Podobno Nissan Micra to samochód zaprojektowany z myślą o kobietach. Auto wyposażone w silnik o mocy 110 KM spodoba się tym z nich, które lubią szybszą jazdę.
Dostępną obecnie generację Micry, przeznaczoną do sprzedaży na rynkach europejskich, zaprezentowano po raz pierwszy podczas paryskiego salonu motoryzacyjnego w 2002 r. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10656/nissan-micra-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W porównaniu z poprzednikiem dokonano w pojeździe radykalnych zmian, szczególnie, jeśli chodzi o wygląd. Szefostwo Nissana najwyraźniej doszło do wniosku, że Micra nie może być dłużej „szarą myszką”, a powinna stać się autem nietuzinkowym. Samochód oferowany jest w Polsce jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz coupe-cabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Można go kupić z silnikami benzynowymi 1,2 l/50 KM; 1,4 l/88 KM i 1,6 l/110 KM oraz dieslem 1,5 l/68 KM. Nasze testowe auto w wersji 5-drzwiowej miało pod maską najmocniejszą z jednostek benzynowych.
Cechy szczególne
Micra wyróżnia się z grona pojazdów segmentu B stylizacją nadwozia. Projektanci zadbali, aby było ono „świeże” i długo tej „świeżości” nie straciło. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10656/nissan-micra-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Mały Nissan sprawia przy tym wrażenie, jakby podczas jego tworzenia szczególnie uwzględniono oczekiwania płci pięknej. Zaokrąglone kształty karoserii, obłe elementy wnętrza, łatwość konfigurowania wnętrza sprawiają, że Micra może przypaść paniom do gustu, co potwierdzały opinie kobiet oglądających testowane auto.
Mimo, że samochód jest nieco krótszy od poprzednika, to dzięki zwiększonemu rozstawowi kół oferuje zaskakująco dużo miejsca w środku. Zaletą jest możliwość przesuwania wzdłuż nadwozia tylnej kanapy, co pozwala na dostosowanie objętości bagażnika do aktualnych potrzeb.
Wersja z silnikiem 1,6 l, oznaczana jak SR, ma bogate wyposażenie. Jest jednak dość droga – jej ceny zaczynają się od 58 400 zł.
ZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA MICRAZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA MICRA
Silnik
Jednostka napędowa o pojemności 1,6 l stosowana w Micrze to 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z 4-zaworami na cylinder. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10656/nissan-micra-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Współpracując z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów sprawia, że auto jest dynamiczne. Micra rozpędza się sprawnie, szczególnie przy wyższych obrotach, co jest jednak okupione dość wysokim zużyciem paliwa. Niecałe 9 l na 100 km podczas jazdy po mieście, o którym informuje producent, pozostaje w strefie marzeń, jeśli zbyt mocno wciska się pedał gazu. Wadą jest dość głośna praca jednostki napędowej i to już przy niecałych 3000 obr./min.
Wrażenia z jazdy
Wbrew pozorom wewnątrz Micry pasażerom nie powinno zabraknąć miejsca nad głowami i na nogi. Zastrzeżenie budzi ilość przestrzeni na szerokości ramion – przy zmianie biegów kierowca i pasażer siedzący obok niego mogą trącać się łokciami. Oparcia foteli przednich dobrze podtrzymują ciało, ale siedziska są tak wyprofilowane, że wyżsi kierowcy mogą narzekać na brak podparcia ud. Przesuwanie tylnej kanapy i składanie jej oparć nie sprawia problemu. Zegary są czytelne. Zastrzeżenia można mieć do nieco zbyt małych lusterek zewnętrznych. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Zawieszenie jest stosunkowo twarde, co ma swoje plusy i minusy. Pokonywanie zakrętów obywa się bez zbytniego przechylania nadwozia, ale nierówności drogi są wyraźnie odczuwalne.
Podsumowanie
Nissan Micra 1.6 to samochód o niewielkich wymiarach, oferujący jednak dość dużo miejsca w środku. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10656/nissan-micra-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Z silnikiem rozwijającym moc 110 KM może stanowić interesującą ofertę dla tych, którzy lubią dynamiczną jazdę i nie przeszkadza im zbytnio stosunkowo duże zużycie paliwa.
ZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA MICRAZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA MICRA
Rodzaj silnika | Benzynowy |
---|---|
Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1598 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 110-6000 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 153-4400 |
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 183 |
Droga hamowania ze 100 km/h (m) | 41 |
Pojemność bagażnika (l) | 251/371 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 5,4/8,7 |
Długość/szerokość/wysokość (cm) | 372/166/154 |
Rozstaw osi (cm) | 243 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3 lub 100 000 km/12 |
Cena (zł) | 58 400 |
Nasza ocena
Przestronność wnętrza | * | Wystarczająca ilość miejsca z przodu, mniej miejsca z tyłu, niewielki bagażnik. |
---|---|---|
Silnik | Dynamiczna jednostka napędowa. | |
Poziom hałasu | ** | Zbyt wysoki poziom hałasu i to już przy niezbyt dużych obrotach. |
Hamulce | * | 41 m to średni wynik w tej klasie. |
Zużycie paliwa | * | Zużycie paliwa jest dość wysokie. |
Wyposażenie podstawowe | * | Samochód bogato wyposażony. |
Wyposażenie seryjne:
| Poduszki powietrzne | 4 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/- |
| Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie | S |
| Komputer pokładowy | S |
| Klimatyzacja manualna | S |
| Radioodtwarzacz CD | S | S - wyposażenie seryjne
Autor: Maciej Pobocha