Trwa ładowanie...
nowe samochody
17-07-2006 14:03

Mitsubishi Lancer sedan 1.6

Mitsubishi Lancer sedan 1.6
d4u8uhz
d4u8uhz

Sportowa wersja Mitsubishi Lancera – Evolution – święci triumfy na rajdowych trasach. Na rynku nowych samochodów osobowych jego standardowej odmianie wiedzie się nieco gorzej.

Od niedawna oferowany jest u nas Lancer po face liftingu. Ma szerszą niż wcześniej osłonę chłodnicy i niżej umieszczony wlot powietrza z przodu. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9977/mitsubishi-lancer-sedan-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Przeprojektowano też przedni zderzak oraz spojlery. Nowa jest kierownica i materiały tapicerskie zastosowane wewnątrz auta. Wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.
Sprawdziliśmy, czy jest na to szansa w przypadku wersji z benzynowym silnikiem 1,6 L.

Cechy szczególne

Mitsubishi Lancer należy do pojazdów kompaktowych. Jego rywalami są więc m.in. Ford Focus, Toyota Corolla czy Opel Astra, a z takimi przeciwnikami wygrać nie jest łatwo. Nadwozie Lancera może się podobać, chociaż nie zaskakuje oryginalnością kształtów. Wyglądem nawiązuje nieco do rajdowej wersji Evolution IX, co było zamierzonym chwytem marketingowym. Zaletą Lancera jest nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9977/mitsubishi-lancer-sedan-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Przestrzeń bagażowa wersji sedan ma pojemność 430 l, co jest wynikiem przeciętnym – dla porównania w Focusie ma ona objętość 467 l a w Astrze Classic II – 460 l. Po złożeniu tylnej kanapy oparcia foteli nie tworzą równiej płaszczyzny z podłogą bagażnika.
Lancer oferowany jest z dwoma silnikami: o pojemności 1,6 l i 2,0 l. W wersji z mocniejszą jednostką napędową można go nabyć z zawieszeniem obniżonym o 3 cm i posiadającym nieco sztywniej zestrojone elementy tłumiące.

d4u8uhz

Silnik

Jeździliśmy Lancerem z jednostką napędową o pojemności 1,6 l rozwijającą moc 98 KM. Nie jest ona specjalnie wysilona. Chętnie nabiera obrotów, a na dynamiczną jazdę pozwala w ich górnym zakresie – maksymalny moment obrotowy 150 Nm osiąga przy 4000 obr./min, a moc 98 KM przy 5000 obr./min. Taka charakterystyka pracy jest typowa dla silników produkowanych w Japonii. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9977/mitsubishi-lancer-sedan-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Jednostka napędowa Lancera nie jest przy tym głośna.
ZAPRASZAMY DO GALERII MITSUBISHI

Wrażenia z jazdy

Konstruktorzy Mitsubishi zadbali, aby Lancer nawiązywał do sportowej tradycji marki. Fotele przednie są dobrze wyprofilowane i znakomicie „trzymają” tułów kierowcy i pasażera podczas pokonywania zakrętów. Są jednak dość twarde, przez co osoby siedzące z przodu mogą podczas dłuższej podróży narzekać na ból pleców. Pozycja za kierownicą jest wygodna i spodoba się szczególnie tym, którzy lubią sportowy styl prowadzenia samochodu – z rękami nieco bliżej koła kierownicy, przy czym na nogi nadal pozostaje dużo miejsca. Nie zabraknie go też osobom siedzącym z tyłu auta i to zarówno na nogi, jak i nad głową. Dźwignia zmiany biegów pracuje precyzyjnie i ma krótki skok przełożeń. Wadą Lancera jest ograniczona widoczność przez tylną szybę. Jej powierzchnia nie jest zbyt duża i dodatkowo zasłonięta przez zagłówki, a w szczególności środkowy. Więcej mogłoby też być w tym samochodzie schowków.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9977/mitsubishi-lancer-sedan-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Własności jezdne Lancera są za to całkiem niezłe. To zasługa m.in. wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi.

d4u8uhz

Podsumowanie

Mitsubishi Lancer jest samochodem o przestronnym wnętrzu i dobrych własnościach jezdnych. Jego silnik sprawuje się poprawnie. Dotychczasową niską sprzedaż tłumaczyć można nieco archaicznym wyglądem, szczególnie wnętrza pojazdu. Po przeprowadzonych zmianach jest ono bardziej atrakcyjne.
Z pewnością Lancer zasługuje na zainteresowanie. Przy cenie wynoszącej obecnie 52 990 zł za wersję z podstawowym wyposażeniem i silnikiem 1,6 l/98 KM kosztuje mniej od Forda Focusa sedan1,6 l/100 KM (55 500 zł) i Toyoty Corolli sedan 1,4 l/97 KM (59 500 zł).

Rodzaj silnika Benzynowy
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3 ) 1584
Moc maksymalna (KM-obr/min) 98-5000
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) 150-4000
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) 11,8
Prędkość maksymalna (km/h) 183
Droga hamowania ze 100 km/h (m) 42
Pojemność bagażnika (dm3 ) 430
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) 50
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) 5,6/9,0
Długość/szerokość/wysokość (cm) 448/170/145
Rozstaw osi (cm) 260
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 3 (lub 100 tys. km)/6
Cena (zł) 52 990

Nasza ocena

Przestronność wnętrza Duża ilość miejsca z przodu i z tyłu, nieco zbyt mały bagażnik.
Silnik Elastyczna jednostka napędowa
Poziom hałasu Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest wysoki.
Hamulce * 42 metry to przeciętny wynik, gorszy od wielu innych modeli w tym segmencie.
Dynamika Wystarczająca dynamika.
Zużycie paliwa * Według danych fabrycznych w mieście na poziomie 9 l/100 km, w rzeczywistości sięga ok. 10 – 11 l. W trasie utrzymuje się na poziomie 6 l.
Wyposażenie podstawowe Dość bogate z możliwością dokupienia dodatkowych elementów.

Wyposażenie seryjne:

Mitsubishi Lancer Invite

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie | S/S |
| Klimatyzacja manualna | S | S - wyposażenie seryjne

d4u8uhz

Autor: Maciej Pobocha

d4u8uhz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4u8uhz
Więcej tematów