Nowa Yamaha YZF-R6 – więcej agresji, więcej elektroniki

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Yamaha zaprezentowała zupełnie nową generację modelu R6. Motocykl z zewnątrz przypomina większe R1, z którego zaczerpnięto także wiele rozwiązań, takich jak np. elementy zawieszenia i systemy elektroniczne.

Nowa Yamaha YZF-R6 jest wystylizowana na prawdziwego agresora. Owiewki zostały zaprojektowane tak, aby składały się z jak najmniejszej liczby elementów. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy ma jeszcze ostrzejsze linie. Inżynierowie skupili się na względach aerodynamicznych i widać, że nie unikali inspiracji modelem R1.

Nowy jest także silnik. Czterocylindrowa jednostka ma pojemność 599 ccm. Maksymalna moc i moment obrotowy nie są jeszcze znane, ale wiadomo, że silnik jest wyposażony w tytanowe zawory i kute tłoki. Walka z obniżeniem masy motocykla zaowocowała koniecznością zastosowania magnezowych osłon silnika. Moc na koło trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni, której rozmiary zostały zredukowane do niezbędnego minimum.

Zawieszenie przedniego koła również zapożyczono z większego R1, a z tyłu zastosowano amortyzator KYB z pełną regulacją. Za system hamulcowy odpowiadała firma Nissin. Przy okazji wprowadzania nowego modelu nie obeszło się też bez rozbudowania elektroniki. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. elektronicznie sterowaną przepustnicę Yamaha Chip Controlled Throttle i kontrolę trakcji, która daje możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy.

Cena motocykla nie jest jeszcze znana.

Jakub Tujaka, Wirtualna Polska

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025