Najlepsze samochody według Amerykanów
Amerykanie opublikowali swój ranking najmniej awaryjnych samochodów. Które samochody są lepsze - z USA, japońskie, czy europejskie?
Nie tylko Dekra
Ranking usterkowości jest ważną podpowiedzią dla osób zamierzających kupić auto. Ten stworzono w USA, a jego wyniki warto porównać z europejskimi.
W czasach, gdy ceny paliw są wysokie, koszty eksploatacji stają się niezwykle istotną przesłanką przy podjęciu decyzji o zakupie samochodu. W Polsce najczęściej mówi się o rankingach tworzonych przez TUV, Dekrę i ADAC. Listy te są jednak tworzone w Niemczech, a to sprawia, że nie brakuje osób twierdzących, że nasi sąsiedzi z zachodu promują swoje produkty.
Amerykanie również mają swój ranking bezawaryjności i trudno posądzać go o trzymanie strony któregoś z europejskich producentów. Opublikował go serwis J.D. Powers. Dane zostały zebrane od ponad 31 tys. właścicieli trzyletnich samochodów i dotyczyły ich eksploatacji przez rok.
Ranking przedstawia trzech najmniej usterkowych reprezentantów danego segmentu. Prezentując wyniki rankingu skupiliśmy się na samochodach dostępnych w Europie. O tych, których nie można kupić na starym kontynencie, jedynie wspominamy.
Segment B - Toyota Yaris
Japoński samochód, który jest popularny również w Europie, okazał się najlepszy wśród aut, które ze względu na swoje gabaryty, nie mogą cieszyć się w USA ogromną popularnością. Na drugim miejscu znalazła się Scion XD - samochód marki należącej do Toyoty. Na ostatnim miejscu podium znalazła się Honda Fit, znana w Europie pod nazwą Jazz.
Samochody kompaktowe - Toyota Prius
Hybryda z Kraju Kwitnącej Wiśni jest prawie bezawaryjna. Przekonuje nas o tym nie tylko ranking Amerykanów, ale też ten stworzony przez niemiecki TUV. Za Priusem swoje miejsce znalazła Corolla - model tego samego producenta. Trzecie miejsce zajął Hyundai Elantra.
Segment D - bez "europejczyków"
Jak pokazuje przygotowany przez Amerykanów ranking, za oceanem najlepiej sprawdzają się niedostępne w Europie modele obecnych tu producentów. Na najniższym stopniu podium segmentu D znalazła się Toyota Camry, na drugim miejscy pojawiło się Mitsubishi Galant, a najlepszy okazał się Ford Fusion. Nie jest to Fusion znany w Europie. W USA jest to rodzinny samochód wielkości Mondeo, który spokrewniony jest z Lincolnem MKZ.
Segment E - Europa za Azją
Wśród aut klasy premium w USA prym wiedzie niedostępny w Europie Hyundai Genesis. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes Klasy E, a na trzecim Volvo S80.
SUV
Segment popularnych samochodów o podwyższonym podwoziu w USA został zdominowany przez Chevroleta Equinoxa, auto spokrewnione z Oplem Antarą. Na kolejnym miejscu rankingu w klasie SUV znalazła się Honda CR-V, a trzecią lokatę zajęła Toyota RAV4.
tb/