Kultowy model jeszcze lepszy. Honda CRF1100L Africa Twin dostała poprawioną skrzynię biegów
Honda co chwilę wprowadza poprawki i nowe opcje do swojego kultowego modelu turystycznego Africa Twin. Najnowsze przyniosły zmiany w skrzyni biegów DCT i ciekawe grafiki, które wyróżnią wersję na rok modelowy 2022.
Honda CRF1100L Africa Twin to motocykl, którego nie trzeba przedstawiać. Model ten już w lutym przeszedł pierwszą w 2021 r. aktualizację. Dotyczyła ona dodania obsługi Android Auto do pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Teraz przyszedł na nieco poważniejsze, ale nadal nierewolucyjne zmiany.
Zarówno standardowa wersja, jak i bardziej wyprawowa Africa Twin Adventure Sports dostaną poprawioną wersję opcjonalnej dwusprzęgłowowej skrzyni DCT. Zmiany dotyczą płynniejszej pracy na pierwszym i drugim biegu. Oba modele dostaną też nowe wersje kolorystyczne. W przypadku podstawowej Afriki Twin jest to czerwony kolor w grafiką z dużym logo modelu. Adventure Sports otrzyma natomiast biały lakier z czerwonymi i niebieskimi grafikami przypominającymi popękane podłoże.
Honda zdecydowała też, że CRF1100L Africa Twin już w standardzie będzie miała stelaż pod centralny aluminiowy kufer – i tak większość klientów decydowało się na tę opcję. W końcu mowa o modelu turystycznym.
Natomiast w przypadku odmiany Adventure Sports nieco zmniejszono wysokość szyby – do 110 mm. Ma ona pięć poziomów regulacji i jak tłumaczy Honda – zapewnia lepszą widoczność niż dotychczas, a przy tym nadal oferuje dobrą osłonę przed wiatrem.
Za napęd modelu CRF1100L Africa Twin odpowiada dwucylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1084 cm3, którego maksymalna moc to 102 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy jest równy 105 Nm przy 6250 obr./min.