Jeździliśmy Renault Megane II 

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-przod-gora.jpg',450,340) ) |
| --- | Czy pamiętacie, jak za czasów „najszczęśliwszego z ustrojów” relacjonowano import cytrusów. Najpierw informowano o dokonaniu zakupu, potem była depesza, że cytrusy są ładowane na statki, następnie, że statki płyną, wreszcie, ...że przypłynęły. O jednym, jedynym ładunku cytrusów pisano po wielokroć.

...Renault Megane został obwieszczony światu podczas konferencji na początku lipca tego roku – patrz nasza relacja. W połowie października udostępniono dziennikarzom samochody do krótkich jazd przed premierowych. Polska premiera odbędzie się zaś dopiero 18 grudnia, więc pierwsze samochody trafią do klientów zapewne na początku przyszłego roku.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-bok.jpg',450,255) ) |
| --- | Kończymy dygresje na temat przemyślnych metod propagandowych uskutecznianych przez Renault. Pora zdać relację z jazdy Renault Megane II. Więcej zdjęć w galerii!.
Zanim ruszyliśmy, obejrzeliśmy sobie autko obchodząc je dookoła. Pierwsze nasze wrażenia: autko jest oryginalne, ale nie cudaczne. Zarówno wersja pięciodrzwiowa, jak i trzydrzwiowa z pewnością zaciekawia wyglądem. Upewniły nas o tym spojrzenia kierowców, których napotykaliśmy podczas przejażdżki po Warszawie. Ta oryginalność nie jest jednak zbyt nachalna. Auto będzie się podobać lub nie, ale pomimo śmiałej stylistyki, na ulicy nie zrobi wrażenia dziwadła.

Wsiadając do środka przekonaliśmy się, że wnętrze MeganeII jest chyba spokojniejsze, bardziej powściągliwe niż jego wygląd zewnętrzny. Najciekawiej chyba zaprojektowano deskę rozdzielczą. Bardzo funkcjonalne i przyjemnie wizualnie zaprojektowane wskaźniki mają charakter dynamiczny, wesoły. To co widzą i odczuwają pasażerowie jest już mniej awangardowe. Wewnątrz Megane II jest z całą pewnością przytulnie. Czy ładnie, każdy oceni sam.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-wnetrze.jpg',450,360) ) |
| --- | Zauważyć przy tym należy, że wybór wystroju wnętrza (Authentique, Expression, Dynamique i Privilège) jest całkowicie niezależny od poziomu wyposażenia (Pack, Confort i Luxe). Niby drobiazg, a pozwala w większym stopniu dopasować wygląd i wyposażenie samochodu do naszych potrzeb. W większości samochodów jest tak, że aby mieć ładniejszą tapicerkę, czy lepszą regulację fotela, trzeba wybrać wyższą i droższą wersję wyposażenia, niekoniecznie przez nas pożądaną.

Jeździliśmy dwoma egzemplarzami: z silnikiem benzynowym 1,6 i dieslem 1,5. Nie zdążyliśmy przetestować pozostałych wersji, ale te właśnie, po zestawieniu danych technicznych i cen, wydały się nam najbardziej interesujące. Megane II z silnikiem 1,6 (115 KM) jest zaledwie o 2 tys droższe od niż samochód z silnikien 1,4 (98 KM). Naszym zdaniem warto dopłacić tę stosunkowo niewielką kwotę, bo mocniejszy silnik ma zmienne fazy rozrządu. Nie chodzi o te 17 KM różnicy mocy maksymalnej, ale o ekonomikę i elastyczność przy różnych obrotach. Jeżdżąc wersją 1,6 nie zawiedliśmy się. Samochód porusza się żwawo bez konieczności wprowadzania go na wysokie obroty. Średnie spalanie wynosi zaś 6,8 l/100km – zaledwie o 1/10 więcej niż wersji 1,4.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-silnik.jpg',450,320) ) |
| --- | Znając nowoczesne diesle montowane w Renault z innych modeli, wyrobiliśmy sobie pozytywne zdanie o ich walorach. Wybraliśmy do jazdy słąbszego, znanego z Clio diesla, bo chcieliśmy sprawdzić, czy jednostka o pojemności 1,5 nie jest zbyt słaba dla auta o rozmiarach Megane II. Sprawdziliśmy. Nie jest za słaba. Oczywiście, samochód z silnikiem diesla 1,5 nie pędzi jak wicher, ale w zupełności wystarcza do aktywnej, co nie znaczy, sportowej jazd. Silnik 1,9 o mocy 120 KM jest z pewnością bardzo dynamiczny – skoro radzi sobie z powodzeniem ze sporo większą Laguną, wyposażona w niego Megane II będzie bardzo żwawa.
Polecając jednostkę 1,5 dCi nie sugerujemy, że silniejszy diesel ma jakieś wady. Kierowaliśmy się po prostu aspektem finansowym. Zachęcamy jednak do indywidualnego przejrzenia cennika ... no i oczywiście samego samochodu, ...kiedy wreszcie pojawi się u dealerów Renault.
Cennik wersji 3. drzwiowej )
Cennik wersji 5. drzwiowej )

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025