*Zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Mazda CX-7, o odnowionej stylizacji, po raz pierwszy będzie oferowana w Polsce w wersji z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l i mocy 173 KM. Salony Mazdy przyjmują już zamówienia na ten model. *
W ramach faceliftu CX-7 otrzymał nowy system monitorowania tyłu pojazdu (RVM) i układ włączający światła ostrzegawcze w razie nagłego hamowania (ESS). Aby samochód lepiej sie prowadził usztywniono zawieszanie i zamontowano nowe amortyzatory. Pozostawiono w nim układ przeniesienia napędu na obie osie.
Największa zmiana zaszła pod maska mazdy. Samochód otrzymał doładowany silnik wysokoprężny - MZR-CD o pojemności 2,2 l. Dysponuje on maksymalna mocą 173 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Jak deklaruje producent średnie zużycie paliwa w CX7 to 7,5 litra/100 km. Ta wersja to pierwszy w historii japoński samochód osobowy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Poza nim w ofercie jest nadal benzynowy silnik turbodoładowany MZR 2,3 DISI o mocy 260 KM i momencie 380 Nm.
Gama CX-7 w Polsce obejmuje obecnie dwie wersje silnikowe: benzynową i wysokoprężną, oferowane w dwóch poziomach wyposażenia: Exclusive i Sport. Nowością jest opcjonalny Pakiet TECH, wzbogacający wersję Exclusive o zestaw dodatkowych elementów, m.in. kamerę cofania, Bluetooth, tempomat, alarm przeciwwłamaniowy, zmieniarkę na 6 płyt CD. Ceny CX-7 zaczynają się obecnie już od 132 900 zł brutto.