Honda Civic IX 

None

Obraz

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Poprzednia generacja tego popularnego na całym świecie auta zyskała sobie sympatyków nietuzinkową stylistyką i sportowym charakterem. Zdania na temat Hondy Civic są radykalnie podzielone. Jedni zachwycają się oryginalnością i prowadzeniem, inni uznają ją za samochód dziwny, głośny i brzydki. Tak było z VIII wcieleniem Civica. Na drogi wyjeżdża właśnie Honda Civic IX generacji, która ma pogodzić ze sobą zwaśnione strony.
Najnowsza Honda to kompromis pomiędzy sportowym charakterem , oryginalnością i emocjami oraz stroną praktyczną. Zastanawiając się, jak zmienić swoje bestsellerowe auto, japońscy inżynierowie doszli do wniosku, że czas spiłować Civicowi pazury i zrobić coś, co sprawi, że każdy będzie mógł pokochać to auto. Zadanie jest karkołomne. Oto jak sobie z nim poradzili specjaliści z Kraju Kwitnącej Wiśni.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

W stosunku do poprzednika pojazd został obniżony o 20 mm i poszerzony o 10 mm. Ma lepsze własności aerodynamiczne. Zachował charakterystyczne cechy swojej sylwetki, ale został nieco ugrzeczniony.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Już nie jest taki sportowy. Najbardziej zwraca uwagę od nowa zaprojektowany przedni i tylny pas. Zwiększono też powierzchnię szyb. Zmieniono proporcje podzielonej, tylnej szyby, aby poprawić widoczność, na którą narzekali użytkownicy poprzedniego modelu.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu uwagę zwracają szerokie lampy i wydech… ukryty pod zderzakiem. Definitywnie pożegnano dwa trójkąty, które dodawały Civicowi charakteru.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

W środku pracowano nad jakością materiałów, przestronnością i ergonomią.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Z przodu dodano światła LED do jazdy dziennej. Nowe są lampy i klamki. Uchwyty do otwierania drzwi już nie tak kosmiczne, jak u poprzednika, za to o wiele bardziej praktyczne.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Nowości w wyposażeniu to opcjonalny system automatycznego sterowania światłami drogowymi, adaptacyjny tempomat z funkcją ograniczającą skutki kolizji (Collision Mitigation Brake System - CMBS), a także regulowany ogranicznik prędkości i system obsługi telefonu Bluetooth.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Zmieniła się charakterystyka prowadzenia auta. Głównie za sprawą zastosowania w tylnym zawieszeniu tzw. podatnych tulej hydraulicznych, czyli wypełnionych płynem silentbloków.

/ 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Nowa Honda Civic jest - w porównaniu do swoich poprzedniczek, autem bardziej komfortowym, miękko amortyzującym nierówności. Na szczęście jazda w zakrętach nadal może być przyjemnością, ponieważ inżynierowie zdecydowali się na optymalny kompromis między komfortem i prowadzeniem.

10 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Nowa Honda Civic kontra wersja "UFO". W nowej wahacze prowadzące belkę skrętną mają większą sztywność, niż w wersji Civic Type R. Dlatego nawet przy agresywnej jeździe auto zachowuje się stabilnie.

11 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

A co pod maską? Tu nie ma rewolucji. W ofercie tylko jeden silnik diesla i-DTEC o pojemności 2.2 litra, mocy 150 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momencie 350 Nm, osiąganym przy 2000 obr./min.

12 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja Diesel zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,5 sekundy. Moc maksymalna wzrosła w stosunku do poprzedniej wersji o 10 KM.

13 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Jednostka posiada system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail trzeciej generacji, komory spalania w denkach tłoków, a także turbosprężarkę o zmiennej geometrii, czujniki wzniosu igieł wtryskiwaczy i bezpośrednio sterowany zawór recyrkulacji spalin z wydajnym chłodzeniem. Zredukowano też masę osprzętu.

14 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Średnie zużycie paliwa według danych producenta to 4,2 l/100 km. Jednostkę wyposażono w system Start/Stop. Dla przyspieszenia i zoptymalizowania procesu rozgrzewania silnika na chłodnicy zamontowano sterowane żaluzje, zamykające się, gdy jednostka jest zimna.

15 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Diesel Hondy może się poszczycić wysoką kulturą pracy. Nie przenosi silnych wibracji, nie jest też przesadnie głośny. Zapewnia przyzwoitą dynamikę i zadowala się rozsądnymi ilościami paliwa. Maksymalnie udało nam się uzyskać spalanie na poziomie 7,6 l/100 km.

16 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Oprócz prezentowanego na zdjęciu silnika Diesla i-DTEC o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, do wyboru są również dwie jednostki benzynowe i-VTEC o pojemnościach 1.8 i 1.4 l.

17 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Większa jednostka ma moc 142 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy, wynoszący 174 Nm przy 4300 obr./min. Również i tą jednostkę zaopatrzono w system Start/Stop. W tej wersji samochód rozwija prędkość 215 km/h.

18 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Podstawowy silnik 1.4, tak samo jak wersję 1.8 zaopatrzono w elektrycznie sterowane, zmienne fazy rozrządu oraz system Start/Stop. Osiąga moc 100 KM i maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr./min. Do setki rozpędza się w 13,4 s. Prędkość maksymalna to 187 km/h.

19 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Największym mankamentem tego silnika jest słabe wytłumienie i związany z nim spory hałas, towarzyszący jeździe z większymi prędkościami obrotowymi.

20 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Wszystkie silniki połączono z sześciobiegowymi, manualnymi przekładniami i wyposażono w system ECO. Silnik o pojemności 1.8 l. może również współpracować ze specjalnie dla niego skonstruowaną pięciobiegową przekładnią automatyczną.

21 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód wyposażono także w układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Start Assist).

22 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Największym atutem najnowszej Hondy Civic jest przestronne wnętrze, zapewniające wystarczającą ilość miejsca dla czterech pasażerów.

23 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

W środku pracowano nad jakością materiałów, przestronnością i ergonomią. Efekt bardzo pozytywny, może za wyjątkiem podwójnej deski rozdzielczej, wyposażonej w zegary analogowe i cyfrowe.

24 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Czego tu wcześniej nie było? Na przykład zielonego guzika z napisem ECON, uruchamiającego tryb jazdy ekologicznej.

25 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Inaczej pracuje wówczas przepustnica, oszczędniej działa klimatyzacja, a podświetlony na zielono prędkościomierz informuje, że jedziemy ekonomicznie.

26 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy dodamy gazu, zmieni barwę. Niebieski kolor to dowód na zbyt agresywny styl jazdy.

27 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy system audio brzmi przyzwoicie, ale bez rewelacji.

28 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Rozczarowuje działająca nieprecyzyjnie, niezbyt czytelna fabryczna nawigacja.

29 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Na pochwałę zasługują za to lepsze niż u poprzednika materiały wykończeniowe i wygodniejsze siedzenia.

30 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Z poprzednika zachowano sprytny system składania i podnoszenia siedzisk tylnej kanapy. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujemy jeszcze jedną, bardzo praktyczną możliwość konfiguracji wnętrza, podobną do tej stosowanej w samochodach typu pick-up.

31 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Największym atutem najnowszej Hondy Civic jest przestronne wnętrze, zapewniające wystarczającą ilość miejsca dla czterech pasażerów.

32 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Do tego mamy jeszcze przepastny bagażnik o pojemności aż 477 litrów.

33 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Po złożeniu siedzeń do dyspozycji jest 1378 litrów przestrzeni ładunkowej.

34 / 34Ucieczka od korzeni?

Obraz
© Marek Wieliński

Honda Civic, która zadebiutowała w 2006 roku, zawierała szereg nowatorskich rozwiązań, takich jak np. płyta podłogowa z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, dzięki której samochód mógł się pochwalić bardzo praktycznym i przestronnym wnętrzem. Model zaprojektowano z myślą o rynku europejskim. Samochód wyróżniał się futurystycznym wyglądem, a jednocześnie pozostawał niezwykle praktyczny. Jego funkcjonalność była większa za sprawą dużego bagażnika i systemu siedzeń, umożliwiającego nie tyko składanie oparć, ale również podnoszenie siedzeń - w celu stworzenia przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem foteli.
Producent zapowiada, że nie będzie wersji trzydrzwiowej. Taka jest najnowsza, 9 już generacja Hondy Civic. Jaki cel przyświecał pracującym nad nią inżynierom? Poprawić to, na co narzekali klienci. - Poprzedni model był jak nastolatka. Teraz mamy dojrzałą kobietę z bogatym wnętrzem - zapewnia Andrzej Wrzosek z Honda Poland i dodaje, że auto ma się pojawić w naszych salonach na początku marca. Prawdopodobnie będzie droższe od poprzedniego modelu o ok. 1000 - 2000 zł.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę