Hybrydowy motocykl coraz bliżej. Poznaliśmy kolejne szczegóły konstrukcji Kawasaki

Napęd hybrydowy z powodu swojej wielkości wydaje się czymś nieprzystającym do motocykli, ale Kawasaki ma zamiar udowodnić, że jest inaczej. Prace nad modelem wyposażonym zarówno w silnik spalinowy, jak i elektryczny trwają już od pewnego czasu i szkice patentowe ujawniły kolejne detale tej konstrukcji.

Hybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtówHybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Wszystko wskazuje na to, że sposobem Kawasaki na hybrydowy motocykl jest połączenie mniejszego silnika spalinowego z elektrycznym. W ten sposób całość ma być możliwie kompaktowa. Prototyp zbudowany jest na ramie z modeli Ninja 400 i Z400, a zatem bardzo prawdopodobne, że również jednostka spalinowa o pojemności 399 cm3 pochodzi z tych motocykli, jednak pojawiły się też domysły, że z powodu wielkości całego układu będzie to silnik 250 cm3.

Skoro już o silniku mowa, to najnowsze schematy patentowe ujawniają, że motor elektryczny zostanie zamontowany za spalinowym i będzie częścią całej konstrukcji motocykla. Aby wszystko zmieścić, tylny amortyzator będzie przymocowany bezpośrednio do silnika elektrycznego.

Przeniesienie napędu ma się opierać o dwa sprzęgła – jedno przy silniku spalinowym i skrzyni biegów oraz drugie łączące jednostkę elektryczną z resztą układu. Pozostaje pytanie, czy motocykl ten będzie wyposażony w manualną przekładnię, czy może w skrzynię automatyczną (np. CVT).

Ostatnim kluczowym i zajmującym sporo miejsca elementem są akumulatory. Kawasaki obiecuje, że spore odcinki będzie można pokonywać na prądzie. Nie wiadomo, czy to oznacza hybrydę plug-in, ale na pewno same akumulatory nie będą małe. Aby zaoszczędzić na miejscu i masie Japończycy opracowali odpowiedni system chłodzenia baterii. W owiewce mają być służące temu wloty, a z tyłu kanały odprowadzające ciepłe powietrze. W ten sposób całość będzie maksymalnie uproszczona.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy