Nissan Note 1.4

Obraz

Przez pewien czas o Nissanie było cicho. Teraz firma ta ruszyła do ataku, wprowadzając na nasz rynek nowy model Note. „Zamiarem Nissana jest zaoferowanie produktu, który będzie satysfakcjonował klientów pod każdym względem, a taki właśnie jest Note” – przekonuje Carlos Ghosn, prezes Nissana i Renault. Skoro szef poleca...

Współdziałanie francuskiego Renault i japońskiego Nissana zaowocowało m.in. opracowaniem wspólnej płyty podłogowej, wykorzystywanej w modelach Nissan Micra, Renault Modus, Renault Clio III i teraz – w Note. Dla potrzeb tego modelu zwiększono rozstaw osi, dzięki czemu pojazd na długość 408 cm. Jeździliśmy pojazdem napędzanym podstawowym silnikiem 1,4 l/88 KM.

Cechy szczególne

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9497/nissan-note-1-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Note to samochód o ciekawej koncepcji – ma rozstaw osi zbliżony do aut segmentu C (np. Toyota Corolla – 260 cm, Ford Focus – 264 cm, Citroen C4 – 261 cm), ale jest od nich krótszy. Plasuje się więc między pojazdami segmentu B i C, a dzięki dość wysokiemu nadwoziu może zbliżać się do segmentu minivanów, w stylu Opla Meriva. W ten sposób starano się zrealizować pragnienie Carlosa Ghosna o samochodzie uniwersalnym. Wnętrze Note jest przestronne. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie. Ilość przestrzeni dla pasażerów tylnych siedzeń zależy od położenia tylnej kanapy, którą można przesuwać w zakresie 16 cm. Gdy jest przesunięta maksymalnie do tyłu, wygodnie mogą tu podróżować nawet wysokie osoby. Bagażnik ma objętość od 280 do 437 l, w zależności od położenia tylnej kanapy. Tablica przyrządów jest czytelna, nie ma jednak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. We wnętrzu pojazdu znajduje się wiele schowków.

Silnik

Z gamy silników Note wybraliśmy najsłabszą jednostkę napędową, która z pojemności 1,4 l osiąga moc 88 KM. To konstrukcja Nissana; ma 2 wałki rozrządu w głowicy i układ zmiennych faz rozrządu. Dzięki temu jednostka napędowa jest dość elastyczna i oszczędna – w mieście zużywa ok. 8 l paliwa na 100 km. Jej wadą jest znaczna hałaśliwość na wyższych obrotach.

Wrażenia z jazdy

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9497/nissan-note-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Note ma klasyczną konstrukcję układu zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi. Jak podaje producent, dzięki zastosowaniu amortyzatorów redukujących drgania wysokiej częstotliwości można było zmniejszyć sztywność tylnego zawieszenia. Ten zabieg miał podnieść komfort jazdy. W praktyce zawieszenie i tak jest dość sztywne, co negatywnie odbija się na komforcie jazdy po naszych złych drogach. Za to własności jezdne pojazdu są całkiem przyzwoite, a elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje precyzyjnie. Podczas parkowania pojazdu przydają się wypustki na reflektorach, określające gabaryty nadwozia. Mimo nowoczesnego układu hamulcowego wyposażonego w układ wspomagania awaryjnego hamowania, z prędkości 100 km/h pojazd zatrzymuje się na drodze 42,6 m – to nieco za długo, jak na nowoczesne auto.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Podsumowanie

Przy wyborze wersji silnikowej kierowaliśmy się dobrą, naszym zdaniem, relacją ceny zakupu do walorów pojazdu. Z silnikiem 1,4 l i podstawowym wyposażeniem Note kosztuje 46 900 zł. W skład wyposażenia standardowego wchodzą m.in. 2 poduszki powietrzne, układ ABS, elektrycznie sterowane szyby przednie i centralny zamek. Mocniejszy silnik 1,6 l/110 KM łączony jest z bogatszym wyposażeniem, a cena pojazdu wynosi już 56 800 zł.
Nissan Note to udany samochód o przestronnym wnętrzu. Note może spełniać oczekiwania szerokiej rzeszy nabywców, dla których samochód segmentu C (kompaktowy) jest za duży, a segmentu B – za mały. Przy takim założeniu Note ma jednak bardzo dużo konkurentów i czy okaże się od nich lepszy, zadecydują nabywcy.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika Benzynowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3 ): 1386
Moc maksymalna (KM/obr/min): 88/5200
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 128/3200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 13,1
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): 12,3
Prędkość maksymalna (km/h): 165
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): b.d.
Droga hamowania od 100 km/h (m): 42,6
Pojemność bagażnika (dm3 ): 280 – 437
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): 46
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): 5,3/7,9
Długość x szerokość x wysokość (cm): 408 x 169 x 155
Rozstaw osi (cm): 260
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 3/12
Cena (zł): 46 900

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

Przestronność wnętrza Wystarczająco przestronne wnętrze dla 5 osób.
Silnik Dość nowoczesny i elastyczny.
Poziom hałasu b.d.
Hamulce * Hamulce nie są najmocniejszym punktem Note
Dynamika Czasy rozpędzania są wystarczające.
Zużycie paliwa * Pojazd dość oszczędny.
Nowoczesność konstrukcji Nowoczesna koncepcja popularnego pojazdu.
Wyposażenie seryjne * Wystarczające wyposażenie seryjne.

Wyposażenie seryjne:

Nissan Note Visia

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Układ ABS | S |
| Układ wspomagania nagłego hamowania | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie | S | s - wyposażenie seryjne

Autor: Ryszard Polit

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę