Kawasaki zdradza szczegóły dotyczące hybrydowego motocykla. Dwa cylindry i silnik elektryczny

Kawasaki szykuje rewolucję na rynku motocykli. Japończycy tworzą hybrydowy jednoślad. Choć do jego premiery jeszcze trochę czasu, to już wiemy o nim coraz więcej. Oto, co już wiemy o tej konstrukcji.

Hybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtówHybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

O hybrydowym motocyklu Kawasaki wiemy już od dawna. Na początku były to jedynie przecieki. Nowy napęd prawdopodobnie będzie się nazywał E-Boost. Już pod koniec 2020 r. Kawasaki oficjalnie potwierdziło, że pracuje nad hybrydą i wtedy wytłumaczono, jakie mają być zalety takiego napędu.

Hybrydy do tej pory nie zagościły w motocyklach, gdyż największym problemem takich napędów jest ich rozmiar. Potrzeba zamontowania silnika spalinowego, zbiornika paliwa, silnika elektrycznego i akumulatora to sporo. Jednak Kawasaki pracuje nad tym i ma już gotowy projekt. Najnowsze zdjęcia, które pojawiły się w internecie, pokazują napęd hybrydowy w ramie modeli Ninja 400 i Z400. Wszystko jest tam mocno upchane, ale się udało.

Rodzi to też pytanie o to, jaki silnik spalinowy będzie częścią hybrydy Kawasaki. Wiele wskazuje, że właśnie będzie to dwucylindrowa jednostka o pojemności 399 cm3, ale możliwe, że z powodu potrzeby zamontowania większej liczby komponentów będzie to mniejszy silnik z modelu Ninja 250. Z niedawnego patentu wiadomo też, że całość opiera się o 48-woltową instalację elektryczną.

Po co w ogóle napęd hybrydowy? Powody są dwa, ale bliskie sobie – ekologia i mniejsze zużycie paliwa. Gdy Kawasaki przedstawiło zalety hybrydy, to pokazano, że na autostradzie wykorzystywany ma być silnik spalinowy, a w mieście elektryczny (z jednej strony jest tam bardziej wydajny, a z drugiej mogą tego wymagać strefy czystego transportu). Dodatkowo podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach ma przydać się pełna moc całego układu hybrydowego.

Jak widać, hybrydowy motocykl ma być bardzo uniwersalny i w każdych warunkach zapewniać to, co ma najlepsze. Jak większa masa napędu wpłynie na właściwości jezdne i czy cena będzie atrakcyjna? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas. Aktualnie mówi się, że hybrydowy motocykl Kawasaki ma być gotowy w 2025 r. Stopień zaawansowania tej konstrukcji pokazuje, że data ta wydaje się jak najbardziej realna.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy