Trwa ładowanie...
d11pw1b
Lexus NX 300h 2.5 Hybrid 197 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #170

Lexus NX 300h 2.5 Hybrid 197 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #170

Test Lexusa NX 300h z silnikiem 2.5 Hybrid o mocy 197 KM

Witam serdecznie zwykle patrzymy Rozwiń

Transkrypcja:

Witam serdecznie zwykle patrzymy na samochód stwierdzamy ładny albo brzydkie ale dzisiaj Testujemy auto które nie daje się tak jednoznacznie zakwalifikować Dzisiaj testuję nx300h z pakietem f-sport kiedy popatrzymy na ten samochód po raz pierwszy to w sumie to nie wiadomo ładny No chyba tak brzydki chyba ale czy jest inny tak czy jest ekscentryczny o Tak zapraszam na test A zaczniemy od turystyki Lexus LX to auto kontrastów w których toruń popatrzymy Gdzie znajdziemy jakieś Smaczek jakąś niezwykłą cechę coś co wyróżnia ten samochód ale kiedy dłużej patrzymy na to auto to w sumie to nabiera takiej Harmonijna Czy możemy powiedzieć że w tym szaleństwie jest metoda i z czasem ten samochód naprawdę może się podobać przodu znajdziemy charakterystyczny dla Lexus SUV grill z taką fajną siateczką z charakterystyczny również jest kolor na logo że mamy do czynienia z wersją hybrydową popatrzcie na te brewki Widzieliśmy już w modelu i e c i tam się sprawdziły więc to również się pojawiły kompletnie odjechane na traktory które fantastycznie wyglądają bardzo agresywnie wyglądają w nocy świecą bardzo dobrze też ten samochód kiedy patrzymy tylko na światłach wygląda na coś co ma 5 m zajmuje 2 m szerokości cały pas ale naprawdę to robią wrażenie Mamy również nieco zmieniony zderzak to jest też h pakietu f-sport z boku nie zobaczymy wielkie nadkola narysowane w odróżnieniu od reszty samochodu gdzie mnóstwo jest trójkątów to akurat matko ale wydaje mi się że są nieco bardziej na kwadratowe charakterystyczne to ozdoby na lusterkach i z boku mnóstwo załamań bardzo ładne też są klamki zwróć uwagę Naprawdę są bardzo piekuś nie tak wycięte No i przechodzimy do tyłu a to przede widzimy fantastycznie narysowane reflektory reflektory które podobnie jak w RAV4 są wypukłe ale zwróć uwagę że na szkle nałożony jest dodatkowy plus który wygląda Może troszkę bardziej bardzo ci Migowo ale w efekcie daje całkiem ciekawe ciekawe światło w nocy No i z tyłu może tak dużo już nie znajdziemy charakterystycznych jakich cech ale zwróciłbym uwagę na tylny zderzak nie znajdziemy to rur wydechowych ale zamiast tego nie ma też nudnego zderzaka są takie charakterystyczne kreski które pokazują z innych autach był jutro w górę które były rury które by Cop siły śmierdziały i tak dalej a w tym samochodzie w tym hybrydowym samochodzie jest to czysta Ekologiczna jazda Żegnajcie diesle Witajcie hybrydy tak jest hasło Lexusa i dlatego w leksusie NX nie uświadczymy Diesla mamy za to oczywiście wersję hybryda prostego Szczerze powiedziawszy zbyt wielkiego wyboru nie ma jedna z wersji to jest kwestia 200t czy Dwulitrowy turbodoładowany silnik 238 koni 350 cm zresztą w leksusie do lektur się mamy taki silnik No i wersja hybrydowa czy 300h testowana przez nas i ona Posiada aż zależy jak liczyć 3 albo nawet cztery silniki silnik spalinowy oczywiście 25 L4 cylindrowa jednostka pracująca w cyklu Atkinsona dzięki czemu jest bardziej oszczędne przez Co nie jest zbyt mocno bo ma tylko 155 mechanicznych oprócz tego silnik napędzającym dodatkowo silnik elektryczny napęd napędzający dodatkowo przednią oś który ma 143 konie i silnik z tyłu O której masz 68 koni nie jest jeszcze 4 silnik który służy jako rozrusznik i jako generator prądu także silników to nie brakuje ale osiągów Szczerze powiedziawszy trochę brakuje na te maksymalna zaledwie 180 km h sumaryczna moc całego zestawu to 197 koni a więc można by było się spodziewać że pojedziemy przynajmniej 200 na godzinę a to nie 80 to prędkość maksymalna przeze mnie taka deklarowana przez Lexusa i a prędkości maksymalnych Nie testuje więc tego nie zweryfikuje zweryfikowany natomiast przyspieszenie do setki Lexus wyklaruje bardzo skromnie 93 ja przekroczyłem tą wartość niemal O sekundę lepiej jedzie ten ten samochód ale szczerze powiedziawszy i znowu jak na 200 koni jakiegoś Szału nie ma szału jeśli będziemy jechać bardzo oszczędnie spokojnie po mieście to wtedy spalimy naprawdę niewiele 5,5 l tyle deklaruje producent co w okolicy w okolicach pięciu spalimy też w trasie wszystko sprawdziliśmy i przyspieszenie i spalanie to zobaczycie osobne w filmikach ja tylko dodam że pojemność baku wynosi 55 litrów dźwięk silnika nie jest łatwo pokazać w hybrydzie która na postoju zwykle wyłączonym silnikiem żadne przy gazówki tutaj nie wchodzą w grę ale możemy przyjść wystartować z pełnym gazem gdzie silnik na pewno się włączy i pokazać jak to dni z zewnątrz Teraz test dwumetrowca i zacznę od foteli Fotele są takie dosyć wąskie wydawało mi się jak pierwszy raz zajął miejsce że za bardzo mnie tutaj trzymają na boki ale to jest całkiem fajny A z drugiej strony te boczki mimo że są bardzo wyraźne są jednak bardzo miękkie i uginają się widzicie aż tak bardzo a więc na dłuższą trasę tutaj uda nie są aż tak mocno jakoś trzyma na boki że że czuć jakiś taki stały ucisk i to przeszkadza nie jest dobrze Jeśli chodzi o regulację mamy to całkiem sporo możliwości możemy to regulować mi góra dół z tyłu osobno przód tył oczywiście po ustawienie pochylenia oparcie mamy też regulacja odcinka lędźwiowego ale niestety tylko w jednej płaszczyźnie jest inny Brody tutaj ostatnio testowaliśmy auto chyba to było Audi A6 które miało zintegrowany zagłówek który był za niskie tutaj wsiadamy patrzę Aha już nie jest integrowane cudownie mogę sobie jestem do odpowiedni przycisk czy skarbie ten przycisk i wysuwamy i czekamy na klik tymczasem Dojeżdżamy do końca zagłówek wypada Click prevent co z tego że jest regulowany regulowany skoro nie jest regulowany No więc teraz wracamy do kierownicy kierownicy regulujemy elektrycznie co jest całkiem fajny Doda ma ona taką dziwną cechę że mamy pod kierownicą łopatki do łopatki są całkiem wysokie więc jeśli chcemy aby one nie wchłaniały nam tutaj wskazań różnych na przykład poziomu paliwa i tak dalej To musimy ją zjechać nieco niżej i teraz na przykład jest bezkolizyjnie ale wtedy dla mnie już to za nisko dla kolumna z kolei wyjeżdża wtedy Na tyle blisko że ja już nie mogę tutaj bezkolizyjnie jakby przejście kolanem kiedy ustawiam wygodnie to w zasadzie Czy w momencie pokażę rozregulował m nie stanowi problemu I to naprawdę można ładnie ustawić pod swoje oczekiwanie O proszę bardzo siedzę Naprawdę Da się tu usiąść nawet dwumetrowiec prawidłową jest ona jest wolnej przestrzeni więc jest dobrze to okazuje się na górze Tak właśnie łopatki zaczynają to wyła dzieci są mniej więcej na poziomie wskaźnika poziomu paliwa i to trochę przeszkadza No a poza tym Generalnie od jak najbardziej pozytywna do pomijając jeszcze tą historię z zagłówkiem które zwyczajnie zbyt niskie dla dwumetrowca i nie daje się wyregulować Przypominam że Lexus NX został zbudowany na bazie Toyota RAV4 która w najnowszej generacji jest naprawdę po jednym samochodem jawnie usiadłem sam ze sobą bez najmniejszego problemu i jest nxm jest prawie tak samo prawie dlatego że moje kolana tutaj się z fotelem ale to nie jest kontakt który był nieprzyjemny dlatego że ten fotel jest obszyty bardzo miękkim tutaj bo one są skórę pod którą jest mnóstwo pianki więc można to podróżować w takiej pozycji całkiem długo chyba że komuś przeszkadza że nad głową nie ma zbyt wiele miejsca dla dwumetrowca No i Popatrzcie tutaj ja w zasadzie wyprostować się mogę do kiedy włożę to głowę do okna dachowego więc bez okna dachowego prawdopodobnie byłoby na wysokości również wystarczająco miejsca Więc powiedzmy że bez okna dachowego test zalicza Natomiast w wersji takiej jak to mamy to nie jest to zbyt komfortowe czuć na buty w szkło teraz przesiadłem się do prawej strony i popatrzcie że przesiadanie się nie jest wcale nie komfortowe A to z tego powodu że nie mamy to tunelu środkowego i to jest dobre wiadomość Kolejna dobra wiadomość jest taka że mamy to nawiewy więc zimie to ona może się przydać oprócz tego mamy spore kieszenie za fotelami kieszonkę może nie jakąś wielką Ale dość głęboko na drzwiach z tyłu No i jeszcze pokażę co tu się dzieje w podłokietniku Proszę bardzo mamy miękki komfortowy wielkie podłokietnik to proszę bardzo takie pomysłowy rozkładanie uchwytów kubki więc jest dobrze No i niestety i nie ma możliwości tutaj przewożenia nad przynajmniej mi się tutaj nie udało odkryć taki obcy trzeba złożyć po jedną niestety oparcia w przeciwnym wypadku nad to nie przywieziemy pojemność bagażnika w leksusie NX zależy od tego i jaką wersję kupimy bo jeśli kupimy zwykłą wersję 200t dostaniemy więcej pojemności jeśli kupimy wersję hybrydową to tutaj pod bagażnikiem musi się znaleźć miejsce jeszcze na dodatkowy silnik i tak dalej I wtedy dostaniemy mniej a dokładnie 470 litrów wersję nie hybrydowa tradycyjna ma 105 litrów więcej a więc 580 i 580 to jest świetny wynik jak na tą klasę Natomiast po złożeniu oparcie tylnej kanapy dostaniemy 1520 l wersji hybrydowej i odpowiednio 105 litrów więcej w wersji tradycyjnej pokaże Może od razu i jak to wygląda po i od razu zupełnie że z tyłu możemy mieć również regulowane ustawienia oparcie jak widać możemy to zablokować w kilku pozycjach więc też warto było wspomnieć jeśli chodzi o Komfort podróżowania z tyłu A teraz składam oparcie i jak widać składa się to prawie na płasko a już na pewno nie brakuje to nie to jeśli chodzi o o próg bo progu żadnego nie ma także jeśli chodzi o przełożenie jakieś większe że to myślę że problemu nie będzie nie warto też dodać że mamy dwa źródła światła tutaj po obu stronach po lewej stronie mamy wyjście 12 woltów a pod podłogę bagażnika całkiem fajną i solidną znajdziemy resztę gadżetów trójkąty gaśnice apteczki podnośniki i tak dalej a to pod tą wytłoczka ozna jeszcze dojazdówkę także Lexus nas na Offroad jeśli ktokolwiek kiedykolwiek się wybierze na off road to nie zostawia zupełnie na trzech kołach materiały wykończeniowe są naprawdę wysokiej jakości Japończycy tutaj nie pożałowali ani skóry a nie ładnych przeżycia ani materiałów które być może udają skóry bo co do tego Ale to jest miękkie przyjemne w dotyku tworzywa i jeśli to jest tworzywo również z czerwonym przeszyciem co sugeruje że może to być nawet skórę W każdym razie tej powierzchnię takich ładnych przy dotyku skórzanych jest całkiem sporo tutaj przed kierowcą zwróć uwagę mamy taki jeden daszek nad zegarami on jest delikatnie też się ugina Iwa też takie życie to jest dodatkowo nakładka która w sumie to nie wiadomo czemu służy być może temu żeby zasłonić ten otwór tutaj na head-up Display W każdym razie robię to skutecznie i dobrze tym bardziej że i jest jeszcze bardziej przyjemna w dotyku i miękka więc jest dobrze na drzwiach wreszcie znajdujemy tutaj jest bardziej twarde tworzyło prawie delikatnie wciąż się ugina i wciąż ma ładny czerwone w zeszycie boczki drzwi przyjemny w dotyku uginają się podłokietnik po lewej stronie mógłby być bardziej miękkie ale przygotowane ze 2 milimetry więc lepiej niż Audi A8 jeszcze niżej ma moje wciąż tutaj miękką skórę sporo pianki pod spodem znów czerwone w zeszycie jest na poziomie kierownica gruba wygodna skórzana przyszyta jest super po prawej stronie podłokietnik mięciutkie naprawdę bardzo komfortowy oczywiście skórzany to ma takie już takie dwa trzy elementy która spoczywa rękę kiedy operujemy na tym touchpada 10 chodzi o szczegóły to wszystko to jest odpowiednio wykończone No i popatrzcie jak to jest wykończona jeśli chodzi o jakieś mocniejsze tutaj przyłożenie większej siły uwagę odkształcają się dostać wyraźnie ale nie wydaje dźwięku więc właściwie to w ogóle nie wydaje dźwięku pierwszym szarpnięcie plastiki się ułożyły już jest dobrze co mi razie razie razem nie dwie rzeczy w zasadzie tylko pierwsza to to że nie ma to niestety ani jednego kawałka prawdziwego metalu chociaż tutaj są fragmenty które wyglądają albo chcą wyglądać jak metal ale widać że te fragmenty plastikowe No są takie trochę Toyota takie niestety niestety nie wyglądają jakoś aż tak dobrze jak cała reszta tego bogatego wyposażenie to jest jedna rzecz po po po po po lewej stronie Po prawej zresztą też czy tutaj przed pasażerem mamy całkiem fajną fakturę ten element jest też plastikowy druga rzecz to jest ten fragment to dokładnie spoczywa lewa noga podczas jazdy i jeździć samemu dokładnie ten fragment postanowił że on będzie skrzypiał no i niestety kiedy je słyszymy skrzypienie i to denerwuje bo no koło naprawdę Otaczają nas całkiem bogate i dobre materiały wykończeniowe A to gdzie się spotykamy w tym plastikiem nie jest tak sobie mój jeszcze jedna rzecz której naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć co ten wkręt robię to na wierzchu ja nie wiem prawdopodobnie Ktoś zapomniał we wnętrzu znajdziemy głębokie uchwyty na kubki i niezbyt głębokie kieszenie w drzwiach kiszenia których podzielono na dwie części ta część przewiduje miejsce na butelkę i Ta butelka nie może dlatego że to po lewej stronie udało mi się co prawda półtorej trochę zmieścić ale tylko dlatego że Zmierzyłem 1ko nie dlatego że była prawie pusta pod prawą ręką znajdziemy całkiem pojemny jeszcze w podłokietniku oprócz tego znajdziemy jeszcze takie schowek niespodziankę to po prawej stronie Proszę bardzo zaglądamy widzimy coś Ale najlepsze niespodzianką to jest to ta część która jest lód możemy to ewentualnie figury możemy to ewentualnie zabrać ze sobą i ewentualnie też Zgubić się zasnąłem się w Pile takich zapasowych będzie w Aso się sprzedawało na podsufitce znajdziemy oczywiście lusterko oczywiście podświetlenie podświetlenie Zwróć uwagę że jest halogenowe podczas gry w schowku to Restaurant wielki pojemny wygodny więc to jest dosyć dziwne Ja bym wolał już Jeśli miałbym mieć wybór to mieć halogen a tutaj na widocznym miejscu i mieć diodę No i jeszcze może wspomnę że za brak miejsca na odłożenie okularów i jeszcze o jednym schowku zapomniałem a właściwie to z racji mojego wzrostu po prostu go na początku nie zauważyłem to tuż nad odtwarzacze nie jest jeszcze taka Wąska szczelina na telefon komórkowy Chociaż chyba to jest zły pomysł bo po pierwsze dosyć wyraźnie wystaje po drugie jak mocniej to damy gazu najprawdopodobniej się że ślicznie więc w sumie to nie wiadomo na co to jest elektroniki mamy to całkiem bogate wyposażenie przykładowo z nowości można by wspomnieć o takiej mapie przeciążeń z której wynika że częściej Jeżdżę chyba w lewo niż w prawo że częściej mniejsze przyspieszam mamy też tutaj head-up Display który to możemy różnymi przyciskami poustawiać umie z dodatkowego wyposażenia mamy to też podgrzewaniem elektrycznym klapy bagażnika radar mamy też oczywiście podgrzewane fotele mamy też takie gadżety i jak bezprzewodowo ładowane są to mamy wyłącznie do tego systemu nawet to jak się włącza to nawet słychać coś posłuchać No w każdym razie jeszcze mój telefon by się nadawał do takiego ładowanie to właśnie mu się ładował sztucznego mamy to też moduł WiFi jak również wyjście 12 V Moim zdaniem dosyć daleko od przedniej szyby tutaj trzeba ciągnąć ten kabel przez cały samochód wyjście jak widać USB także od strony elektroniki nie jest źle a co najlepsze to przed nami a mianowicie Japończycy postanowili przynajmniej w tym modelu bez ryzyka takiego joysticka który ja zawsze krytykował m&m Lexusa Wydaje mi się że nie jest to jakieś bardzo optymalne rozwiązanie a tutaj jak widać jest zamiast joysticka touchpad zasady działania to jest bardzo podobnie czyli tutaj możemy prawdę przesuwać palcem odpowiednie opcje pojawiają się na ekranie i czuć takim lekkim uderzeniu w palec to nawet słychać w delikatnie taką wibracja która mówisz że właśnie ten kwadracik został przyklejony do tej opcji czy tej opcji i teraz Jeśli chcesz to możemy albo nacisnąć i to znów mamy kolejne opcje do których nasze nasze myszka jakby na ekranie jest przyciągana A fakt przyciągnie Gdzie jest rejestrowany tutaj właśnie przez tą wibracje pod palcem albo też możemy bardzo delikatnie dwukrotnie kliknąć czyli chyba tak No i to też na przykład to jak ten w przypadku do głównego menu moim zdaniem jest trochę lepiej moim zdaniem jest bardziej takie intuicyjne to niż aczkolwiek ten pomysł z przyciąganiem i z wibracją taką wsteczną informującą kierowcę o tym że coś tam na ekranie zaszło tak do końca chyba nigdzie się jeszcze nie sprawdził ani chyba więc igni i Ostatnio miałem okazję też próbować Tamto było za mocne z kolei tutaj jest w sam raz delikatnie ale jeśli chodzi o pomysł samo jakby tego rozwiązania to wydaje mi się że są prostsze rozwiązanie ze zwykłymi pokrętłami i klikam i to moim zdaniem sprawdza się odrobinę lepiej i jeszcze jedno laurka dla NX przycisk do otwierania ale też zamykanie elektrycznie sterowanej klapy bagażnika tego typu funkcjonalność nie jest w samochodach widziana zbyt często porównanie plastików z przodu i z tyłu tutaj na boczkach drzwi wypada pozytywnie Lucyna z przodu też to tworzywo nie jest takie super miękkie ale delikatnie się ugina pod palcem i Dokładnie tak jest z tyłu samochody hybrydowe najlepiej Sprawdzają się w mieście kiedy właśnie stoimy non stop w korku zatrzymujemy się na światłach i wtedy hamujemy odzyskujemy energię ładujemy i energię kinetyczną z powrotem baterii w ten sposób oszczędzamy paliwo i jeśli ktoś naprawdę nie śpieszy się za bardzo i jest w stanie spokojnie jeździć po mieście to wtedy zobaczę spala poziomie około 6 litrów Jeśli natomiast będzie się śpieszył będziemy się spieszyło i będzie chciał mocniej docisnąć nie będzie na tyle przewidujący żeby zdjąć w odpowiednim czasie nogę z gazu to niestety zobaczymy komputerze wartości rzędu 10 czy nawet 12 litrów oczywiście na jego hybrydowa natura tego samochodu nie musi tutaj górować nad wszystkim możemy zmienić ten sam jeździł nieco bardziej sportowo mamy to odpowiednie pokrętło nazywa się tutaj na czy są tryby Echo normal i Sportu czy nawet Sport Plus różnice między tymi rybami jest taka ja w trybie Eco wciskając gaz możemy uzyskać taką słabszą reakcje na na polecenie kierowcy Ja natomiast rybach sportowych ta reakcja jest taka bardziej bezpośrednio bardziej zmienia się również tryb pracy układu kierowniczego który teraz w trybie Eco choć bardzo lekko słychać tutaj taki charakterystyczny dźwięk silnika elektrycznego który obraca przednie koła ale jeśli przyłączyły w tryb Sport Plus to kierownica stawia w nieco większy opór na jej nieco większe takie wyczucie i staje się taka bardzo bardzo Ale ten efekt elektrycznego silnika w ciąży to jest również zmienia się charakterystyka pracy zawieszenie to zawieszenie staje się w trybach sportowych bardziej sztywne Tak więc możemy dopasować ten samochód do własnych oczekiwań upodobań przynajmniej w jakimś stopniu warto pamiętać o cechach oczywiście hybrydy zawsze się objawiają w każdej wersji jedną z nich jest dosyć specyficzny hamulec taki nie to gumowy który sprawia że w pierwszej fazie hamowania zawsze w pierwszej kolejności odzysku energii dopiero mocniej kiedy to ciśniemy to wtedy odczuwamy że ten samochód naprawdę potrafi ostrzej hamować ale to wszystko odbywa się tak dwufazowa i to jak ten samochód jeździ w sumie ogólne wrażenie z tego jak on jeździ czyli zarówno jeśli chodzi o reakcja na gaz jeśli chodzi o reakcję na hamulec jeśli chodzi o to jaki jest finalny efekt tego żeby mocno naciśnie mega Sport Plus kto trochę wrażenia z jazdy nie nadążają za tym co można sobie wyobrażać kiedy popatrzymy na ten samochód zewnątrz również warto wspomnieć o zawieszeniu które jest naprawdę bardzo fajnie zestrojone z jednej strony nie jest twarde i dzięki temu możemy bez problemu pokonywać się różnego rodzaju nierówności chociaż dosyć hałaśliwie to to to robi z drugiej strony kiedy zaczyna na przykład nie przyjeżdżamy przez Próg zwalniający to samochód nie nurkuje jakieś takie historyczny sposób do po przejechaniu tego progu nie ryzykujemy że urwiemy sobie nie zderzak Tylko trzymaj się całkiem sztywno na drodze a więc nie jest to całkiem fajnie i przyjemnie zestrojone zawieszenie ale i tak sumaryczne ogólna ocena jest taka Moim zdaniem że to przede wszystkim hybrydowy to jest samochód przede wszystkim na miasto i to jest samochód przede wszystkim dla osób które cenią będą chciały od tego samochodu przede wszystkim takiego wyglądu trochę bardziej wyróżnienie się z tłumu niż właściwości jezdnych dlatego że tutaj wynik w okolicach 9 do setki od topowej wersji tak sportowo wyglądającego samochodu to nie robię aż takiego ekstremalnego wrażenia podobnie zresztą jak wrażenia zakrętów czy tak dosyć elektrycznie działającego układu kierowniczego czy też z hamowanie ceny Lexusa NX zaczynają się od kwoty 175000 zł który to nie dostaniemy albo wersję 200 te które będzie miało napęd przód automatyczny o 6 biegową skrzynię biegów i 238 koni albo w tej samej cenie w wersji hybrydową niestety również z napędem na przód Jeśli chcemy dopłacić 6000 zł w sumie 181 to dostaniemy wersję benzynową z napędem na obie osie a na szczycie cennika znajduje się wersja hybrydowa z napędem na i kosztuje ona już całkiem sporo bo 259000 zł nasze testowe auto to wersja f Sport która kosztuje 244000 zł Co wchodzi w skład pakietu f Sport 18-calowe felgi charakterystyczny grill z siatką zmieniony przedni zderzak tu i ówdzie plakietki e-sport i kilka zmian w środku czyli inna kierownica sportowa na aluminiowe nakładki na pedały i warto pamiętać usztywnione zawieszenie w wyposażeniu dodatkowym znajdziemy między innymi elektryczne okno dachowe za ponad 5 to jest albo panoramiczne okno dachowe za niecałe 4000 zł Możemy też kupić specjalne kolory nadwozia ale będą kosztowały 4 i 500 zł za jeśli ktoś naprawdę chcesz to może kupić pakiet techno który kosztuje ponad 13000 zł i składa się z kilku elektronicznych systemów między innymi asystent utrzymania pasa ruchu czy też adaptacyjny które same przyłączają światła z drogowych na mijania czy też head-up Display konkurencja w tym segmencie jest Generalnie bardzo silna ale jeśli skupimy się na hybrydowych co okazuje się że konkurentów zbyt wiele nie ma dlatego że konkurentem dla hybrydowego nx300h jest tylko Audi Q5 Hybrid które dosyć drogie bo kosztuje 245 tysięcy zł w podstawowej wersji Agents mniej więcej tyle samo co Lexus NX full wypasie ale jest też znacznie mocniejsze 245 koni Konrad 197 Lexus jeśli Pozostaniemy przy napędach tradycyjnych to przypomnę Lexus NX 200t z napędem na cztery koła i z 6 stopniową skrzynią biegów kosztuje 181 tysięcy zł w konkurencji wygląda następująco BMW X3 x2 x 245 koni 8 biegów w skrzyni automatycznej w kosztuje 10 zł więcej Audi Q5 które również ma 8 przy biegów w skrzyni i napęd Quattro i również 245 koni Kosztuje kilkanaście do 13 000 zł więcej no i pamiętajcie różnica w podstawowym wyposażeniu W tych samochodach będzie na pewno zauważalne dlatego że Japończycy zwykle No już podstawowej wersji Zresztą która tutaj nazywa się elip dają nieco więcej wyposażenie niż Niemcy co sprawia że po odpowiednim doposażeniu te samochody niemieckie będą kosztowały pewnie powyżej 200 000 zł Zbliżamy się już do propozycji znów z Japonii a mianowicie Wham Infiniti qx50 które z 3 litrowym dieslem ma dokładnie 238 koni czy tyle samo co 200 t w leksusie ten X także wydaje się że przy tych cenach rzędu 200 000 zł różnica 5 czy 10000 zł w tą czy w tą nie robię Aż dużego wrażenia na kupujących to jest to zaledwie pewnie nie to 10% ceny Tak więc to chodzi bardziej chyba o wizerunek jeśli ktoś oczekuje samochodu bardziej konserwatywne zdecyduje się na propozycje niemiecki A jeśli ktoś chce mieć coś bardziej ekscentrycznego to kupię na przykład Infinity albo patrząc na olx-a chyba bardziej właśnie Lexusa Wygląda na to że Lexus NX 300h to samochód uniwersalny nadaje się zarówno na co dzień do dojazdów do pracy czy na zakupy i jak i od święta bo bez wstydu możemy tym auto pod luksusową restauracja o jest auto wygodne pojemne naszpikowane nowoczesną technologię prawie szybkie i potrafię też być oszczędny jeśli umiemy wykorzystać zalety hybrydowego na napędu ale jeśli chcecie być w mieście anonimowi musicie się rozejrzeć za niemiecką konkurencją dlatego że ten samochód w mieście anonimowy nie jest ale panie chyba tym bardziej w nocy i to potwierdza że tym autem rządzą kontrasty z jednej strony auto potrafię być spokojny i komfortowe a z drugiej strony wygląd pozbawia nas poczucie stopienia w miasto a dla wielu klientów właśnie o to chodzi Dziękuję za obejrzenie naszego testu za chwilę zobaczyć jego techniczne fragmenty jak również nasze nasze pytanie a ja tymczasem Zapraszam do subskrypcji do oglądania nas bo jak idziecie Testujemy nie tylko spokojny i praktyczne kompakty ale też auta dla indywidualistów takie jak chcesz Lexus NX 300h to z widocznością przynajmniej do przodu i nie ma najmniejszych problemów rozsądne i grubości słupek A dodatkowo okienko to między Słupskiem a lusterkiem obszerne dosyć wysoko górna krawędź przedniej szyby tak prawie na granicy horyzontu ale jednak wystarczająco wysoko wewnętrzne lusterko do czy ja wolałbym odrobinę wyżej ale w większości kierowców to wystarczy to po prawej stronie to okienko robi dobrą robotę bo Dzięki niemu widzimy to nieco w przerwie między Słupskiem a a lusterkiem idziemy dalej to jest duża szyba to jest ma chyba która w sumie nie wiadomo co to robię głównie robi chyba optyczny dobry wygląd samochodu z zewnątrz i fatalnej grubości słupek bo bez ciebie to nie wiem czy chcę Czy leczy to należy jak to należy nazwać W każdym razie jest bardzo duży fragmenty duszności tutaj niestety wycięty pochylone szyba jak widać z tyłu no i tutaj nie przypadkowo dostał naprawdę bardzo wysokiej jakości kamera cofania widać to naprawdę każdy szczegół kiedy skręcamy kierownicę to widzimy że linie nie również się zmieniają więc tutaj pomyśleli Japończycy również o szczegółach cofamy cofamy cofamy dostajemy informację również z czujników cofania nie widać te informacje tutaj widać tą informację tutaj też ta informacja więc wydaje się że mimo tych niezbyt komfortowych do parkowania słupków z tyłu z parkowaniem problemu nie będzie znajomych z leksusem w nocy proponuję zacząć od tego że do niego powolutku Podaj te i popatrzcie jeszcze nic nie musiałem zrobić a już w klamkach mamy tutaj zapaloną diodę i we wnętrzu mamy oświetlone tutaj miejsce kierowcy jest teraz otwieramy Proszę bardzo ledwo włożyłem rękę tutaj pod klamkę i już zostało centralny zamek otwarty pięknie oświetlony zarówno z przodu jak iz tyłu więc jest naprawdę fajnie to mamy całkiem spore widać źródła światła zajmuje miejsce w środku i jak to jest oświetlone w nocy a we wnętrzu duże czytelne zegary po lewej stronie monitor energii Jeśli przestawimy tryb samochodów tryb sportowy to jest to obrotomierz więc może to się zmieniać na kierownicy wszystkie przyciski są odpowiednio podświetlone tutaj nie ma żadnych wyjątków wszystko jest na swoim miejscu pod kierownicą jest całkiem sporo tych przy poczcie to jest jeden zestaw to jest drugi zestaw po prawej stronie mamy jeszcze jeden zestaw tę do sterowania head-up Display m tutaj niżej Jest jeszcze jedno pokrętło wszystko jest bez wyjątku podświetlone podświetlone są oczywiście też wszystkie przyciski tutaj na drzwiach Zwróć uwagę że wreszcie coś przyjeżdża z Japonii co ma elektryczne wszystkie cztery szyby mnie jeśli chodzi o podświetlenie kieszenie w drzwiach już tego nie ma ale są podświetlone jak widać to przestrzeń na nogi Więc to jest też po prawej stronie oczywiście również też dobrze po środku oczywiście każdy jeden przycisk nie jest całkiem fajnie wygląda też bym podświetlenie tego touchpada O której jest tutaj pod prawą ręką kierowcy na podsufitce widzimy Co prawda parę przycisków podświetla Szczerze powiedziawszy brakuje mi tu jakieś diody które by rzucała światło to na środek między kierowcą a pasażerem dlatego że no niestety tutaj zapomniałem te elementy podświetlone jakiegoś takiego delikatnego światła No i jeszcze zaglądamy do schowka a w nim jak widać też światło nie brakuje przy czym co ciekawe jest miodowe kamera bez problemu radzi sobie w nocy warto też zwrócić uwagę na światełka na podsufitce które włącza się i wyłącza zwykłym dotknięciem palca podświetlenie klamek oświetla też drogę obok drzwi światła z przodu światła z tyłu Zwróć uwagę że tylne lampy prześwitują to z boku taką stylową siateczką i podświetlenie bagażnika światła na Zakopiance światła na autostradzie ty wreszcie nie oświetlona droga Podmiejska wyciszenie na postoju 43 i 7 jakimś cudem udało się zmierzyć bo zwykle hybryda złośliwie wyłącza silnik na postoju Ciekawe jest to pokrętło z napisem chcę znajdujące się tuż przy prawym kolanie kierowcy jest to Active sound control czyli pokrętło które sprawia że albo słuchamy silnika takiego jaki on jest albo podkręcamy głośniej coraz głośniej aż do maksymalnej głośności dodatkowe sztuczne brzmienie Posłuchajcie jak to wychodzi w praktyce teraz słyszymy jakby dźwięk silnika na postoju ale to jeszcze lepiej słychać Kiedy to damy gazu dodajemy gazu z tym systemem wyłączonym i kiedy obroty będą nieco wyższe włączę to myślę że usłyszeć różnice Lexus NX ma 2660 mm rozstawu osi a producent Nie chwali się średnicą zawracanie pozostaje więc sprawdzić w praktyce auto typowo na miasto powinno sobie radzić w nim całkiem nieźle tymczasem jesteśmy chyba tak w jednej trzeciej na parkingu po prawej stronie więc Szczerze powiedziawszy po tym nie spodziewałem się nie podnieca lepszego wyniku
d11pw1b
d11pw1b
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj