Nowe wcielenie kultowego kompaktu
Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.
W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.
We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.
Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.