WAŻNE
TERAZ

Media: Izrael zbombardował miasto w Strefie Gazy. Podali powód

Nowe przepisy dotyczące dowodów rejestracyjnych dopiero za pół roku. Projekt zmiany na lepsze utknął

W marcu 2017 roku rząd hucznie zapowiadał, że szykują się zmiany prawa dla kierowców. Chodziło między innymi o to, żeby właściciele aut nie musieli płacić za nowy dowód rejestracyjny tylko dlatego, że skończyło im się miejsce na pieczątki od diagnosty.

Dziś dowód z kompletem pieczątek trzeba wymienić na nowy.
Źródło zdjęć: © WP.PL

O wszystkich zmianach wokół nowego prawa o ruchu drogowym pisaliśmy już w marcu. Zapowiadano wtedy, że do końca 2017 roku uda się wprowadzić wiele ułatwień dla kierowców. Chodziło np. o elektroniczne dokumenty, jak prawo jazdy i dowód rejestracyjny. Wtedy kierowca nie musiałby wozić ich ze sobą i nie dostałby mandatu z ich brak, bo w przypadku kontroli policjant mógłby wszystko sprawdzić w systemie. Jednak zmiany wejdą z opóźnieniem

Oczywiście chodzi o system CEPiK 2.0, którego uruchomienie przeniesiono na czerwiec 2018. To właśnie ten system ma rozwiązać wiele kwestii związanych z ułatwieniem życia kierowcom. Jednak ze względu na opóźnienia także inne, powiązane z nim projekty są zablokowane.

Dużym ułatwieniem, które również jest związane z systemem CEPiK 2.0, miało być to, że w przypadku braku miejsca na pieczątki diagnosty, kierowca mógłby mieć przy sobie zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem pozytywnym i nie musiałby wymieniać dowodu rejestracyjnego na nowy.

Jeśli dziś przed czekającym nas badaniem technicznym mamy zapełnione rubryki na pieczątki, musimy wymienić dowód rejestracyjny. Do urzędu miejskiego lub starostwa należy udać się z wypełnionym wnioskiem, kartą pojazdu i dowodem rejestracyjnym, a następnie wnieść opłatę w wysokości 54,50 zł. Kolejny raz trzeba pojechać po odbiór nowego dokumentu.

Projekt ustawy jest na etapie rządowych prac legislacyjnych. Został przyjęty przez Komitet do Spraw Europejskich i w najbliższym czasie należy spodziewać się skierowania go na Komitet Stały Rady Ministrów. Po akceptacji przez rząd zostanie przekazany do sejmu. Projekt ten ma uregulować wszystkie zagadnienia związane z badaniami technicznymi, w tym wymagania dla diagnostów, systemu szkolenia oraz nadzoru nad działalnością stacji kontroli pojazdów.

Z informacji podanych nam przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wynika, że m.in. przez opóźnienia systemu CEPiK i przedłużające się prace legislacyjne, nie uda się tego zmienić aż do czerwca. Mamy nadzieję, że startujący pełen CEPiK 2.0 nie przyniesie problemów, jak ostatnio uruchomiony system CEP, który wywołał sporo zamieszania i problemy z rejestracją pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła