Trwa ładowanie...

MV Agusta LXP Orioli — Włosi wkraczają w nowy segment

MV Agusta w końcu postanowiła spróbować swoich sił w segmencie terenowych turystyków. Włosi zaczną od limitowanej produkcji, ale sądząc po tym, co ma do zaoferowania LXP Orioli, chętnych może być więcej.

MV Agusta LXP OrioliMV Agusta LXP OrioliŹródło: Licencjodawca, fot: Szymon Jasina
d2xqs7l
d2xqs7l

LXP Orioli jest modelem pozycjonowanym jako luksusowy terenowy turystyk, gotowy zapewnić maksymalne wsparcie i komfort w każdych warunkach. Edi Orioli - czterokrotny włoski zwycięstwa Dakaru, którego nazwiskiem ochrzczono konstrukcję, może być dumny z dzieła MV Agusty.

Maszyna jest napędzana trzycylindrowym silnikiem o pojemności 931 cm3 i mocy 126 KM. Generuje też 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego, którego 85 proc. jest dostępne już od 3000 obr./min.

Inżynierowie MV Agusty poświęcili sporo czasu, by przygotować napęd na trudy pracy w terenie. Znajdziemy tu m.in. solidniejszy rozrusznik czy demontowalną skrzynię biegów ułatwiającą serwis. Warto wspomnieć również o wytrzymałym i agresywnie brzmiącym wydechu Termigioni w tytanowej obudowie.

d2xqs7l

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Konstrukcję motocykla oparto na wytrzymałej ramie ze stopów lekkich ze zdejmowaną, tylną ramą pomocniczą. Jeśli chodzi o przednie zawieszenie, zastosowano odwrócony widelec Sachs. Z tyłu z kolei znajdziemy monoshock z aluminiowym wahaczem. Wszystko oczywiście w pełni regulowane.

Skok zarówno z przodu, jak i tyłu sięga 20 cm. Prześwit wynosi natomiast 23 cm. Przednie koło ma 21 cali średnicy a tylne 18. Standardowo ubrano je w opony Bridgestone AdventureCross AX41. Włosi zdecydowali się oczywiście na układ hamulcowy Brembo z zaciskami Stylema, 320-milimetrowymi tarczami z przodu i 265-milimetrowymi z tyłu.

MV Agusta LXP Orioli Licencjodawca
MV Agusta LXP OrioliŹródło: Licencjodawca, fot: Szymon Jasina

Klienci powinni docenić bogate wyposażenie, takie jak regulowane i podgrzewane siedzisko, pełne oświetlenie LED (łącznie z przyciskami), ABS i kontrola trakcji z regulacją stopnia działania, cztery tryby jazdy do wyboru, system hamowania silnikiem, tempomat, bezkluczykowy dostęp, czy rozbudowany wyświetlacz TFT z pełną łącznością i nawigacją.

d2xqs7l

Ceny na razie pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, że pilotażowa produkcja to tylko 500 egzemplarzy, tanio z pewnością nie bedzie. MV Agusta nie wyklucza jednak późniejszego zwiększenia wolumenu.

Źródło: Szymon Jasina, Licencjodawca
MV Agusta LXP Orioli
d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj