Trwa ładowanie...
11-07-2002 12:39

Światowa prezentacja Megane II

Światowa prezentacja Megane II
d2gsl6u
d2gsl6u
(Renault)
Źródło: (Renault)

Zaprezentowano dzisiaj w Paryżu Megane II. Prezes Renault określił Megane II jako robiące duże wrażenie, dynamiczne auto kompaktowe.
Renault poszło za ciosem: po Vel Satisie i Avantime na rynek wprowadza kolejny samochód wymykający się dotychczasowym standardom. Wizjonerstwo projektantów objawione już w autach luksusowych ma być tym razem dostępne użytkownikom najpopularniejszego w Europie segmentu C.

(Renault)
Źródło: (Renault)

Megane II pojawi sie w salonach dealerskich w listopadzie tego roku. Będzie je można zamówić w dwóch wersjach nadwozia: trzy- i pięciodrzwiowej, oznaczonych odpowiednio sport i hatchback. W późniejszym czasie mają dojść kolejne wersje, m. in. scenic, kombi, kabriolet. Najlepiej zacząć opis samochodu od przejrzenia szczegółowych danych.

d2gsl6u
(Renault)
Źródło: (Renault)

Na uwagę zasługują dwa nowe silniki benzynowe 1,6 i 2.0 VVT ( o mocy 115 KM i 136 KM) oraz stosowane od niedawna z powodzeniem turbodiesle common rail 1,5 i 1,9 (o mocy 80 KM i 120KM). Siła nowego Megane nie tkwi jednak w silnikach, którym zresztą nic nie można zarzucić. Charakter i właściwości Megane II nie dają się wyobrazić na wykresach technicznych. Ten samochód ma nie tyle przekonać do siebie, ile zdobyć szturmem serca klientów...

(Renault)
Źródło: (Renault)

Nad Megane II pracowano 29 miesięcy. Wydano 2,1 mld euro. Samochód zbudowano na całkiem nowej płycie podłogowej. Zainwestowano ponad 100 mln euro w modernizację lakierni, aby zjeżdżającym co tydzień z taśmy 7800 Meganom II zapewnić wyjątkową kolorystykę. Zwykle mniej interesujące klientów szczegóły dotyczące produkcji, w tym wypadku warte są uwagi. Czas produkcji skrócono w porównaniu z poprzednim modelem o 24 %, tj. do 11 godzin. Obrazuje to skok technologiczny dokonany przy wprowadzaniu tego modelu.

(Renault)
Źródło: (Renault)

Renault zapewnia, że poziom bezpieczeństwa Megane II jest bliski doskonałości, a tę doskonałość pojmują jako standardy wyznaczone przez Lagunę - pierwsze auto na świecie, które zdobyło 5 gwiazdek Euro NCAP. Większe niż u poprzednika rozmiary oraz sztywniejsze nadwozie mają zapewnić wyższy poziom odporności na uderzenia ze wszystkich kierunków. Megane II ma być najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie, o czym przekonać będziemy się mogli po przeprowadzeniu testów Euro NCAP.

d2gsl6u

Choć prawdopodobnie sporo jeszcze można by napisać o nowym Megane II, pohamujemy w tym momencie naszą ekspresję. Czynimy to nie z lenistwa a głębokiego przekonania, że o względy u kierowców Megane II nie będzie walczył deklaracjami działu PR, a ..swoim wyglądem.
Kto ciekaw szczegółów technicznych, wyczyta je z tabel zamieszczonych powyżej. O sukcesie bądź porażce Megane II zadecydują jednak przede wszystkim wrażenia estetyczne. Wszak Renault w swoim haśle reklamowym "Sztuka tworzenia samochodów" umiejscawia samochód jako przedmiot artystycznych usiłowań, a nie mechanizm którego kształt i formę dyktuje technika. ...Pytanie więc brzmi: Czy Renault Megane spodoba się klientom? Czy chcielibyście go mieć?

d2gsl6u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gsl6u
Więcej tematów