Genewa 2017: Honda Civic Type R – jeszcze więcej mocy

Honda Civic Type R na bazie dziewiątej generacji japońskiego hatchbacka zadebiutowała zaledwie dwa lata temu, a już zaprezentowano kolejną odsłonę tego hot-hatcha. Model pokazany podczas targów w Genewie jest jeszcze nieco mocniejszy, ale bardziej znaczące zmiany zaszły w konstrukcji nadwozia i zawieszenia.

Szymon Jasina

Pod maskę znowu trafił 2-litrowy, turbodoładowany silnik VTEC, który dzięki dalszym modyfikacjom generuje teraz 320 KM (o 10 więcej niż w poprzedniej wersji modelu Type R) i 400 Nm. Poprawiono też sposób reakcji przepustnicy, co ma przede wszystkim jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy. Za zmianę przełożeń odpowiada 6-biegowa manualna skrzynia, która otrzymała system dopasowania obrotów silnika.

Już poprzednia Honda Civic Type R zaskakiwała swoimi właściwościami jezdnymi, mimo że tak duża moc przenoszona jest na przednią oś. Jednak inżynierowie japońskiej marki nie spoczęli na laurach i dalej pracowali nad konstrukcją swojego hot-hatcha. Zaowocowało to nadwoziem, które ma o 38 proc. większą sztywność skrętną. Zmodyfikowane przednie zawieszenie ma za zadanie jeszcze skuteczniej ustabilizować tor jazdy podczas mocnego przyspieszania, natomiast zwiększona sztywność wahaczy na tylnej osi wpłynie na bezpieczne prowadzenie samochodu w zakrętach.

Podobnie jak poprzednio dostępny jest tryb jazdy „+R”, który czyni wrażenia z jazdy bardziej sportowymi. Jednak, aby poprawić wygodę codziennego użytkowania, dodano też tryb „Comfort”, który wpływa na charakterystykę zawieszenia, wspomaganie kierownicy, pracę drążka zmiany biegów i reakcję przepustnicy.

Obraz
© Materiały prasowe

Poprzedni Civic Type R, delikatnie mówiąc, bardzo rzucał się w oczy. W przypadku nowego modelu również trudno mówić o skromności i subtelności, ale wydaje się minimalnie spokojniejszy od wcześniejszego modelu. Mimo to nie zabrakło ogromnego spoilera, agresywnie wyglądających zderzaków i licznych wlotów powietrza. Co ważne, wszystkie te elementy mają nie tylko dobrze wyglądać, ale przede wszystkim poprawiają właściwości aerodynamiczne. Honda chwali się, że nowy Type R charakteryzuje się najlepszym w klasie stosunkiem współczynnika oporu powietrza do docisku.

Produkcja nowej Hondy Civic Type R ruszy latem 2017 roku w brytyjskiej fabryce w Swindon. Będzie to model globalny i oprócz Europy trafi też do USA i Japonii.

Obraz
© Materiały prasowe

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025