Nowe muzeum polskiej motoryzacji

None

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

10 / 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

11 / 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka