Nowe muzeum polskiej motoryzacji

None

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

/ 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

10 / 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

11 / 11Polska na Kołach

Obraz
© Materiały prasowe

Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" powstało w Busku Zdroju. Od kwietnia będzie można w nim oglądać ponad 50 odrestaurowanych samochodów osobowych, autobusów i motocykli, które kilkadziesiąt lat temu jeździły po kraju.

Najmłodsze w województwie świętokrzyskim muzeum powstało dzięki motoryzacyjnej pasji Arkadiusza i Wojciecha Łukasików. Ojciec i syn od kilkudziesięciu lat zbierają i odnawiają stare polskie pojazdy. Ich kolekcję docenił minister kultury i dziedzictwa narodowego, nadając jej status Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku "Polska na Kołach" w organizacji. Pierwszych zwiedzających buska placówka przyjmie w kwietniu.

Ciekawostką kolekcji jest San H100 wyprodukowany w Sanockiej Fabryce Autobusów w 1972 r. - w Polsce zachowało się tylko kilka takich samochodów, ten jest jedynym kompletnie zrekonstruowanym i jeżdżącym. Największym eksponatem jest Jelcz RTO 043 wyprodukowany w 1963 r. - obecnie jeden z najstarszych w Polsce "ogórków", jak nazywano te autobusy z powodu ich charakterystycznego kształtu. Na renowację czeka jeszcze Jelcz 315 cysterna paliw, który był wyprodukowany w 1971 r. jako jeden z pierwszych modeli z kabiną na bazie Żubra A80.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła