Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI - Lipsk 2008

Od 4 do 6 kwienia w niemieckim Lipsku odbyły się kolejne już w tym roku targi samochodowe. Tym razem zabrakło spektakularnych premier, jednak producenci pokazali kilka kruczków. Nie obyło się rówmnież bez pojazdów, które mogą niejednego rozbawić, a tych gożej widzących zmylić...

Obraz
Źródło zdjęć: © UnitedPictures.com

/ 22Mercedes-Benz A 150 Blue Efficiency

Obraz
© UnitedPictures.com

Soją premierę na targach AMI miało również najmniejsze auto marki spod znaku trójramiennej gwiazdy. Został on wyposażony w jeden z najbardziej ekologicznych silników diesla - Blue Efficiency. (UnitedPictures.com)

/ 22Mercedes-Benz B 170 NGT

Obraz
© UnitedPictures.com

Po faceliftingu auto otrzymało bardziej agresywny wygląd. Jednak zmiana nadwozia to nie wszystko. Z nowym silnikiem 170 NGT pojazd, jak twierdzi producent na pełnych bakach może podobno pokonać aż 1000 km i do tego w cyklu mieszanym. Pojazd jest bowiem prócz zbiornika na zwykłe paliwo wyposażony jest również wyposażony w 19 kg zbiornik na gaz ziemny, który wspomaga napęd benzynowy. (UnitedPictures.com)

/ 22Mercedes C63 AMG

Obraz
© UnitedPictures.com

Najnowsza odsłona Mercedesa klasy C, tym razem w wersji kombi. Do tego za jego wygląd i silnik wzięli się specjaliści z AMG. Pod maską rodzinnego auta znalazł się potężny silnik o pojemności 6,3 litra. Ta potężna V8 dysponuje prawie 500 KM i rozpędza kombi do setki w 4,5 sekundy. (UnitedPictures.com)

/ 22BMW CS concept

Obraz
© UnitedPictures.com

Niemiecki producent, prócz całej gamy swoich standartowych pojazdów przywiózł również pomysł na nową sportową limuzynę. Niestety bawarczycy nie podali żadnych szczegółów dotyczących napędu CS Concept. Wiadomo natomiast, że ma on konkurować z Porsche Panamerą i Astonem Martinem Rapide. (UnitedPictures.com)

/ 22BMW CS concept

Obraz
© UnitedPictures.com

Niemiecki producent, prócz całej gamy swoich standartowych pojazdów przywiózł również pomysł na nową sportową limuzynę. Niestety bawarczycy nie podali żadnych szczegółów dotyczących napędu CS Concept. Wiadomo natomiast, że ma on konkurować z Porsche Panamerą i Astonem Martinem Rapide. (UnitedPictures.com)

/ 22Porshe Boxter S

Obraz
© UnitedPictures.com

Na AMI miał swoją premierę "nowy" Boxter. Niestety producent ograniczył się do pokazania jedynie nowej wersji wyposażenie z lekko zmienioną charakterystyką silnika. (UnitedPictures.com)

/ 22Lancia Delta HPE

Obraz
© UnitedPictures.com

Jednym z najbardziej widowiskowych pojazdów niemieckich targów okazała się włoska Lancia. Dla zjawiskowej limuzyny producent przewidział szeroką gamę silników benzynowych oraz silników diesla, o mocy od 120 KM do ponad 200 KM. Podobno auto ma pojawić się w salonach jeszcze w czerwcu. Na początek niestety tylko we Francji. (UnitedPictures.com)

/ 22Volkswagen EOS

Obraz
© UnitedPictures.com

Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)

/ 22Volkswagen New Beetle

Obraz
© UnitedPictures.com

Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)

10 / 22Volkswagen Carlifornia Beach

Obraz
© UnitedPictures.com

Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)

11 / 22Suzuki Splash

Obraz
© UnitedPictures.com

Nowe Suzuki jest następcą modelu Wagon R, inaczej mówiąc bratem bliźniakiem Opla Agili. Japończycy dal swojego autka przewidzieli silniki benzynowe o pojemności 1,0l oraz 1,2l. Producent planuje umieścić pod maską również diesla o pojemności 1,3l. Autko w sprzedaży powinno się pojawić jeszcze latem. (UnitedPictures.com)

12 / 22Suzuki A-Star Concept

Obraz
© UnitedPictures.com

Kolejny concept, który został zaprezentowany na targach przyjechał z kraju kwitnącej wiśni. A-Star ma być mniejszy niż sprzedawany już Swift. Produkcja seryjnego modelu ma rozpocząć się jeszcze w październiku tego roku, w indyjskich zakładach Maruti Suzuki India w Manesar. Do europejskich salonów auto miałoby trafić jeszcze w grudniu. (UnitedPictures.com)

13 / 22Dacia Sandero

Obraz
© UnitedPictures.com

Rumuńska część koncernu Renault na początku lata w Europie, u nas niestety dopiero jesienią planuje wprowadzić do swojej oferty tego hatchbacka. Jest on zbudowany na tej samej płycie podłogowej co jego starszy brat Logan. Pozwoli to producentowi znacznie obniżyć koszty produkcji. Napędzaniem tego pojazdu zajmą się znane już silniki benzynowe 1,4 o mocy 75 KM oraz 1,6 o mocy 90 KM, oraz dwa napędzane olejem napędowym: 1,5 dCi o mocy 68 lub 86 KM. (UnitedPictures.com)

14 / 22Toyota Auris

Obraz
© UnitedPictures.com

Japoński koncern pokusił się o pokazanie dobrze już znanego, również u nas auta miejskiego z nowatorskim otwieraniem drzwi. Nie należy się jednak spodziewać, że ta "opcja" będzie dostępna w polskich salonach. Jeśli jednak producent by się zdecydował udostępnić ją kupującym to cena odstraszy nie jednego kupca. (UnitedPictures.com)

15 / 22Lexus LF-A Roadster

Obraz
© UnitedPictures.com

To jedno z najbardziej zjawiskowych aut na targach AMI. Lexus już po raz kolejny pokazuje swój nowy kabriolet. Trzeba jedynie mieć nadzieję, że już niedługo będzie cieszył oczy na ulicach naszych miast, a nie tylko na salonach motoryzacyjnych... (UnitedPictures.com)

16 / 22Nissan GT-R

Obraz
© UnitedPictures.com

O tej maszynie napisano już wiele. Mimo tego, że mało, kto z nas ją widział na własne oczy, każdy zna ją doskonale. Jeśli jednak znajdzie się ktoś, kto nie wie co to cudo potrafi przypomnimy, że do setki rozpędza się w niewiele ponad 3,5 sek. i rozpędza się do obłędnych 310 km/h. By jednak bardziej pokazać jego wyjątkowość można przypomnieć, że na sławnym torze Nurburgring osiągnął czas okrążenia 7'38''. Szybszy od niego był jedynie Koenigsegg CCR z czasem 7'34''. Pobił natomiast takie potęgi jak Mercedes Benz SLR McLaren i Bugatti Veyron, które dojechały z czasem 7'40''. (UnitedPictures.com)

17 / 22Daihatsu Materia

Obraz
© UnitedPictures.com

Japoński mini MPV dostępny jest na europejskim rynku od ubiegłego roku. Tym razem producent zaprezentował zmodyfikowaną i ztuningowaną wersję WhiteX. Niestety, to bardzo oryginalne i funkcjonalne auto nie jest dostępne na polskim rynku, a na pewno wzbudziło by wiele emocji i wpłynęła rozweselająco na nasz uliczny krajobraz. (UnitedPictures.com)

18 / 22Nissan Mixim concept

Obraz
© UnitedPictures.com

To już kolejne targi motoryzacyjne, na które japoński producent zabiera swój koncepcyjny pojazd. To jedyne w swoim rodzaju połączenie konsoli do gier z elektrycznym samochodem, bardziej przypomina pojazd z filmów S-F niż zwykły pojazd. Jednak jak zapewnia producent auto działa. Przeznaczone jest dla 3, najlepiej młodych osób. (UnitedPictures.com)

19 / 22ShuangHuan China

Obraz
© UnitedPictures.com

Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)

20 / 22China Automobile

Obraz
© UnitedPictures.com

Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)

21 / 22China Automobile

Obraz
© UnitedPictures.com

Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)

22 / 22China Automobile

Obraz
© UnitedPictures.com

Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę