Trwa ładowanie...

Mazda w natarciu: wzrost i nowy hit – miejska „dwójka”

Mazda w natarciu: wzrost i nowy hit – miejska „dwójka”Źródło: Materiały prasowe
d1rnwqs
d1rnwqs

Awans na 15. miejsce wśród importerów na polskim rynku i 7,5 tys. sprzedanych aut. Tym Mazda pochwaliła się na podsumowującej 2014 rok konferencji prasowej. Jednak przedstawiciele filmy obiecali, że będzie jeszcze lepiej. A to za sprawą nowej Mazdy 2, która właśnie debiutuje, odświeżonych Mazdy 6 i CX-5 oraz nowości, które pojawią się w połowie 2015 roku (CX-3 i MX-5).

- To kolejny rok, w którym odnotowaliśmy tak wysoki wzrost. Zamknęliśmy go udziałem w rynku w wysokości 2,3 proc.- powiedział Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. I dodał: - Nasze samochody bazują na nowoczesnej technologii Skyactiv. Pojazdy w nią wyposażone spalają czasami bardzo podobne ilości paliwa, jak typowe auta hybrydowe. Łączymy zatem dobre parametry dynamiki jazdy z dobrymi wskaźnikami ekologicznymi. Modele oparte na technologii Skyactiv stanowiły 96 proc. sprzedaży w 2014 roku.

Kolejnym hitem sprzedaży Mazdy ma być miejski model Mazda 2, który został zaprezentowany dziś w Warszawie. Auto jest nieduże, ale dynamiczne, bezpieczne i ekonomiczne. Stylizacyjnie podobne jest do większych aut Mazdy – modeli 3 i 6. Linia projektowa japońskiego producenta nazywa się Kodo i ma odzwierciedlać zwinność i energię.

d1rnwqs

Model jest dłuższy od poprzednika i ma większy rozstaw osi. Chociaż różnice nie są wielkie, we wnętrzu zdecydowanie więcej jest przestrzeni, zwłaszcza dla pasażerów zajmujących miejsca na tylnej kanapie. Mazda 2 jest samochodem jednobryłowym, czym wyróżnia się spośród konkurentów.

Mazda wyposażyła malucha w najnowsze systemy, dotychczas zarezerwowane dla aut kompaktowych albo klasy średniej. Mała „dwójka” ma m.in. multimedialne centrum rozrywki MZD Connect oraz system i-stop, który wyłącza auto na postoju. Przednie światła – to wyjątek w segmencie B – wykonane są w technologii LED.

Nowy samochód może być opcjonalnie wyposażony w takie udogodnienia jak wyświetlacz przezierny head-up display oraz ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, z którego sterować można większością dostępnych funkcji (w tym nawigacją, klimatyzacją i audio).

Do napędu posłuży silnika benzynowy Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra. Dostępny jest w trzech wersjach mocy – od 75, przez 90 po 115 KM. Każda wersja spełnia normy zużycia Euro 6. Zapotrzebowanie na paliwo to od 4,9 do 5,5 litra na 100 km. Słabsza wersja współpracuje z manualną skrzynią 5-biegową, podobnie średnia, którą można jednak zamówić z także automatem. Najmocniejsza zaś ma napęd przenoszony przez skrzynię manualną, ale 6-biegową.

d1rnwqs

Ofertę uzupełnia całkowicie nowy, lekki silnik Diesla Skyactiv-D o pojemności 1,5 litra z układem bezpośredniego wtrysku common-rail . Ma 105 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Spala średnio 3,4 litra na 100 km.

Ceny nowej „dwójki” zaczynają się od 50 900 zł. Tyle trzeba wydać za podstawową wersję SkyGO (silnik 1,5, 75KM). Bogatsze wersje SkyMotion i SkyEnergy kosztują od 52 900 zł do 61 900 zł w zależności od silnika i skrzyni biegów. Topowa SkyPassion z automatem to wydatek 64 900 zł.

MAK

d1rnwqs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rnwqs
Więcej tematów