Mały i szybki Fiat Panda 100 HP 

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11835/fiatpanda001.jpeg',500,375) ) |
| --- | Miejski samochód raczej nie kojarzy się ze sportem, ale w tym przypadku jest zupełnie inaczej. 100-konna Panda potrafi zaskoczyć zarówno dynamiką jak i właściwościami jezdnymi.

Produkowana w Tychach Panda z powodzeniem podbija europejskie rynki. W ciągu trzech lat sprzedano ponad 660 tys., a z roku na rok wzrasta produkcja. W niektórych krajach, tych bardziej zamożnych, dużym powodzeniem cieszy się sportowa odmiana tego modelu, oznaczona symbolem 100 HP.

Cechy szczególne

Z zewnątrz Panda 100 HP wyróżnia się zmienionymi zderzakami, sportową końcówką rury wydechowej, nowym grillem, tylnym spojlerem oraz 15-calowymi felgami z oponami 195/45.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11835/fiatpanda002.jpeg',500,375) ) |
| --- | Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. halogeny, tylne hamulce tarczowe, specjalne sportowe zawieszenie, skórzaną kierownicę, sześciobiegową skrzynię biegów oraz dzieloną tylną kanapę.

Panda 100HP będzie oferowana w jednym z pięciu kolorów: czerwonym, czarnym, białym oraz niebieskim i szarym (dwa ostatnie są nowe).

Obraz

Silnik

Panda 100 HP jest napędzana wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM przy 6000 obr/min i momencie 131 Nm przy 4250 obr/min. Jednostka ta znana jest m.in. z Grande Punto, w którym występuje w wersji 95-konnej.

Samochód może rozpędzić się do 100 km/h w 9,5 s oraz osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. A to wszystko przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 6.5 l/100 km.

Silnik współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, która działa precyzyjnie i pozwala na szybką zmianę przełożeń, niczym w „rasowym” aucie sportowym.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11835/fiatpanda004.jpeg',500,375) ) |
| --- | Wrażenia z jazdy

Pod maską Pandy pracuje całe100 koni mechanicznych, co sprawia, że to niepozorne miejskie autko może sprawić kierowcy dużo frajdy podczas jazdy. Największe wrażenie robią jednak hamulce. W tej odmianie Pandy Włości zastosowali hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11835/fiatpanda005.jpeg',375,500) ) |
| --- | Według danych producenta, aby się zatrzymać z prędkości 100 km/h, auto potrzebuje zaledwie 35 metrów!

Emocje mamy zagwarantowane także podczas przyspieszania, kiedy to ważące 975 kg auto (z kierowcą ponad tonę) nabiera prędkości szybciej od większości innych użytkowników drogi. Dokręcony do maksymalnych obrotów czwarty bieg przekłada się na prędkość w ok. 140 km/h. Do 3000 obr/min silnik pracuje jednak wyjątkowo cicho.

Panda również bardzo dobrze trzyma się nawierzchni! 15-calowe koła z niskoprofilowymi oponami 195/45 zapewniają dobrą przyczepność, a obniżone i usztywnione zawieszenie znakomite prowadzenie. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11835/fiatpanda006.jpeg',500,375) ) |
| --- | Pomaga przełączenie w tryb sport, w którym elektronika zmienia regulacje przełożenia kierownicy oraz pedału gazu.

Podsumowanie

Panda 100 HP nie jest samochodem tanim, bo aby stać się jej właścicielem, trzeba wydać 49 400 zł. Trzeba jednak pamiętać, że za taką kwotę nie kupimy innego nowego auta dającego taką frajdę z jazdy i mającego tak dobre wyposażenie.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika Benzynowy, rzędowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 1368
Moc maksymalna (KM/obr/min): 100/6000
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 128/4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,5
Prędkość maksymalna (km/h): 185
Pojemność bagażnika (l): 200/800
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): 5,3/8,7
Długość x szerokość x wysokość (cm): 357,8/160,6/152,2
Rozstaw osi (cm): 229,9
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): 2/8
Cena (zł): 49 400

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

Przestronność wnętrza * Na średnim poziomie, jak na samochód tej klasy
Silnik * Dynamiczny o wysokiej kulturze pracy
Poziom hałasu Do 3000 obr/min nie jest wysoki
Zużycie paliwa Jak na 100-konny silnik spalanie na przyzwoitym poziomie,
Wyposażenie Dość dobre z możliwością doposażenia

Wybrane wyposażenie seryjne Fiat Panda 100 HP:

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | S |
| Klimatyzacja manualna | 3900 zł |
| Radioodtwarzacz | 1200 zł |
S- wyposażenie standardowe

Autor: Tomasz Szmandra |

Obraz

|
| --- |

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę