Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide debiutują z nowym silnikiem i nie tylko
Harley-Davidson oficjalnie pochwalił się dwiema wyjątkowymi premierami. Mowa o modelach z serii CVO (Custom Vehicle Operations), w których debiutują zupełnie nowy napęd i nowoczesne, cyfrowe technologie.
Nowe modele z serii CVO wyglądają świetnie, łącząc okazałe kształty i klasykę z odrobiną futuryzmu. Poznamy je przede wszystkim po potężnych owiewkach, w które wkomponowano oświetlenie LED. Nowe są też obręcze Combo - obrabiane maszynowo i zaplatane szprychami.
Ważniejsze od aspektów wizualnych są jednak technikalia. Tu dzieje się sporo, gdyż wraz z serią CVO debiutuje silnik V-Twin Milwaukee-Eight VVT 121 o pojemności 1977 cm3. Wyróżnia się zoptymalizowanym chłodzeniem, nowym układem wydechowym i dolotowym oraz systemem zmiennych faz rozrządu.
W parze z nową jednostką idą również zmiany konstrukcyjne ramy i zawieszenia. Dzięki zastosowaniu przemyślanych rozwiązań masa własna konstrukcji spadła o około 15 kg, a skok tylnego zawieszenia wzrósł o 41 proc. Bezpieczeństwo zapewni też wydajny układ hamulcowy Brembo i współpracujący z nim system wyboru trybów jazdy.
Opcje Road, Sport i Rain różnią się sposobem oddawania mocy, działaniem hamulca czy poziomem interwencji systemów bezpieczeństwa. Nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań jest tu zresztą więcej. Wystarczy zająć miejsce za kierownicą, by się o tym przekonać.
Harley-Davidson postawił na nowy system komunikacji Skyline współpracujący z dotykowym ekranem o przekątnej 312 mm. Oferuje on łączność Wi-Fi, Android Auto i Apple CarPlay, jak również Bluetooth. Na pokładzie są też porty USB i system audio Rockford Fosgate.
Więcej szczegółów na temat tych imponujących maszyn powinniśmy poznać niebawem. Będą one bowiem gwiazdami festiwalu Harley-Davidson w Budapeszcie zaplanowanego na 22-25 czerwca oraz Harley-Davidson Homecoming Festival, który odbędzie się w dniach 13-16 lipca 2023 roku w Milwaukee.
Polskie ceny CVO Road Glide i CVO Street Glide wystartują z poziomu 47 330 euro.