Husqvarna pokazała nową gamę modeli Vitpilen i Svartpilen

Niewiele jest bardziej charakterystycznych producentów motocykli, co Husqvarna. Modele Vitpilen i Svartpilen to niby po prostu nakedy, ale ich wygląd powoduje, że mają sporą grupę fanów. Teraz szwedzka marka prezentuje nową generację tych wyjątkowych modeli.

Husqvarna Vitpilen 401 i Svartpilen 401Husqvarna Vitpilen 401 i Svartpilen 401
Źródło zdjęć: © Husqvarna
Szymon Jasina

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Vitpilen i Svartpilen nie zmieniły się za bardzo. Husqvarna zachowała charakterystyczną dla tych modeli stylistykę. Jednak tu naprawdę mamy do czynienia z nową generacją, a nie tylko odświeżeniem dotychczasowych konstrukcji. Nowe są silniki, stalowa kratownicowa rama i technologie. Zachowano natomiast nietypowy podział na typowo miejskiego Vitpilena i scrablerowego Svartpilena.

Wszystkie nowe modele mają większy rozstaw osi, nową stalową ramę i aluminiowy wahacz. Wraz ze zmienionym zawieszeniem WP ma to zapewniać lepsze prowadzenie w zakrętach przy jednoczesnej poprawie stabilności. Nowe silniki na 2024 r. spełniają normę Euro 5+. Dodatkowo Vitpileny dostały nową kierownicę, która jest lżejsza i zapewnia lepszą responsywność.

Na razie najmocniejszą opcją są Vitpilen i Svartpilen o oznaczeniu 401. Napędzane są one jednocylindrowymi silnikami o pojemności 399 cm3, które generują moc 45 KM. Na pokładzie Vitpilena 401 i Svartpilena 401 znalazły się takie rozwiązania jak regulowane zawieszenie WP, wybór trybów jazdy, cornering ABS Boscha, hamulce ByBre, cornering MTC i kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5 cali. W standardzie oba modele wyposażone są też w quickshiftery.

Husqvarna Vitpilen 401
Husqvarna Vitpilen 401 © Husqvarna

Dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B Husqvarna przygotowała nowe wersje Vitpilena 125 i Svartpilena 125. W ich przypadku silniki o pojemności 125 cm3 dostarczają 15 KM. Tu wyposażenie jest nieco prostsze, ale nadal dostaje się zawieszenie WP, hamulce ByBre, cornering ABS Boscha i kolorowy ekran.

Uzupełnieniem oferty jest Svartpilen 250, którego jednocylindrowiec o pojemności 249 cm3 jest lżejszy niż poprzednio i ma moc 31 KM. Motocykl ten ma zawieszenie WP, hamulce ByBre i dwukanałowy ABS Boscha czy wyświetlacz LCD. Jak widać, to właśnie ten model jest przeznaczony na mniej wymagające rynki, gdzie ważniejszym aspektem jest cena.

Husqvarna Svartpilen 401
Husqvarna Svartpilen 401 © Husqvarna
Husqvarna Vitpilen 401
Husqvarna Vitpilen 401 © Husqvarna
Husqvarna Vitpilen 401 i Svartpilen 401
Husqvarna Vitpilen 401 i Svartpilen 401 © Husqvarna
Husqvarna Vitpilen 125
Husqvarna Vitpilen 125 © Husqvarna
Husqvarna Svartpilen 125
Husqvarna Svartpilen 125 © Husqvarna
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła