Trwa ładowanie...

Kawasaki zdradza szczegóły dotyczące hybrydowego motocykla. Dwa cylindry i silnik elektryczny

Kawasaki szykuje rewolucję na rynku motocykli. Japończycy tworzą hybrydowy jednoślad. Choć do jego premiery jeszcze trochę czasu, to już wiemy o nim coraz więcej. Oto, co już wiemy o tej konstrukcji.

Hybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtówHybrydowy motocykl Kawasaki nabiera kształtówŹródło: Materiały prasowe, fot: Kawasaki
d1wuq1e
d1wuq1e

O hybrydowym motocyklu Kawasaki wiemy już od dawna. Na początku były to jedynie przecieki. Nowy napęd prawdopodobnie będzie się nazywał E-Boost. Już pod koniec 2020 r. Kawasaki oficjalnie potwierdziło, że pracuje nad hybrydą i wtedy wytłumaczono, jakie mają być zalety takiego napędu.

Hybrydy do tej pory nie zagościły w motocyklach, gdyż największym problemem takich napędów jest ich rozmiar. Potrzeba zamontowania silnika spalinowego, zbiornika paliwa, silnika elektrycznego i akumulatora to sporo. Jednak Kawasaki pracuje nad tym i ma już gotowy projekt. Najnowsze zdjęcia, które pojawiły się w internecie, pokazują napęd hybrydowy w ramie modeli Ninja 400 i Z400. Wszystko jest tam mocno upchane, ale się udało.

Rodzi to też pytanie o to, jaki silnik spalinowy będzie częścią hybrydy Kawasaki. Wiele wskazuje, że właśnie będzie to dwucylindrowa jednostka o pojemności 399 cm3, ale możliwe, że z powodu potrzeby zamontowania większej liczby komponentów będzie to mniejszy silnik z modelu Ninja 250. Z niedawnego patentu wiadomo też, że całość opiera się o 48-woltową instalację elektryczną.

Po co w ogóle napęd hybrydowy? Powody są dwa, ale bliskie sobie – ekologia i mniejsze zużycie paliwa. Gdy Kawasaki przedstawiło zalety hybrydy, to pokazano, że na autostradzie wykorzystywany ma być silnik spalinowy, a w mieście elektryczny (z jednej strony jest tam bardziej wydajny, a z drugiej mogą tego wymagać strefy czystego transportu). Dodatkowo podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach ma przydać się pełna moc całego układu hybrydowego.

d1wuq1e

Jak widać, hybrydowy motocykl ma być bardzo uniwersalny i w każdych warunkach zapewniać to, co ma najlepsze. Jak większa masa napędu wpłynie na właściwości jezdne i czy cena będzie atrakcyjna? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas. Aktualnie mówi się, że hybrydowy motocykl Kawasaki ma być gotowy w 2025 r. Stopień zaawansowania tej konstrukcji pokazuje, że data ta wydaje się jak najbardziej realna.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj