Najmocniejsze motocykle na rynku. Modele, które mają ponad 200 KM
Nic nie działa tak na wyobraźnię motocyklisty jak moc. Prezentujemy zatem listę najmocniejszych maszyn dostępnych na polskim rynku. W przypadku jednośladów magiczną cyfrą jest "2" na początku, a zatem znajdziecie tu wszystkie motocykle oferujące przynajmniej 200 KM. Co ciekawe, aktualnie nie wszystkie popularne marki mają takie w swojej ofercie.
Najmocniejsze motocykle na rynku. Modele, które mają ponad 200 KM
KTM 1290 Super Duke R ma spory moment obrotowy wynoszący 140 Nm, ale moc "tylko" 180 KM. W przypadku Suzuki norma spalin Euro 5 spowodowała zniknięcie z gamy modelu GSX-R1000, który oferował 202 KM, natomiast kultowa Hayabusa, dzięki swoim owiewkom, jest piekielnie szybka, ale po kuracji ekologicznej ma moc 190 KM. Zatem na kolejnych stronach zobaczycie wszystkie modele mocniejsze od słynnego motocykla Suzuki.
7. Yamaha R1
Do zestawienia załapała się Yamaha R1, która napędzana jest - typowo dla japońskich konstrukcji - czterocylindrowym, rzędowym silnikiem. Jego pojemność to 998 cm3, a moc wynosi okrągłe 200 KM przy 13 500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy topowej yamahy to 113,3 Nm przy 11 500 obr./min.
6. MV Agusta Brutale 1000 RR
Cały czas czekamy, aż do oferty MV Agusty wróci sportowy model F4, ale ma on godnego zastępcę, a raczej zastępców, gdyż topowy model włoskiej marki dostępny jest w kilku wersjach. MV Agusta Brutale 1000 RR to - obok Ducati Streetfightera V4 - najmocniejszy naked na rynku. Z silnika o pojemności 998 cm3 produkuje on 208 KM przy 13 000 obr./min. Motocykl ten dostępny jest też w tańszej wersji RS i droższej Nurburgring. Ale na tym nie koniec. Ze zmienioną stylistyką i limitowaną w każdym roku produkcją oferowana jest też MV Agusta Rush 1000.
5. BMW M 1000 RR
Niemiecki motocykl to dowód na to, że moc to nie wszystko. Nawet wersja supersporta przygotowana we współpracy z M GmbH z 999 cm3 wykrzesa 212 KM, co plasuje ten model dopiero na piątym miejscu tej listy. Jednak w połączeniu z lekkością, aerodynamiką, zawieszeniem, hamulcami, elektroniką i hamulcami na pewno jest to jeden z liderów segmentu. Co więcej, bardziej standardowe (i konkurencyjne cenowo) BMW oferuje 207 KM, co oznaczałoby spadek o jedną pozycję na tej liście.
3. Honda CBR1000RR-R Fireblade
Nie ma czwartego miejsca, gdyż najniższy stopień podium zajmują ex aequo dwie maszyny. Pierwszą z nich jest przedstawiciel najpopularniejszej marki w Polsce. Honda CBR1000RR-R Fireblade napędzana jest czterocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 999,9 cm3. Jego moc to zawrotne 217 KM przy 14 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 12 500 obr./min.
3. Aprilia RSV4
Drugim motocyklem o tej samej mocy jest włoska Aprilia RSV4. Również ta maszyna jest stworzona głównie z myślą o torze wyścigowym, ale filozofia konstrukcji silnika jest tu inna niż w przypadku japońskich modeli. Tak, RSV4 też lubi wysokie obroty, ale jest to widlasta jednostka napędowa o pojemności 1099 cm3. Jej maksymalna moc 217 KM jest dostępna niżej – przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy jest większy i wynosi 125 Nm przy 10 500 obr./min.
2. Ducati Superleggera V4
Drugi najmocniejszy motocykl to pozycja limitowana do zaledwie 500 egzemplarzy. Ducati Superleggera V4. Motocykl ten ma silnik o pojemności 998 cm3, który oferuje 224 KM przy 15 250 obr./min., a po zamontowaniu torowego wydechu wartość ta rośnie do 234 KM przy 15 500 obr./min. Zgodnie z nazwą, motocykl ten jest superlekki – bez płynów waży tylko 159 kg w wersji drogowej lub 152,2 kg w konfiguracji na tor.
Jeśli brać pod uwagę modele szeroko dostępne, to najmocniejszym modelem Ducati jest Panigale V4 o mocy 215,5 KM. Powyżej 200 KM ma też najmocniejszy naked włoskiej marki – Streetfighter V4 o mocy 208 KM.
1. Kawasaki Ninja H2
Najmocniejszym motocyklem dostępnym dziś w polskich salonach jest doładowane Kawasaki Ninja H2. Standardowo jego silnik o pojemności 998 cm3 generuje 231 KM przy 11 500 obr./min. Przy wykorzystaniu wlotu ram wrasta ona do 243 KM. Japońska marka oferuje całą rodzinę motocykli na bazie tej jednostki napędowej. Najbardziej ekstremalnym wydaniem jest torowa Ninja H2R o mocy 310 KM (326 KM z ram). Nieco słabsze, bo dysponujące mocą 200 KM, są naked Z H2 i turystyczny H2 SX.
Kawasaki ma w swojej ofercie też bardziej typowy model sportowy o nazwie Ninja ZX-10R, który już bez doładowania z tych samych 998 cm3 dostarcza 203 KM przy 13 200 obr./min. lub 213 KM z ram, a jego nieco mocniejsza wersja Ninja ZX-10RR odpowiednio 204 i 214 KM.