Nowa Toyota Avensis: bardziej europejski "Japończyk"

Od 1997 roku w Europie sprzedano ponad 1 700 000 egzemplarzy. Do polskich salonów wjeżdża właśnie najnowsza, czwarta już generacja Toyoty Avensis. Z ceną, zaczynającą się od 86 900 zł będzie walczyć z Volkswagenem Passatem. Ma nową stylistykę nadwozia i wnętrza, nowe wyposażenie, ale przede wszystkim - jest pierwszym modelem, wykorzystującym systemy aktywnego bezpieczeństwa Toyota Safety Sense i to już w wersji podstawowej. Po raz pierwszy w klasie D dostaniemy takie systemy bez dopłat.

Samochód debiutował na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Zarówno limuzyna, jak i nadwozie kombi (Touring Sports) są bardziej dynamiczne, niż do tej pory. Nowa Toyota Avensis jest dłuższa o 40 mm, a jej przód zyskał bardziej wyrazisty wygląd, upodobniając się do nowej linii – znanej już z modeli RAV4 i Auris.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Nowa wersja jest sprzedawana w cenie poprzedniej. Już w podstawowym wariancie Active jest 7 poduszek powietrznych, klimatyzacja z elektronicznym panelem sterowania, radio z USB, system wspomagający ruszanie pod górę, światła LED do jazdy dziennej i multifunkcyjna kierownica, obszytą skórą nappa.

W standardzie mamy układ Toyota Safety Sense z systemem ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision. To pakiet, integrujący w sobie kilka różnych elektronicznych systemów: czujników pilnujących linii jazdy, radaru i czujnika podczerwieni odpowiadającego za aktywny tempomat, kontrolujący odległość od samochodu poruszającego się z przodu. Mamy też system automatycznego hamowania w przypadku zagrożenia kolizją, kamerę odczytującą znaki drogowe oraz automatycznie przełączające się światła drogowe i mijania. System jest montowany standardowo w każdym nowym Avensisie, a za dopłatą będzie od teraz dostępny w każdym nowym modelu Toyoty.

Wnętrze zostało zaprojektowane zupełnie od nowa. Deskę rozdzielczą podzielono wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz 4,2-calowy wyświetlacz. Na niższym poziomie dominuje 8-calowy ekran, który integruje wszystkie funkcje systemu multimedialnego. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej oraz nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe warianty z alcantarą. Przednie fotele wyprofilowano pod kątem większego komfortu na długich trasach. Wnętrze jest teraz cichsze, co jest za sługą nowych elementów wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowanych osłon podwozia.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Nabywcy będą mieli do dyspozycji dwa nowe silniki wysokoprężne – 1,6 D-4D (112 KM, 270 Nm, 0-100 km/h w 11,4 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zużycie paliwa 4,1 l/100 km) oraz 2,0 D-4D (143 KM, 320 Nm, 0-100 km/h w 9,5 s, prędkość maksymalna 200 km/h, zużycie paliwa 4,5 l/100 km). Motory te otrzymały wydłużone do 20 000 km okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 000 km obniżono o ok. 20 proc. W ofercie nie zabraknie też zmodyfikowanych jednostek benzynowych Valvematic 1,6 (132 KM), 1,8 (147 KM) i 2,0 (152 KM). Dzięki zwiększeniu stopnia sprężania, zoptymalizowaniu procesu wtrysku paliwa oraz zastosowaniu materiałów o zmniejszonym współczynniku tarcia średnie spalanie spadło odpowiednio o 0,4, 0,5 i 0,7 l/100 km.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Cena startowa dotyczy wersji sedan z silnikiem benzynowym 1,6 Valvematic o mocy 132 KM. Gamę motorów benzynowych uzupełnią jednostki 1,8 i 2,0 Valvematic, dostępne także z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S.

Nowy Avensis pojawi się w salonach w weekend 20-21 czerwca. Tej broni Japończycy chcą użyć w walce o klienta z Grupą Volkswagena. Mając w rękach argumenty w postaci wysokiej jakości wykonania, świetnego prowadzenia, lepszej ergonomii i komfortu oraz systemów bezpieczeństwa jak w Volvo, na dokładkę oferując niezawodność, która zawsze była wizytówką Toyoty - Avensis ma szansę by zdziałać na rynku znacznie więcej, niż tylko podtrzymać zainteresowanie dotychczasowych klientów tej marki.

mw, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy