Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI - Lipsk 2008
Od 4 do 6 kwienia w niemieckim Lipsku odbyły się kolejne już w tym roku targi samochodowe. Tym razem zabrakło spektakularnych premier, jednak producenci pokazali kilka kruczków. Nie obyło się rówmnież bez pojazdów, które mogą niejednego rozbawić, a tych gożej widzących zmylić...
Mercedes-Benz A 150 Blue Efficiency
Soją premierę na targach AMI miało również najmniejsze auto marki spod znaku trójramiennej gwiazdy. Został on wyposażony w jeden z najbardziej ekologicznych silników diesla - Blue Efficiency. (UnitedPictures.com)
Mercedes-Benz B 170 NGT
Po faceliftingu auto otrzymało bardziej agresywny wygląd. Jednak zmiana nadwozia to nie wszystko. Z nowym silnikiem 170 NGT pojazd, jak twierdzi producent na pełnych bakach może podobno pokonać aż 1000 km i do tego w cyklu mieszanym. Pojazd jest bowiem prócz zbiornika na zwykłe paliwo wyposażony jest również wyposażony w 19 kg zbiornik na gaz ziemny, który wspomaga napęd benzynowy. (UnitedPictures.com)
Mercedes C63 AMG
Najnowsza odsłona Mercedesa klasy C, tym razem w wersji kombi. Do tego za jego wygląd i silnik wzięli się specjaliści z AMG. Pod maską rodzinnego auta znalazł się potężny silnik o pojemności 6,3 litra. Ta potężna V8 dysponuje prawie 500 KM i rozpędza kombi do setki w 4,5 sekundy. (UnitedPictures.com)
BMW CS concept
Niemiecki producent, prócz całej gamy swoich standartowych pojazdów przywiózł również pomysł na nową sportową limuzynę. Niestety bawarczycy nie podali żadnych szczegółów dotyczących napędu CS Concept. Wiadomo natomiast, że ma on konkurować z Porsche Panamerą i Astonem Martinem Rapide. (UnitedPictures.com)
BMW CS concept
Niemiecki producent, prócz całej gamy swoich standartowych pojazdów przywiózł również pomysł na nową sportową limuzynę. Niestety bawarczycy nie podali żadnych szczegółów dotyczących napędu CS Concept. Wiadomo natomiast, że ma on konkurować z Porsche Panamerą i Astonem Martinem Rapide. (UnitedPictures.com)
Porshe Boxter S
Na AMI miał swoją premierę "nowy" Boxter. Niestety producent ograniczył się do pokazania jedynie nowej wersji wyposażenie z lekko zmienioną charakterystyką silnika. (UnitedPictures.com)
Lancia Delta HPE
Jednym z najbardziej widowiskowych pojazdów niemieckich targów okazała się włoska Lancia. Dla zjawiskowej limuzyny producent przewidział szeroką gamę silników benzynowych oraz silników diesla, o mocy od 120 KM do ponad 200 KM. Podobno auto ma pojawić się w salonach jeszcze w czerwcu. Na początek niestety tylko we Francji. (UnitedPictures.com)
Volkswagen EOS
Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)
Volkswagen New Beetle
Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)
Volkswagen Carlifornia Beach
Na stoiskach WV królował iście wakacyjny nastrój. Zaprezentowana została cała gama kabrioletów. Pojawił się również WV Transporter w legendarnej już wersji California. Dzięki niemu cztery osoby nie będą potrzebowały już namiotu ani hotelu by spędzić ciekawe wakacje. Wystarczy jedynie zaciszny parking lub polanka by wypocząć. (UnitedPictures.com)
Suzuki Splash
Nowe Suzuki jest następcą modelu Wagon R, inaczej mówiąc bratem bliźniakiem Opla Agili. Japończycy dal swojego autka przewidzieli silniki benzynowe o pojemności 1,0l oraz 1,2l. Producent planuje umieścić pod maską również diesla o pojemności 1,3l. Autko w sprzedaży powinno się pojawić jeszcze latem. (UnitedPictures.com)
Suzuki A-Star Concept
Kolejny concept, który został zaprezentowany na targach przyjechał z kraju kwitnącej wiśni. A-Star ma być mniejszy niż sprzedawany już Swift. Produkcja seryjnego modelu ma rozpocząć się jeszcze w październiku tego roku, w indyjskich zakładach Maruti Suzuki India w Manesar. Do europejskich salonów auto miałoby trafić jeszcze w grudniu. (UnitedPictures.com)
Dacia Sandero
Rumuńska część koncernu Renault na początku lata w Europie, u nas niestety dopiero jesienią planuje wprowadzić do swojej oferty tego hatchbacka. Jest on zbudowany na tej samej płycie podłogowej co jego starszy brat Logan. Pozwoli to producentowi znacznie obniżyć koszty produkcji. Napędzaniem tego pojazdu zajmą się znane już silniki benzynowe 1,4 o mocy 75 KM oraz 1,6 o mocy 90 KM, oraz dwa napędzane olejem napędowym: 1,5 dCi o mocy 68 lub 86 KM. (UnitedPictures.com)
Toyota Auris
Japoński koncern pokusił się o pokazanie dobrze już znanego, również u nas auta miejskiego z nowatorskim otwieraniem drzwi. Nie należy się jednak spodziewać, że ta "opcja" będzie dostępna w polskich salonach. Jeśli jednak producent by się zdecydował udostępnić ją kupującym to cena odstraszy nie jednego kupca. (UnitedPictures.com)
Lexus LF-A Roadster
To jedno z najbardziej zjawiskowych aut na targach AMI. Lexus już po raz kolejny pokazuje swój nowy kabriolet. Trzeba jedynie mieć nadzieję, że już niedługo będzie cieszył oczy na ulicach naszych miast, a nie tylko na salonach motoryzacyjnych... (UnitedPictures.com)
Nissan GT-R
O tej maszynie napisano już wiele. Mimo tego, że mało, kto z nas ją widział na własne oczy, każdy zna ją doskonale. Jeśli jednak znajdzie się ktoś, kto nie wie co to cudo potrafi przypomnimy, że do setki rozpędza się w niewiele ponad 3,5 sek. i rozpędza się do obłędnych 310 km/h. By jednak bardziej pokazać jego wyjątkowość można przypomnieć, że na sławnym torze Nurburgring osiągnął czas okrążenia 7'38''. Szybszy od niego był jedynie Koenigsegg CCR z czasem 7'34''. Pobił natomiast takie potęgi jak Mercedes Benz SLR McLaren i Bugatti Veyron, które dojechały z czasem 7'40''. (UnitedPictures.com)
Daihatsu Materia
Japoński mini MPV dostępny jest na europejskim rynku od ubiegłego roku. Tym razem producent zaprezentował zmodyfikowaną i ztuningowaną wersję WhiteX. Niestety, to bardzo oryginalne i funkcjonalne auto nie jest dostępne na polskim rynku, a na pewno wzbudziło by wiele emocji i wpłynęła rozweselająco na nasz uliczny krajobraz. (UnitedPictures.com)
Nissan Mixim concept
To już kolejne targi motoryzacyjne, na które japoński producent zabiera swój koncepcyjny pojazd. To jedyne w swoim rodzaju połączenie konsoli do gier z elektrycznym samochodem, bardziej przypomina pojazd z filmów S-F niż zwykły pojazd. Jednak jak zapewnia producent auto działa. Przeznaczone jest dla 3, najlepiej młodych osób. (UnitedPictures.com)
ShuangHuan China
Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)
China Automobile
Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)
China Automobile
Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)
China Automobile
Na targach w Lipsku nie zabrakło również producentów z kraju środka. Wszystkie auta mają wspólną cechę. Mianowicie są o wiele tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Na tym właściwie ich atrakcyjność się kończy. Bowiem projektanci z Chin zachowują się tak jakby nie mieli zupełnie wyobraźni, a inspiracje czerpali jedynie z katalogów pojazdów europejskich i japońskich. (UnitedPictures.com)