Ferrari 248 F1 

None

Obraz

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Zmiany wprowadzane przez FIA mają spowolnić bolidy. Inżynierowie szukają rezerw, czyniących bolidy coraz szybszymi, a po jakimś czasie FIA musi znów modernizować przepisy.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Monaco jest jednym z niewielu państw, które pozwalają na reklamę przemysłu tytoniowego. Malboro i Ferrari startuje wpólnie od lat.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Centralnie umieszczony silnik zapewnia optymalną trakcję.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Każdą wolną przestrzeń samochodu ospojlerowano.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Są kierowcy, którzy mają powody do radości. Michael Schumacher jest jedym z nich - mimo że wciąż się ściga, stał się legendą F1.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Zespół Ferrari to nie tylko kierowcy. Przy tworzeniu auta brało udział wiele osób.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Widok, który dla prawdziwego fana motoryzacji nie wymaga komentarza.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Niemiecko-włoski duet ustanowił wiele rekordów. Na pewno nie podda się i w tym sezonie.

/ 30Ferrari 248 F1

Obraz

Ferrari zawsze prezentuje nowe modele z należytą oprawą medialną. W końcu to najlepiej rozpoznawalny bolid.

10 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Szybkie wyjście z zakrętu oraz błyskawiczne dotarcie do kolejnego jest jedną z myśli przewodnich F1.

11 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Paradoksalnie zdolność do pokonywania zakrętów rośnie wraz z prędkością, w czym odgrywa rolę docisk aerodynamiczny.

12 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Silnik na kołach... Tak można najkrócej określić 750-konny bolid o masie 600 kg.

13 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Żwirowe pułapki są wielkim zagrożeniem bolidu, który potrafi się w nich błyskawicznie zakopać.

14 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Karbonowe tarcze Brembo zatrzymują pojazd pędzący 300 km/h w 3,5 sekundy!

15 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Ferrari na czele stawki nie jest dla kibiców zaskoczeniem.

16 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Koła, sprawiające wrażenie wysokich mają felgi o średnicy 13 cali.

17 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Słup gorącego powietrza za bolidem to efekt spalania 75 litrów paliwa na 100 kilometrów.

18 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Głową kierowcy targają siły dochodzące do 5G!

19 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Postój w boksach często oznacza wiele zmian w ustawieniach bolidu.

20 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Znajdujący się za głową kierowcy wlot powietrza umożliwia niewielkie sprzężenie powietrza w airboxie, wpływając na parametry silnika.

21 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Przednie koła mają szerokość 355 mm, tylne - 380 mm. Średnica felgi wynosi tylko 13 cali.

22 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Co prawda to tyko kadr, ale w rzeczywistości docisk aerodynamiczny pozwoliłby pojechać Ferrari także po suficie, o ile prędkość przekroczyłaby 130 km/h!

23 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Kilkusekundowy postój Schumachera oznacza dla kilkunastu mechaników czas wzmożonej pracy.

24 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Wyczynowe zawieszenie i nisko osadzone spojlery sprawiają, że Ferrari jest niemal przyklejone do nawierzchni.

25 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Układ kierowniczy F1 nie pozwoli nawet na wykonanie jednego obrotu kierownicą. Podczas jazdy najczęściej wystarczają ruchy dłoni w zakresie 180`

26 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Zawieszenie i karoseria jest na tyle sztywna, że przednie, wewnętrzne do zakrętu koło nieraz odrywa się od podłoża.

27 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Prześwit oraz skok zawieszenia określa się w milimetrach. Bolid sprawdzi się więc jedynie na gładkim torze.

28 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Ferrari i Schumacher na podium - widok był do niedawna stałym punktem większości GP.

29 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

W kokpicie panuje wielka ciasnota. Podczas wsiadania trzeba demontować kierownicę.

30 / 30Ferrari 248 F1

Obraz

Najciekawszym elementem bolidu F1 jest 8-cylindrowy silnik w układzie V. Ferrari pilnie strzeże go jednak przez obiektywani aparatów.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę