KTM ulepsza Bestię. Debiutuje 1290 Super Duke R Evo

Zgodnie z oczekiwaniami KTM wprowadza pakiet ulepszeń do swojego topowego nakeda, czyli modelu 1290 Super Duke R. Nowa odmiana będzie nosić nazwę Evo i będzie oferowana obok stand.

KTM 1290 Super Duke R EvoKTM 1290 Super Duke R Evo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

KTM 1290 Super Duke R to najmocniejszy i najszybszy model austriackiej marki. Zajmuje u niej miejsce, jakie u innych producentów przypada topowym supersportom. Nic więc dziwnego, że KTM dba o to, aby motocykl, który sami nazywają Bestią, był stale uaktualniany i oferował najnowocześniejszą i najbardziej dopracowaną technologię. Dlatego na scenę wjeżdża nowa odmiana Evo.

Najnowsza wersja modelu 1290 Super Duke R pojawiła się w 2020 r. Udało się wtedy obniżyć masę maszyny i ulepszyć 180-konny silnik. Teraz pojawiła się kolejna nowość, która dostępna będzie w nowej wersji tego motocykla. KTM 1290 Super Duke R Evo został wyposażony w drugą generację półaktywnego zawieszenia WP Apex. Dzięki temu motocykl ma sprawdzić się zarówno na równym torze wyścigowym, jak i na drogach gorszej jakości.

KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM

Standardowo KTM 1290 Super Duke R Evo będzie miał dostępne trzy tryby pracy zawieszenia – Comfort, Street i Sport. Do tego w opcjach będzie można ustawić napięcie wstępne tylnego zawieszenia w zakresie 20 mm (możliwe będzie 10 kroków co 2 mm).

Co więcej, dostępny będzie opcjonalny pakiet Suspension Pro z trzema kolejnymi trybami pracy zawieszenia – Track (na tor wyścigowy), Advanced (z możliwością wyboru trybu pracy przedniego widelca w skali od 1 do 8) i Auto (gdzie system sam będzie dobierał ustawienia zawieszenia). Do tego Suspension Pro będzie pozwalało na wybór jednego z trzech automatycznie poziomujących ustawień napięcia wstępnego – standardowego, komfortowego lub agresywnego. Ostanim elementem tego pakietu będzie system zapobiegający nurkowaniu przodu podczas hamowania.

KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM

Wersja Evo, tak jak standardowy KTM 1290 Super Duke R, będzie miała pięć trybów jazdy do wyboru. Zmieni się natomiast sama manetka przepustnicy, której pełen ruch wyniesie 65 stopni (o 7 mniej niż w modelu standardowym). Ma to nie tylko pozwolić na szybsze dodawanie gazu, ale przede wszystkim zmniejszy kąt nadgarstka podczas trzymania pełnego otwarcia przepustnicy.

Nowe KTM-y 1290 Super Duke R (standardowy i Evo) będą oferowane w dwóch wersjach kolorystycznych – znanej już z innych modeli niebiesko-pomarańczowej i nowej srebrno-pomarańczowej. Obie odmiany pojawią się u dealerów KTM-a w styczniu 2022 r.

KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Duke R Evo
KTM 1290 Super Duke R Evo © Materiały prasowe | KTM
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy