Mazda, Maserati, Chrysler i Range Rover ogłaszają akcje serwisowe
Cztery marki ogłosiły akcje serwisowe dla samochodów użytkowanych w Polsce. Największa z nich dotyczy modeli Mazdy.
Blisko 16,5 tys. pojazdów obejmie akcja związana z błędem w nanoszeniu powłoki antykorozyjnej znajdującej się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych tylnej klapy. W wyniku kontaktu z zasoloną wodą element ten może pokryć się rdzą, a po upływie dłuższego czasu przerdzewiały element może nie wytrzymać przeciążeń. Pęknięcie cylindra amortyzatora może doprowadzić do nagłego zatrzaśnięcia się klapy, a jego elementy mogą poranić znajdujące się blisko osoby.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16 440 pojazdów. Chodzi o: Mazdę 3 hatchback (produkowaną od 17.12.2008 r. do 10.08.2013 r.), Mazdę 5 (produkowaną od 16.06.2010 r. do 01.04.2015 r.), Mazdę 6 hatchback (produkowaną od 02.10.2007 r. do 31.08.2012 r.), Mazdę 6 wagon (produkowaną od 04.12.2007 r. do 31.08.2012 r. oraz od 31.07.2012 r. do 25.12.2015 r.), Mazdę CX-3 (produkowaną od 10.02. do 26.12.2015 r.), a także Mazdę CX-5 (produkowaną od 17.11.2011 r. do 26.12.2015 r).
Nieco nowsze Mazdy 3 - wyprodukowane od 01.07.2015 do 18.09.2015 roku w Meksyku – mogą natomiast stanąć w płomieniach. W tych autach wlotowy zawór kontrolny może być niewłaściwie wspawany do zbiornika paliwa. Jeśli ten spaw pęknie, może powstać wyciek paliwa powodujący ryzyko powstania pożaru. Problem dotyczy 552 samochodów.
Do autoryzowanych serwisów musi zgłosić się 14 posiadaczy Maserati Levante. W przypadku atrakcyjnego włoskiego SUV-a w egzemplarzach wyprodukowanych w latach 2016 i 2017 może dojść do rozszczelnienia się przewodów pomiędzy turbosprężarką a chłodnicami powietrza dolotowego. W efekcie może wystąpić nagły spadek mocy silnika i pojawić się komunikat o jego awarii. Kampania naprawcza obejmuje w Polsce 14 samochodów.
Problemy mogą mieć również właściciele niektórych brytyjskich SUV-ów. W części samochodów Range Rover Sport oraz Land Rover Discovery z roku modelowego 2017, wyposażonych w wysokoprężny silnik 2.0 l przewód powrotny paliwa może ulec rozszczelnieniu. W takim przypadku powstanie wyciek paliwa widoczny pod pojazdem, może też być wyczuwalny zapach paliwa. Wyciek paliwa na jezdnię może spowodować poślizg innych pojazdów, potencjalnie zwiększając ryzyko kolizji drogowej. W skrajnym przypadku może nastąpić zapłon paliwa. Akcja dotyczy 63 samochodów.
Blisko 1,5 tys. aut wyśle do serwisu Chrysler i Jeep. W przypadku Chryslera chodzi o modele Aspen, 300 i 300c, a w przypadku Jeepa wada występuje we Wranglerze. W samochodach wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych moduł przedniej poduszki powietrznej może pęknąć w wyniku nadmiernego wewnętrznego ciśnienia podczas nadmuchiwania, co może skutkować odłamaniem się metalowych fragmentów i prowadzić do obrażeń osób znajdujących się w pojeździe.
Numery VIN wszystkich samochodów objętych tylko akcjami serwisowymi można sprawdzić na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.