Są miejsca, w których po pozostawieniu samochodu będziesz skazany na usługi pomocy drogowej. Dlaczego nie działają tam sterowane pilotem systemy alarmowe?
Warszawscy kierowcy mają wiele powodów do narzekań. Ciągłe roboty drogowe, zamykanie ulic w związku z wizytami VIP-ów, manifestacje i pochody - to wszystko może wytrącić z równowagi. Jest jednak coś jeszcze. Są w stolicy miejsca, w których powrót do zaparkowanych wcześniej samochodów może okazać się utrudniony lub nawet niemożliwy. Wszystko przez nie działającego pilota systemu alarmowego. Jeśli samochód wyposażony jest w system, który nie daje możliwości dostania się do auta za pomocą kluczyków, jedynym rozwiązaniem może okazać się wezwanie pomocy drogowej.
- Takie miejsca są w Śródmieściu, np. przy ul. Królewskiej, przy Pałacu Kultury, w rejonie Dworca Centralnego, w okolicach obiektów wojskowych, a nawet w pobliżu Pałacu Prezydenckiego - mówi Ireneusz Zakrzewski, oferujący w Warszawie usługi holowania pojazdów. - Zwykle właściciele nie mogą dostać się do swoich aut otwieranych pilotem. Może się też zdarzyć, że system antykradzieżowy nie pozwoli na uruchomienie silnika. Wystarczy odholować auto o kilkadziesiąt lub kilkaset metrów, a wszystko wraca do normy.
Dlaczego tak się dzieje? - Wszystko przez zagęszczenie pól elektromagnetycznych i sygnałów przekazywanych drogą radiową - wyjaśnia Wiesław Zieliński z laboratorium Elektroniki i Akustyki Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. - Współczesne samochody są wyposażone w homologowane systemy niwelujące zakłócenia. Jeśli jednak moc sygnałów w danym miejscu przekracza możliwości tego systemu, pojawiają się kłopoty. Jak podaje ekspert PIMOT-u, źródłami takich zakłóceń mogą być linie energetyczne, sieci teleinformatyczne, przekaźniki sieci komórkowych czy sygnału telewizyjnego.
Kłopoty z pilotem mogą pojawiać się nie tylko w Warszawie. Na podobne można napotkać też w innych polskich miastach, np. w Gdańsku, Łodzi czy Krakowie. Czekamy na wasze komentarze, dotyczące innych miejsc na terenie kraju w których występują podobne zakłócenia.
tb/mw/mw