Moto Morini prezentuje cruisera Calibro, który łączy klasykę z nutką nowoczesności

Moto Morini szykuje się do wprowadzenia do oferty kolejnego modelu napędzanego silnikiem 649 cm3. Trzecim w portfolio będzie klasyczny cruiser z nie do końca klasyczną stylistyką. Calibro to kolejny dowód na to, że Włosi wiedzą, co to styl.

Moto Morini CalibroMoto Morini Calibro
Źródło zdjęć: © Moto Morini
Szymon Jasina

Moto Morini Calibro to z jednej strony klasyczny cruiser, a z drugiej już na pierwszy rzut oka widać, że to nowy model, który został zaprojektowany dopiero co. Mamy więc typowy dla takich maszyn kształt z niżej umieszczonym siedziskiem, tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami po bokach, oldschoolowy tylny błotnik, charakterystyczny zbiornik paliwa i okrągłe przednie światło. W kontraście do tego są przetłoczenia na baku, kształt i szczegóły osłony chłodnicy czy detale wspomnianego przedniego (w pełni LED-owego) reflektora - wszystko to dodaje projektowi świeżości i nowoczesności.

Styliści z włoskiego Trivolzio pokazali, że znają się na swojej pracy i Moto Morini Calibro może się podobać. To właśnie wygląd uczyni ten model mocniejszym konkurentem na rynku cruiserów tej klasy. Styl podkreślają też odpowiednio dobrane aluminiowe felgi o rozmiarach 16 cali z tyłu i 18 cali z przodu.

Moto Morini Calibro
Moto Morini Calibro © Moto Morini

Za napęd odpowiada znany z pozostałych modeli Moto Morini dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 649 cm3. Jak informuje producent - został on dostosowany tak, aby osiągami i charakterem bardziej pasować do cruisera. Nie podano jednak, jak duże są to zmiany i jaki wpływ mają na parametry. W przypadku innych modeli silnik ten generuje 60 lub 61 KM i odpowiednio 56 lub 54 Nm. Pierwsze wartości dotyczą turystycznego modelu X-Cape, a drugie nakeda Seiemmezzo.

W przypadku Calibro należy się spodziewać raczej postawienia na moment obrotowy, a nie moc. Wiadomo natomiast, że różnica nie będzie duża, gdyż tak jak w przypadku pozostałych modeli prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Do tego w ofercie znajdzie się też wersja na kategorię A2 z ogranicznikiem mocy.

Moto Morini Calibro
Moto Morini Calibro © Moto Morini

Nowy model Moto Morini może być w konfiguracji jedno- lub dwuosobowej. I nie jest tu mowa o zwykłej nakładce na siedzenie pasażera, a takiej, która je całkowicie zastępuje. Calibro mierzy 2250 mm długości, 890 mm szerokości i 1200 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 1490 mm. Siedzisko znajduje się na wysokości 720 mm. Motocykl nie jest szczególnie lekki jak na tę klasę, gdyż bez płynów waży 200 kg. Zbiornik paliwa mieści 15 l.

Moto Morini Calibro
Moto Morini Calibro © Moto Morini
Moto Morini Calibro
Moto Morini Calibro © Moto Morini
Moto Morini Calibro
Moto Morini Calibro © Moto Morini
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025