LPU: polski pojazd dla polskiego wojska

Do naszych mundurowych ma trafić blisko 120 lekkich samochodów bojowych. Całkiem możliwe, że wojskowi wybiorą polskiego LPU

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 4Twardszy brat SUV-a

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody naszej armii nie należą do najnowocześniejszych. Nic więc dziwnego w tym, że Ministerstwo Obrony Narodowej rozpisało przetarg na nowe. Do naszych mundurowych trafi blisko 120 lekkich samochodów bojowych. Całkiem możliwe, że wojskowi wybiorą polskiego LPU.

Pojazd ten został zbudowany przez bielską firmę Concept, a podstawą do jego stworzenia była legenda pickupów – Toyota Hilux. Na tym samochodzie wzorowano ramę, która jest „kręgosłupem” LPU. Od Japończyków zaczerpnięto również silnik, czyli dieslowską jednostkę 2.5 D4D o mocy 144 KM i momencie obrotowym 343 Nm.

Samochód o bardzo prostych do zapamiętania wymiarach – 200 x 200 x 400 cm – może wziąć na pokład trzy osoby. Jedna z nich siedzi jednak tyłem do kierunku jazdy, a w razie zagrożenia operuje ciężkim karabinem maszynowym zamontowanym na spektakularnej obrotnicy.

Jak podaje producent, LPU na asfaltowej drodze rozpędza się do 140 km/h, a w terenie do 80 km/h. Prosta konstrukcja zapewnia duże możliwości w terenie. Dodatkowo samochód będzie dostosowany do przeprowadzenia desantu spadochronowego. I który SUV to potrafi?

/ 4Twardszy brat SUV-a

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody naszej armii nie należą do najnowocześniejszych. Nic więc dziwnego w tym, że Ministerstwo Obrony Narodowej rozpisało przetarg na nowe. Do naszych mundurowych trafi blisko 120 lekkich samochodów bojowych. Całkiem możliwe, że wojskowi wybiorą polskiego LPU.

Pojazd ten został zbudowany przez bielską firmę Concept, a podstawą do jego stworzenia była legenda pickupów – Toyota Hilux. Na tym samochodzie wzorowano ramę, która jest „kręgosłupem” LPU. Od Japończyków zaczerpnięto również silnik, czyli dieslowską jednostkę 2.5 D4D o mocy 144 KM i momencie obrotowym 343 Nm.

Samochód o bardzo prostych do zapamiętania wymiarach – 200 x 200 x 400 cm – może wziąć na pokład trzy osoby. Jedna z nich siedzi jednak tyłem do kierunku jazdy, a w razie zagrożenia operuje ciężkim karabinem maszynowym zamontowanym na spektakularnej obrotnicy.

Jak podaje producent, LPU na asfaltowej drodze rozpędza się do 140 km/h, a w terenie do 80 km/h. Prosta konstrukcja zapewnia duże możliwości w terenie. Dodatkowo samochód będzie dostosowany do przeprowadzenia desantu spadochronowego. I który SUV to potrafi?

/ 4Twardszy brat SUV-a

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody naszej armii nie należą do najnowocześniejszych. Nic więc dziwnego w tym, że Ministerstwo Obrony Narodowej rozpisało przetarg na nowe. Do naszych mundurowych trafi blisko 120 lekkich samochodów bojowych. Całkiem możliwe, że wojskowi wybiorą polskiego LPU.

Pojazd ten został zbudowany przez bielską firmę Concept, a podstawą do jego stworzenia była legenda pickupów – Toyota Hilux. Na tym samochodzie wzorowano ramę, która jest „kręgosłupem” LPU. Od Japończyków zaczerpnięto również silnik, czyli dieslowską jednostkę 2.5 D4D o mocy 144 KM i momencie obrotowym 343 Nm.

Samochód o bardzo prostych do zapamiętania wymiarach – 200 x 200 x 400 cm – może wziąć na pokład trzy osoby. Jedna z nich siedzi jednak tyłem do kierunku jazdy, a w razie zagrożenia operuje ciężkim karabinem maszynowym zamontowanym na spektakularnej obrotnicy.

Jak podaje producent, LPU na asfaltowej drodze rozpędza się do 140 km/h, a w terenie do 80 km/h. Prosta konstrukcja zapewnia duże możliwości w terenie. Dodatkowo samochód będzie dostosowany do przeprowadzenia desantu spadochronowego. I który SUV to potrafi?

/ 4Twardszy brat SUV-a

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody naszej armii nie należą do najnowocześniejszych. Nic więc dziwnego w tym, że Ministerstwo Obrony Narodowej rozpisało przetarg na nowe. Do naszych mundurowych trafi blisko 120 lekkich samochodów bojowych. Całkiem możliwe, że wojskowi wybiorą polskiego LPU.

Pojazd ten został zbudowany przez bielską firmę Concept, a podstawą do jego stworzenia była legenda pickupów – Toyota Hilux. Na tym samochodzie wzorowano ramę, która jest „kręgosłupem” LPU. Od Japończyków zaczerpnięto również silnik, czyli dieslowską jednostkę 2.5 D4D o mocy 144 KM i momencie obrotowym 343 Nm.

Samochód o bardzo prostych do zapamiętania wymiarach – 200 x 200 x 400 cm – może wziąć na pokład trzy osoby. Jedna z nich siedzi jednak tyłem do kierunku jazdy, a w razie zagrożenia operuje ciężkim karabinem maszynowym zamontowanym na spektakularnej obrotnicy.

Jak podaje producent, LPU na asfaltowej drodze rozpędza się do 140 km/h, a w terenie do 80 km/h. Prosta konstrukcja zapewnia duże możliwości w terenie. Dodatkowo samochód będzie dostosowany do przeprowadzenia desantu spadochronowego. I który SUV to potrafi?

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025