Najmocniejsze motocykle na rynku. Modele, które mają ponad 200 KM 

Nic nie działa tak na wyobraźnię motocyklisty jak moc. Prezentujemy zatem listę najmocniejszych maszyn dostępnych na polskim rynku. W przypadku jednośladów magiczną cyfrą jest "2" na początku, a zatem znajdziecie tu wszystkie motocykle oferujące przynajmniej 200 KM. Co ciekawe, aktualnie nie wszystkie popularne marki mają takie w swojej ofercie.

Suzuki HayabusaSuzuki Hayabusa
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska | Szymon Jasina
Szymon Jasina

/ 8Najmocniejsze motocykle na rynku. Modele, które mają ponad 200 KM

Suzuki Hayabusa
Suzuki Hayabusa © Wirtualna Polska | Szymon Jasina

KTM 1290 Super Duke R ma spory moment obrotowy wynoszący 140 Nm, ale moc "tylko" 180 KM. W przypadku Suzuki norma spalin Euro 5 spowodowała zniknięcie z gamy modelu GSX-R1000, który oferował 202 KM, natomiast kultowa Hayabusa, dzięki swoim owiewkom, jest piekielnie szybka, ale po kuracji ekologicznej ma moc 190 KM. Zatem na kolejnych stronach zobaczycie wszystkie modele mocniejsze od słynnego motocykla Suzuki.

/ 87. Yamaha R1

Yamaha R1
Yamaha R1 © Materiały prasowe | Yamaha

Do zestawienia załapała się Yamaha R1, która napędzana jest - typowo dla japońskich konstrukcji - czterocylindrowym, rzędowym silnikiem. Jego pojemność to 998 cm3, a moc wynosi okrągłe 200 KM przy 13 500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy topowej yamahy to 113,3 Nm przy 11 500 obr./min.

/ 86. MV Agusta Brutale 1000 RR

MV Agusta Brutale 1000 RR
MV Agusta Brutale 1000 RR © Materiały prasowe | MV Agusta

Cały czas czekamy, aż do oferty MV Agusty wróci sportowy model F4, ale ma on godnego zastępcę, a raczej zastępców, gdyż topowy model włoskiej marki dostępny jest w kilku wersjach. MV Agusta Brutale 1000 RR to - obok Ducati Streetfightera V4 - najmocniejszy naked na rynku. Z silnika o pojemności 998 cm3 produkuje on 208 KM przy 13 000 obr./min. Motocykl ten dostępny jest też w tańszej wersji RS i droższej Nurburgring. Ale na tym nie koniec. Ze zmienioną stylistyką i limitowaną w każdym roku produkcją oferowana jest też MV Agusta Rush 1000.

/ 85. BMW M 1000 RR

BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR © Materiały prasowe | BMW

Niemiecki motocykl to dowód na to, że moc to nie wszystko. Nawet wersja supersporta przygotowana we współpracy z M GmbH z 999 cm3 wykrzesa 212 KM, co plasuje ten model dopiero na piątym miejscu tej listy. Jednak w połączeniu z lekkością, aerodynamiką, zawieszeniem, hamulcami, elektroniką i hamulcami na pewno jest to jeden z liderów segmentu. Co więcej, bardziej standardowe (i konkurencyjne cenowo) BMW oferuje 207 KM, co oznaczałoby spadek o jedną pozycję na tej liście.

/ 83. Honda CBR1000RR-R Fireblade

Honda CBR1000RR-R Fireblade
Honda CBR1000RR-R Fireblade © Materiały prasowe | Honda

Nie ma czwartego miejsca, gdyż najniższy stopień podium zajmują ex aequo dwie maszyny. Pierwszą z nich jest przedstawiciel najpopularniejszej marki w Polsce. Honda CBR1000RR-R Fireblade napędzana jest czterocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 999,9 cm3. Jego moc to zawrotne 217 KM przy 14 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 12 500 obr./min.

/ 83. Aprilia RSV4

Aprilia RSV4 Factory
Aprilia RSV4 Factory © WP | Szymon Jasina

Drugim motocyklem o tej samej mocy jest włoska Aprilia RSV4. Również ta maszyna jest stworzona głównie z myślą o torze wyścigowym, ale filozofia konstrukcji silnika jest tu inna niż w przypadku japońskich modeli. Tak, RSV4 też lubi wysokie obroty, ale jest to widlasta jednostka napędowa o pojemności 1099 cm3. Jej maksymalna moc 217 KM jest dostępna niżej – przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy jest większy i wynosi 125 Nm przy 10 500 obr./min.

/ 82. Ducati Superleggera V4

Ducati Superleggera V4
Ducati Superleggera V4 © Materiały prasowe | Ducati

Drugi najmocniejszy motocykl to pozycja limitowana do zaledwie 500 egzemplarzy. Ducati Superleggera V4. Motocykl ten ma silnik o pojemności 998 cm3, który oferuje 224 KM przy 15 250 obr./min., a po zamontowaniu torowego wydechu wartość ta rośnie do 234 KM przy 15 500 obr./min. Zgodnie z nazwą, motocykl ten jest superlekki – bez płynów waży tylko 159 kg w wersji drogowej lub 152,2 kg w konfiguracji na tor.

Jeśli brać pod uwagę modele szeroko dostępne, to najmocniejszym modelem Ducati jest Panigale V4 o mocy 215,5 KM. Powyżej 200 KM ma też najmocniejszy naked włoskiej marki – Streetfighter V4 o mocy 208 KM.

/ 81. Kawasaki Ninja H2

Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2 © Materiały prasowe | Kawasaki

Najmocniejszym motocyklem dostępnym dziś w polskich salonach jest doładowane Kawasaki Ninja H2. Standardowo jego silnik o pojemności 998 cm3 generuje 231 KM przy 11 500 obr./min. Przy wykorzystaniu wlotu ram wrasta ona do 243 KM. Japońska marka oferuje całą rodzinę motocykli na bazie tej jednostki napędowej. Najbardziej ekstremalnym wydaniem jest torowa Ninja H2R o mocy 310 KM (326 KM z ram). Nieco słabsze, bo dysponujące mocą 200 KM, są naked Z H2 i turystyczny H2 SX.

Kawasaki ma w swojej ofercie też bardziej typowy model sportowy o nazwie Ninja ZX-10R, który już bez doładowania z tych samych 998 cm3 dostarcza 203 KM przy 13 200 obr./min. lub 213 KM z ram, a jego nieco mocniejsza wersja Ninja ZX-10RR odpowiednio 204 i 214 KM.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025