Najdroższe samochody, jakie kupili Polacy
Lista najdroższych samochodów, jakie sprzedano w 2014 r. w Polsce
Tesla Model S – 8 sztuk
Choć polski rynek nowych samochodów jest pogrążony w kryzysie, a największą popularnością cieszą się auta sprowadzone z Zachodu, to jednak można znaleźć na drogach prawdziwe perełki motoryzacji. Przedstawiamy zestawienie najdroższych samochodów, jakie znalazły kupców w naszym kraju w 2014 r.
W 2014 r. sprzedano 8 egzemplarzy elektrycznej limuzyny Model S, która kosztuje od 233 000 do 311 000 zł. Silnik w najmocniejszej wersji dostarcza w tym samochodzie 416 KM, oraz 600 Nm momentu obrotowego w niemal całym zakresie obrotów. Pozwala on z najpojemniejszą baterią przyspieszyć samochód do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalną ograniczono do 209 km/h w celu ochrony akumulatorów przed zbyt szybkim rozładowywaniem powyżej tej prędkości. Ważący 2100 kg pojazd, dzięki naładowanym do pełna bateriom, może pokonać dystans do 426 km.
Mercedes G63 AMG 6x6 – 7 sztuk
Kolejnym pojazdem w zestawieniu jest Mercedes G63 AMG 6x6, którego sprzedano 7 sztuk. Co ciekawe, dzięki temu wynikowi Polska stała się największym rynkiem zbytu dla tego modelu, choć jego cena wynosi ok. 2 mln zł.
Mercedes G63 AMG 6x6 to terenowe monstrum o dwóch twarzach – niezrównane własności terenowe (46 cm prześwitu i głębokość brodzenia 1 m) łączy z wyrafinowanym komfortem oraz osiągami 5,5-litrowego silnika V8 biturbo o mocy 544 KM.
Ferrari F12 Berlinetta - 7 sztuk
Identyczne wyniki sprzedaży jak Mercedes G63 AMG 6x6 osiągnęło kosztujące ok. 1,4 mln zł Ferrari F12 Berlinetta.
Dwuosobowe Ferrari z 12-cylindrowym silnikiem z przodu i napędem na tył to klasyczna idea, która sprawdza się od lat. Teraz jednak konkurencja rośnie i producent z Maranello potrzebował samochodu, który podkreśli status marki. W ten sposób powstał model F12 Berlinetta, który dysponuje niesamowitą mocą 740 KM z silnika o pojemności 6,3 l.
Połączenie imponującej jednostki napędowej z nowym sztywnym nadwoziem i lekkimi materiałami (aluminium i włóknem węglowym) dało wynik w postaci samochodu, który do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,1 s.
Lamborghini Aventador
Po polskich drogach jeżdżą 4 sprzedane w 2014 r. egzemplarze Lamborghini Aventador, które kosztuje niespełna 1,7 mln zł.
Samochód waży jedynie 1575 kg, a to dzięki zastosowaniu zaawansowanych włókien węglowych i samonośnej konstrukcji. Silnik V12 o pojemności 6,5 l oferuje zgodnie z oznaczeniem 700 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie cztery koła poprzez 7-biegową skrzynię. Zmiana biegu trwa zaledwie 50 milisekund. Nowy byk rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
Rolls-Royce Wraith – 3 sztuki
Rolls-Royce to nie tylko wielkie limuzyny, ale też auta dwudrzwiowe, jak model Wraith. Jest to najszybszy samochód w historii brytyjskiej marki. W Polsce sprzedano 3 sztuki kosztującego ok. 1 mln zł Rolls-Royce`a.
Silnik V12 dysponuje mocą 632 KM i maksymalnym momentem obrotowym równych 800 Nm dostępnym już od 1500 obr./min. Dzięki takiej jednostce napędowej ciężki Wraith rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s. Ciekawą nowością jest 8-biegowa skrzynia biegów, która współpracuje z GPS-em. Na podstawie ustalonej pozycji samochód sprawdza, czy samochód jedzie na odpowiednim biegu dostosowanym do drogi, po której się porusza. System określa, czy na trasie znajdują się zakręty, ronda lub zjazdy z autostrady i planuje zmianę biegu uwzględniając styl jazdy kierowcy.
McLaren MP4-12C Spider – 2 sztuki
Polacy kupili też 2 sztuki McLarena MP4-12C Spider (ok. 1 mln zł), będącego odmianą cabrio podstawowego modelu MP4-12 C. Obydwa samochody mają ten sam silnik V8 o pojemności 3,8 l i mocy 625 KM. Pozwala on na osiągnięcie maksymalnej prędkości 328 km/h (z zamkniętym dachem) i 315 km/h (z otwartym).
LaFerrari
LaFerrari Na zakup LaFerrari również zdecydował się jeden nabywca z Polski. Musiał on wyłożyć ok. 5,4 mln zł.
Samochód korzysta z silnika V12 o pojemności 6262 cm3 i jednostki elektrycznej, która wywodzi się wprost z Formuły 1. Silnik spalinowy oferuje 800 KM i kręci się do 9250 obr./min. Dodatkowe 163 KM dostarcza napęd elektryczny wykorzystujący moduł odzyskiwania energii podczas hamowania (KERS). Dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji LaFerrari rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 3 s, osiągnięcie 200 km/h zajmuje mniej niż 7 s, a prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h.
BMW i8 - 1 sztuka
W kraju nad Wisłą sprzedano 1 sztukę sportowej hybrydy BMW i8 (niespełna 600 000 zł za podstawową wersję). Koła przednie napędza silnik elektryczny a tylne – 1,5-litrowy, 3-cylindrowy "benzyniak". Łączna moc wynosi 326 KM a maksymalny moment obrotowy – 320 Nm. Od 0 do 100 km/h i8 rozpędza się w 4,4 s.
Aston Martin Vanquish - 1 sztuka
Do Polski trafił jeden egzemplarz kosztującego przeszło 1,4 mln zł Aston Martina Vanquish. Napędza go 6-litrowa jednostka V12 (572 KM, 620 Nm), która przakazuje moc na tylną oś. Przyspieszenie do "setki" wynosi 4,1 s a prędkość maksymalna to 295 km/h.
ll/moto.wp.pl