Najpopularniejsze „angliki” w Polsce

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Samochody używane z kierownicą po prawej stronie mogą być tańsze nawet o połowę w stosunku do podobnego modelu sprowadzonego, który dostosowany jest do poruszania się w ruchu prawostronnym. Po zmianie prawa proces rejestracji takiego auta ma być dużo prostszy. Czy warto więc zainteresować się takimi egzemplarzami?

Jeszcze do niedawana, aby zarejestrować w Polsce samochód sprowadzony z Wielkiej Brytanii, należało dokonać w nim wielu kosztownych przeróbek. Obecnie, po zmianie prawa, wystarczy przystosować światła i lusterka boczne do ruchu prawostronnego oraz zadbać o to, aby prędkościomierz był wyskalowany w kilometrach. Czy samochód nadaje się do rejestracji zostanie zweryfikowane podczas badania technicznego, które należy obowiązkowo przeprowadzić przed pierwszą rejestracją w Polsce.

Spośród używanych „anglików” najczęściej oferowane są w Polsce samochody wyprodukowane pomiędzy 2002, a 2005 rokiem. Stanowią one 45 proc. wszystkich ofert. Najczęściej występującym rocznikiem jest 2004 (12 proc.).

- Obecnie na liście najczęściej oferowanych samochodów z kierownicą po prawej stronie dominują samochody produkcji niemieckiej. Oferty sprzedawców pokazują wyraźnie, że tan segment jest rynkiem niskiej ceny. Średnio na OTOMOTO, w podsumowaniu za rok 2014 prawie jedna trzecia zapytań o samochody z drugiej ręki mieściła się w przedziale cenowym od 15 do 25 tys. zł. Zapytania o samochody sprowadzane z Wielkiej Brytanii nie wychodzą poza granicę 6 tys. zł i stanowią ponad 40 proc. wszystkich wyszukań – dodaje Marcin Szturma – Na liście znalazły się za to wszystkie popularne w Polsce samochodu używane. Od Passata począwszy, poprzez Audi A4 i na Golfie skończywszy – dodaje.

W sprzedaży najczęściej pojawiają się modele wyposażone w silniki benzynowe (48 proc.), natomiast niewiele ustępują im samochody z silnikami Diesla (47 proc.). Auta wyposażone w układy LPG stanowią marginalną ilość na poziomie około 5 proc.

W ofertach najczęściej można znaleźć nadwozia typu hatchback (36 proc.) oraz sedan (24 proc.) i kombi (15 proc.). Odnotowane różnice w cenie są znaczne i sięgają nawet ponad 10 tys. zł.

Obraz
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę