Nowe przepisy dotyczące dowodów rejestracyjnych dopiero za pół roku. Projekt zmiany na lepsze utknął

W marcu 2017 roku rząd hucznie zapowiadał, że szykują się zmiany prawa dla kierowców. Chodziło między innymi o to, żeby właściciele aut nie musieli płacić za nowy dowód rejestracyjny tylko dlatego, że skończyło im się miejsce na pieczątki od diagnosty.

Dziś dowód z kompletem pieczątek trzeba wymienić na nowy.
Źródło zdjęć: © WP.PL

O wszystkich zmianach wokół nowego prawa o ruchu drogowym pisaliśmy już w marcu. Zapowiadano wtedy, że do końca 2017 roku uda się wprowadzić wiele ułatwień dla kierowców. Chodziło np. o elektroniczne dokumenty, jak prawo jazdy i dowód rejestracyjny. Wtedy kierowca nie musiałby wozić ich ze sobą i nie dostałby mandatu z ich brak, bo w przypadku kontroli policjant mógłby wszystko sprawdzić w systemie. Jednak zmiany wejdą z opóźnieniem

Oczywiście chodzi o system CEPiK 2.0, którego uruchomienie przeniesiono na czerwiec 2018. To właśnie ten system ma rozwiązać wiele kwestii związanych z ułatwieniem życia kierowcom. Jednak ze względu na opóźnienia także inne, powiązane z nim projekty są zablokowane.

Dużym ułatwieniem, które również jest związane z systemem CEPiK 2.0, miało być to, że w przypadku braku miejsca na pieczątki diagnosty, kierowca mógłby mieć przy sobie zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem pozytywnym i nie musiałby wymieniać dowodu rejestracyjnego na nowy.

Jeśli dziś przed czekającym nas badaniem technicznym mamy zapełnione rubryki na pieczątki, musimy wymienić dowód rejestracyjny. Do urzędu miejskiego lub starostwa należy udać się z wypełnionym wnioskiem, kartą pojazdu i dowodem rejestracyjnym, a następnie wnieść opłatę w wysokości 54,50 zł. Kolejny raz trzeba pojechać po odbiór nowego dokumentu.

Projekt ustawy jest na etapie rządowych prac legislacyjnych. Został przyjęty przez Komitet do Spraw Europejskich i w najbliższym czasie należy spodziewać się skierowania go na Komitet Stały Rady Ministrów. Po akceptacji przez rząd zostanie przekazany do sejmu. Projekt ten ma uregulować wszystkie zagadnienia związane z badaniami technicznymi, w tym wymagania dla diagnostów, systemu szkolenia oraz nadzoru nad działalnością stacji kontroli pojazdów.

Z informacji podanych nam przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wynika, że m.in. przez opóźnienia systemu CEPiK i przedłużające się prace legislacyjne, nie uda się tego zmienić aż do czerwca. Mamy nadzieję, że startujący pełen CEPiK 2.0 nie przyniesie problemów, jak ostatnio uruchomiony system CEP, który wywołał sporo zamieszania i problemy z rejestracją pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟