Trwa ładowanie...

Maluch z bagażnikiem - BMW 1 Coupe

Maluch z bagażnikiem - BMW 1 Coupe
dw937fj
dw937fj

Bawarski koncern sukcesywnie prezentuje coraz mniejsze samochody. Jeszcze kilka lat temu za miniaturowe BMW uchodził hatchback zbudowany na bazie sedana serii 3. Firma postanowiła jednak wprowadzić do oferty jeszcze mniejsza serię 1, a teraz prezentuje stylowe coupe zbudowane na płycie podłogowej "jedynki".

W przypadku BMW mały, nie znaczy słaby. W końcu to niemiecka firma jako pierwsza wprowadziła do seryjnej produkcji samochód z turbodoładowaniem. Był do model 2002 Turbo, do którego BMW porównuje debiutujący właśnie samochód.

Gdy „jedynka” trafi do salonów, klient będzie mógł wybierać miedzy trzema jednostkami napędowymi. Najsłabszy wariant 120d otrzyma dwulitrowego turbodiesla o mocy 177 KM. Więcej emocji będzie w stanie zagwarantować odmiana 123d z dieslem, który jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. Maksymalna moc to 204 KM, krzywa momentu obrotowego sięgnie 400 Nm, a zużycie paliwa będzie oscylowało wokół 5l/100 km!

dw937fj

400 Nm zagwarantuje także rzędowy, sześciocylindrowy „benzynowiec” o pojemności 3,0 litra. Dzięki dwóm turbosprężarkom, piezoelektrycznym wtryskiwaczom oraz wydajnym intercoolerom udało się sprawić, że motor dysponuje pełną siłą już przy 1400 obr./min! Nic dziwnego, że 300-konna bestia rozpędza się do „setki” w zaledwie 5,3 sekundy, a maksymalne 250 km/h jest zasługą tylko elektronicznego ogranicznika prędkości.

Jak przystało na BMW, silniki będą umieszczone z przodu, zaś moc trafi na tylne koła. Rozwiązanie gwarantuje bardzo dobre wyważenie „jedynki”, a także brak sił próbujących wyrwać kierownicę z rąk przy ostrym rozpędzaniu. Na śliskiej nawierzchni nawet podstawowa, 170-konna wersja mogłaby się bez trudu wymknąć spod kontroli i zamienić w nadsterownego bąka. Na liście podstawowego wyposażenia widnieje więc wiele elektronicznych pomocników. Układy ASC, CBC, DTC oraz DSC sprawiają, że wóz pozostanie pod kontrolą kierowcy, dopóki ten ostatni nie zechce nim łamać praw fizyki... Amatorów sportowej jazdy z pewnością ucieszy fakt, że elektronikę można dezaktywować. Rozwiązanie pozwoli cieszyć się żywiołowymi reakcjami wozu na manipulowanie gazem oraz kierownicą. W najmocniejszej wersji 135i tylny most ma większy stopień zblokowania, niż w podstawowych wersjach, co we wprawnych rękach umożliwi pokonywanie zakrętów efektownymi
poślizgami.

BMW nie zaprezentowało jeszcze ultrasportowej wersji „M”, jednak model 135i będzie mógł być wyposażony w pakiet ospojlerowania i dodatków sygnowanych legendarnym logo. Wśród nich znajdzie się m.in. sportowe zawieszenie, większe koła z bardziej przyczepnymi oponami, sportowa kierownica, czarna podsufitka oraz potężne hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami.

dw937fj

Na braki wyposażenia nie będzie można też narzekać w odmianach z dieslem. Automatyczna klimatyzacja, doskonałe nagłośnienie współpracujące z iPodem oraz innymi odtwarzaczami, czy rozbudowany komputer pokładowy to tylko nieliczne z pozycji na długiej liście specjałów.

Małe, ekskluzywne, szybkie i stylowe... Czy musimy dodawać, że BMW 1 Coupe nie będzie kusiło przystępną ceną? Ile gotówki trzeba będzie na nie przygotować dowiemy się w listopadzie bieżącego roku.

Łukasz Szewczyk

dw937fj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dw937fj
Więcej tematów