Najpopularniejsze auta w Polsce we wrześniu 2014
Polski rynek motoryzacyjny pokazuje, że decyzjami klientów kierują przyzwyczajenia, ale też aktualna moda
10. Opel Corsa - 476 sztuk
Polski rynek motoryzacyjny pokazuje, że decyzjami klientów kierują przyzwyczajenia, ale też aktualna moda. W wrześniu 2014 roku w naszym kraju sprzedano 23 321 nowych samochodów, co oznacza wzrost o 9,1 proc. względem ubiegłorocznego wyniku. Oto jakie samochody kupowaliśmy najchętniej.
Pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się nowych samochodów zamyka Opel Corsa. Przyzwyczajenie Polaków do niemieckiej marki cały czas jest bardzo mocne i nawet fakt, że już wkrótce w salonach pojawi się kolejna generacja tego miejskiego auta, nie pogarsza wyników sprzedaży. Opel Corsa zyskał jedną pozycję względem zeszłego roku.
9. Toyota Auris - 488 sztuk
Japoński kompakt niezmiennie cieszy się popularnością wśród polskich kierowców, choć warto zauważyć, że jeszcze rok temu zajmował piąte miejsce w rankingu sprzedaży. Auris dostępny jest jako hatchback i kombi, a uzupełnieniem oferty jest wersja hybrydowa.
8. Nissan Qashqai - 545 sztuk
Po lekkiej zadyszce podczas wprowadzania nowego modelu, Nissan Qashqai wrócił na pierwsze miejsce wśród SUV-ów. Druga generacja japońskiego bestsellera kontynuuje filozofię swojego poprzednika i po raz kolejny staje się hitem polskich salonów. Nissan odnotował też spory awans względem 2014 roku, gdy zajmował 14. miejsce.
7. Skoda Rapid - 562 sztuki
Model niejako wciśnięty pomiędzy Fabię a Octavię miał powolny start na polskim rynku, jednak z czasem zyskał na popularności i stał się kolejnym przedstawicielem czeskiej marki w pierwszej dziesiątce - Skoda Rapid jeszcze rok temu zajmowała 27. pozycję w rankingach sprzedaży. W przyszłości jednak nie będzie już tak łatwo, gdyż największym konkurentem tego modelu może okazać się... nowa Fabia, która jest jeszcze bardziej praktyczna i przestronna od poprzedniczki.
6. Ford Focus - 602 sztuki
Ford Focus to jeden z wieloletnich hitów sprzedaży nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. U nas kompakt amerykańskiej marki znany jest przede wszystkim jako król flot, ale też prywatni klienci dość często decydują się na ten model. Ostatnie wyniki oznaczają niewielki spadek z trzeciego miejsca.
5. Toyota Yaris - 711 sztuk
Japoński przedstawiciel segmentu B od debiutu pierwszej generacji niezmiennie cieszy się dużą popularnością i należy do liderów tej klasy w Polsce. Dobra opinia o marce oraz możliwość zakupu wersji hybrydowej pomogły Yarisowi w awansie o pięć pozycji w ciągu ostatniego roku. Nie bez znaczenia jest też fakt, że do sprzedaży wchodzi mocno zmieniony i poprawiony model poliftingowy, a starszy można nabyć w promocji.
4. Skoda Fabia - 717 sztuk
Przyzwyczajenie polskich kierowców oznacza, że popularność wiekowej już Skody Fabii słabnie tylko minimalnie. Spadek z drugiego miejsca należy uznać za niewielki w sytuacji, gdy na horyzoncie już pojawiła się trzecia generacja tego modelu. Oznacza to, że już niedługo nowa Fabia będzie miała duże szanse stać się numerem jeden sprzedaży w Polsce.
3. Opel Astra - 738 sztuk
Astra to kolejny przykład przyzwyczajenia Polaków do marki. Opel niemal w żadnym innym kraju nie cieszy się taką renomą, a produkowana w Gliwicach Astra może się u nas pochwalić niesłabnącą popularnością. W ciągu 12 miesięcy kompakt niemieckiej marki zyskał jedną pozycję.
2. Volkswagen Golf - 741 sztuk
Volkswagen Golf należał przez lata do liderów rynku wtórnego w Polsce, ale wśród nowych aut radził sobie różnie. Ostatnia generacja, która nie zmieniając stylu, połączyła wszystkie najlepsze cechy poprzednich Golfów, również w naszym kraju została doceniona przez rzesze klientów i wyprzedziła największych rywali. W ciągu ostatniego roku niemiecki król kompaktów awansował z 7. miejsca.
1. Skoda Octavia - 964 sztuki
Lider rankingu mógł być tylko jeden. Niezmiennie już najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Polsce jest Skoda Octavia. Czeskie auto może nie jest już tak tanie jak dawniej, ale nadal oferuje rekordową ilość miejsca, ogromny bagażnik i bardzo dobrą jakość wykonania. Wszystko to oznacza, że klient poszukujący samochodu na pewno przynajmniej zainteresuje się Octavią, a wiele osób z przyzwyczajenia nawet nie patrzy na oferty konkurentów.
* PRZECZYTAJ TEST TEGO SAMOCHODU * sj/tb/sj, moto.wp.pl