Kawasaki opatentowało nazwę E-Boost. Prawdopodobnie dla hybrydowych motocykli
O tym, że Kawasaki pracuje nad hybrydowym napędem w jednośladach, wiadomo od listopada 2020 roku. Niedawno w sieci pojawiły się też rysunki patentowe dotyczące tej technologii, a teraz producent zarejestrował nową nazwę.
E-Boost - najprawdopodobniej właśnie taki przydomek otrzymają jednoślady Kawasaki wykorzystujące nowy, hybrydowy napęd. Japoński producent właśnie zarejestrował tę nazwę, która zdaje się idealnie pasować do charakteru planowanych rozwiązań.
Pytanie tylko, czy E-Boost będzie zarezerwowany dla wszystkich hybryd, czy może tylko dla tych wykorzystujących silnik elektryczny w roli "dopalacza". Odpowiedź powinniśmy poznać niebawem, lecz druga opcja wydaje się bardziej prawdopodobna.
Wiadomo, że plany Kawasaki są śmiałe i zakładają stworzenie pełnoprawnej hybrydy z możliwością jazdy także na samym prądzie. Niewykluczone jednak, że firma zacznie od prostszych rozwiązań, w których silnik elektryczny będzie stanowił chwilowe wsparcie dla spalinowego. Nazwa E-Boost zdaje się tu pasować jak znalazł.
Jedno jest pewne - jednoślady, tak jak samochody, w najbliższych latach będą mocno ewoluować pod kątem rozwiązań z zakresu ekologii. Kawasaki jest w tej kwestii jednym z pionierów, ale nie zdziwcie się, jeśli konkurencja pójdzie podobną drogą.