INFINITI G 37x GT Premium

None

Obraz

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Nieprzeciętnie sportowy sedan. Tak Infiniti reklamuje w Polsce swój model G. Czy nie jest to aby lekka przesada? Za chwilę się o tym przekonamy, poznając wersję G 37 X GT Premium, która ma być alternatywą dla wszechobecnych, do znudzenia popularnych i opatrzonych, niemieckich modeli klasy wyższej średniej. Główni konkurenci? Mercedes, BMW i Audi oraz oczywiście japoński Lexus.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja GT Premium w 2010 roku przeszła szereg zmian. Zyskała nowy wygląd przodu, wydajniejsze lampy przeciwmgielne, a także nowy wystrój wnętrza.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Ciekawostki to unoszona maska, chroniąca pieszych przed obrażeniami i samonaprawiająca się powłoka lakiernicza, odporna na drobne zarysowania.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Największy, dosłownie i w przenośni, atut tego auta znajduje się pod maską.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Infiniti G37 niezależnie od wersji wyposażenia może mieć tylko jeden silnik. Potężne V6 o pojemności 3.7 litra, prosto ze sportowego Nissana 370 Z.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Infiniti G to sportowiec z odczuwalną nadwagą. Układ kierowniczy pozostawia nieco do życzenia, podobnie jak zawieszenie, które zbyt mocno, jak na limuzynę, informuje o kiepskim stanie polskich dróg.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Podczas spokojnej jazdy nie można też pochwalić 7-biegowej, zautomatyzowanej skrzyni, która szarpie podczas zmiany przełożeń. Taki styl zmiany biegów może się podobać tylko podczas sportowej jazdy.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Potężne V6 o pojemności 3.7 litra, prosto ze sportowego Nissana 370 Z. Swoją maksymalną moc 320 KM rozwija przy zawrotnym tempie 7 000 obr./min. Do tego maksymalny moment w wysokości 360 Nm.

/ 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Przy masie auta, przekraczającej 1700 kilogramów to nadal sporo, ale... zdecydowanie nie aż tak dużo, jak w sportowym aucie.

10 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Dobre, sportowe osiągi są okupione odpowiednim zużyciem paliwa. Gdyby nie 80-litrowy zbiornik, tym autem nie dałoby się nigdzie dojechać.

11 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Sam producent przyznaje, że w mieście możemy spalić około 16 litrów. Bez trudu można poprawić ten wynik o dodatkowe 2 litry. 20 l/100 km też jest w zasięgu możliwości.

12 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Na trasie można próbować zejść poniżej 10 l/100 km i… może się to nie udać.

13 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze rozpieszcza przestronnością...

14 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Nie imponuje za to mniejszy niż u konkurentów, 450-litrowy bagażnik z ograniczającymi jego szerokość nadkolami.

15 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

W pokrytym chromem "mini-spoilerze" ukryto kamerę cofania i przycisk do otwierania bagażnika.

16 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Aluminiowe listwy, elementy z drewna różanego (na zamówienie także z ręcznie barwionego drewna klonowego) i centralna konsola, wzorowana na tej z crossoverów EX i FX.

17 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Wersję GT premium wyposażono również w nawigację z 30-gigowym, twardym dyskiem, prezentacją map w 3D i listą ciekawych miejsc oraz informacjami turystycznymi na bazie przewodników Michelin.

18 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Standardem jest również system nagłośnieniowy Bose z dziesięcioma głośnikami, kamera cofania oraz inteligentny tempomat z laserowym czujnikiem odległości, który utrzymuje stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, a w razie potrzeby sam zatrzymuje auto.

19 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze rozpieszcza przestronnością, rozstaw osi jest większy niż w BMW 3 i Audi A4.

20 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Sprint do setki trwa 6 sekund. Prędkość maksymalna to 240 km/h. Brzmienie silnika jest cudowne.

21 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Podczas jazdy na wysokich obrotach jego reakcje są natychmiastowe, a kierowca i pasażerowie są wgniatani w fotele. Tylko czy o to chodzi w luksusowej limuzynie?

22 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

W środku zaskoczyć może regulacja kierownicy wraz z zegarami i umieszczenie slotu na kluczyk z lewej strony, poniżej kolana kierowcy.

23 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Fotel kierowcy można regulować w 14, a pasażera w 10 kierunkach.

24 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Drewniane wstawki i... podświetlany na biało, analogowy zegarek.

25 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Infiniti kusi nabywców swoich samochodów wysokim poziomem obsługi, zapewniając każdemu z nich osobistego konsultanta, który zatroszczy się o bezpłatny odbiór i dostawę auta po wizycie w serwisie, odpowie na pytania, udzieli dodatkowej pomocy.

26 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Wersję GT premium wyposażono również w nawigację z 30-gigowym, twardym dyskiem, prezentacją map w 3D i listą ciekawych miejsc oraz informacjami turystycznymi na bazie przewodników Michelin.

27 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Standardem jest również system nagłośnieniowy Bose z dziesięcioma głośnikami.

28 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Do wykończenia wnętrza stosuje się elementy z drewna różanego. Na zamówienie także z ręcznie barwionego drewna klonowego.

29 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Fotel kierowcy można regulować w 14, a pasażera w 10 kierunkach.

30 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Zarówno z tyłu, jak i z przodu warunki podróżowania są komfortowe.

31 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Dwaj pasażerowie z tyłu mają o 100 mmm więcej miejsca na nogi niż w BMW 3.

32 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Niestety,choć samochód jest rejestrowany jako 5-osobowy, pasażer siedzący pośrodku tylnej kanapy nie będzie szczęśliwy za sprawą kiepskiego wyprofilowania oparcia i wysokiego, środkowego tunelu.

33 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Infiniti G jest nieco mniejsze niż Audi A6, BMW 5 czy Mercedes E.

34 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Otwierane pod kątem 90 stopni drzwi ułatwiają dostęp do tylnej kanapy.

35 / 35Sportowy sedan

Obraz
© Marek Wieliński

Czas powiedzieć o cenach. Te na tle konkurencji wydają się być atrakcyjne. Zwłaszcza, że porównywalne ceną modele Lexusa, nie wspominając już o markach niemieckich, które za tą cenę nie mają pod maską tak potężnego silnika i bogatego wyposażenia. Podstawową wersję kupimy już za 180 000 zł. Cena testowanego, bogato wyposażonego modelu to niecałe 240 000 zł. Niestety, nawet z atrakcyjnymi dodatkami Infiniti wciąż jeszcze daleko do Niemieckich konkurentów pod względem komfortu, jakości wykonania i wykończenia wnętrza oraz jego ergonomii. Jako subtelna i o wiele oszczędniejsza limuzyna lepiej sprawdzi się konkurencyjny Lexus. Infiniti G przekonuje do siebie mocnym, ale żarłocznym silnikiem oraz ceną, niższą od konkurencji. Jednak takie skrzyżowanie limuzyny z samochodem sportowym to coś, co trzeba lubić.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę