WAŻNE
TERAZ

Zełenski w Białym Domu. Trwa spotkanie z Trumpem [NA ŻYWO]

Niebezpieczeństwo! Zobacz jak ustawić trójkąt

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/autoswiat.pl

| [

Obraz

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Pozostawione na drodze samochody, które uczestniczyły w kolizji, nie tylko powodują korki, lecz także mogą być przyczyną kolejnych stłuczek, a nawet wypadków. Jeśli więc dojdzie już do nieszczęśliwego zdarzenia na drodze, jego uczestnicy, a także kierujący innymi pojazdami, powinni w miarę możliwości ostrzegać pozostałych uczestników ruchu o niebezpieczeństwie oraz postarać się o zminimalizowanie zagrożenia.

Obraz
© (fot. torun.policja.pl)

1. W razie kolizji należy usunąć pojazdy z jezdni!
O kolizji mówimy wtedy, gdy mamy do czynienia ze stratami materialnymi, ale nikt nie doznał uszczerbku na zdrowiu (nie ma zabitych ani rannych). W takiej sytuacji należy bezwzględnie jak najszybciej zepchnąć uszkodzone pojazdy z jezdni w bezpieczne miejsce - na pobocze, trawnik itp.

2. Gdy usunięcie pojazdów z drogi jest niemożliwe
Bywa, że ze względu na zakleszczenie aut bądź zablokowanie kół albo innych podzespołów zepchnięcie aut jest niemożliwe. Wtedy obowiązkowo należy oznakować miejsce zdarzenia. Uwaga! Spory co do ustalenia winnego kolizji nie zwalniają z obowiązku usunięcia pojazdów.

Obraz
© (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

3. Na terenie zabudowanym: wystarczą światła
Sposób oznakowania miejsca kolizji (podobnie jak miejsca postoju unieruchomionego pojazdu) zależy od rodzaju drogi, na której się znajdujemy. Na terenie zabudowanym uruchamiamy światła awaryjne. Jeśli nie ma ich w pojeździe lub nie działają, włączamy światła pozycyjne, a za pojazdem (lub na nim, ale na wysokości nie większej niż 1 m) ustawiamy odblaskowy trójkąt ostrzegawczy.

4. Poza obszarem zabudowanym: konieczne są światła i trójkąt
Jeśli do kolizji doszło poza obszarem zabudowanym, to w odległości 30-50 m od pojazdów ustawiamy trójkąt ostrzegawczy. Ponadto włączamy światła awaryjne, a jeśli ich brak lub nie działają - światła pozycyjne.

5. Na autostradzie: pamiętaj o prędkościach!
Na autostradzie i drodze ekspresowej włączamy światła awaryjne (pozycyjne, gdy ich brak lub nie działają), a trójkąt ustawiamy w odległości 100 m za pojazdem. Jeśli auto stoi na pasie ruchu, trójkąt stawiamy na tym samym pasie (a na poboczu w sytuacji, kiedy udało nam się na nie zjechać).

Obraz
© (fot. sxc.hu)

6. W razie wypadku: zawsze wezwij służby!
Jeżeli są ranni lub zabici, nie przestawiamy pojazdów! Należy oznakować miejsce wypadku, tak jak opisano powyżej, i wezwać służby ratunkowe oraz policję.

7. Zawsze zakładaj kamizelkę odblaskową
Jeśli masz kamizelkę odblaskową, zawsze zakładaj ją w opisanych powyżej sytuacjach. Już sam widok takiej kamizelki ostrzega innych kierowców o tym, że zbliżają się do niebezpiecznego miejsca.

sj

Źródło artykułu: Auto Świat
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła