Ford Focus

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

/ 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

10 / 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

11 / 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

12 / 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

13 / 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

14 / 14Nowe wcielenie kultowego kompaktu

Obraz
© Szymon Jasina

Główny rywal Volkswagena Golfa i Opla Astry w nowej odsłonie został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Jak zapewnia Ford, odświeżony Focus cechuje się wyższą jakością wykończenia i wydajnością, a na dodatek oferuje zaawansowane technologie.

W kwestii wyglądu producent nie zdecydował się na rewolucję. Nowy Focus odziedziczył po swym poprzedniku bryłę nadwozia i proporcje. Uwagę zwraca zmieniona osłona chłodnicy, przywodząca na myśl większe Mondeo. Na masce pojawiły się przetłoczenia biegnące od logo w kierunku przedniej szyby. Inny jest również kształt świateł przeciwmgielnych. Z tyłu samochód zyskał nowy tylny pas, a jego światła są węższe.

We wnętrzu odświeżony Focus różni się przede wszystkim środkową konsolą. Model ten przekonuje nas o tym, że w Fordzie czas stylistyki kabiny i rozmieszczenia przełączników rodem z mikrowież audio mamy już za sobą. Pomiędzy środkowymi wylotami powietrza swoje miejsce znalazł 8-calowy, dotykowy ekran. Będzie on obsługiwał m.in. nawigację z funkcjami głosowymi. Pod nim umieszczono wejście na płyty CD i zgrabnie zaprojektowane klawisze sterujące systemem audio. Poniżej, we wgłębieniu, ulokowano przełączniki do obsługi nawiewu, klimatyzacji i podgrzewania szyb oraz foteli. Niewielkiemu retuszowi poddano także kierownicę.

Pod maską odświeżonego Focusa znajdą się poprawione silniki i nowe jednostki. Najważniejsze z nich to nowy benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 150 lub 180 KM oraz nowa jednostka dieslowska TDCi o pojemności 1.5 l i mocy 95 lub 120 KM.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę