Ferrari 248 F1
None
Ferrari 248 F1
Zmiany wprowadzane przez FIA mają spowolnić bolidy. Inżynierowie szukają rezerw, czyniących bolidy coraz szybszymi, a po jakimś czasie FIA musi znów modernizować przepisy.
Ferrari 248 F1
Monaco jest jednym z niewielu państw, które pozwalają na reklamę przemysłu tytoniowego. Malboro i Ferrari startuje wpólnie od lat.
Ferrari 248 F1
Centralnie umieszczony silnik zapewnia optymalną trakcję.
Ferrari 248 F1
Każdą wolną przestrzeń samochodu ospojlerowano.
Ferrari 248 F1
Są kierowcy, którzy mają powody do radości. Michael Schumacher jest jedym z nich - mimo że wciąż się ściga, stał się legendą F1.
Ferrari 248 F1
Zespół Ferrari to nie tylko kierowcy. Przy tworzeniu auta brało udział wiele osób.
Ferrari 248 F1
Widok, który dla prawdziwego fana motoryzacji nie wymaga komentarza.
Ferrari 248 F1
Niemiecko-włoski duet ustanowił wiele rekordów. Na pewno nie podda się i w tym sezonie.
Ferrari 248 F1
Ferrari zawsze prezentuje nowe modele z należytą oprawą medialną. W końcu to najlepiej rozpoznawalny bolid.
Ferrari 248 F1
Szybkie wyjście z zakrętu oraz błyskawiczne dotarcie do kolejnego jest jedną z myśli przewodnich F1.
Ferrari 248 F1
Paradoksalnie zdolność do pokonywania zakrętów rośnie wraz z prędkością, w czym odgrywa rolę docisk aerodynamiczny.
Ferrari 248 F1
Silnik na kołach... Tak można najkrócej określić 750-konny bolid o masie 600 kg.
Ferrari 248 F1
Żwirowe pułapki są wielkim zagrożeniem bolidu, który potrafi się w nich błyskawicznie zakopać.
Ferrari 248 F1
Karbonowe tarcze Brembo zatrzymują pojazd pędzący 300 km/h w 3,5 sekundy!
Ferrari 248 F1
Ferrari na czele stawki nie jest dla kibiców zaskoczeniem.
Ferrari 248 F1
Koła, sprawiające wrażenie wysokich mają felgi o średnicy 13 cali.
Ferrari 248 F1
Słup gorącego powietrza za bolidem to efekt spalania 75 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Ferrari 248 F1
Głową kierowcy targają siły dochodzące do 5G!
Ferrari 248 F1
Postój w boksach często oznacza wiele zmian w ustawieniach bolidu.
Ferrari 248 F1
Znajdujący się za głową kierowcy wlot powietrza umożliwia niewielkie sprzężenie powietrza w airboxie, wpływając na parametry silnika.
Ferrari 248 F1
Przednie koła mają szerokość 355 mm, tylne - 380 mm. Średnica felgi wynosi tylko 13 cali.
Ferrari 248 F1
Co prawda to tyko kadr, ale w rzeczywistości docisk aerodynamiczny pozwoliłby pojechać Ferrari także po suficie, o ile prędkość przekroczyłaby 130 km/h!
Ferrari 248 F1
Kilkusekundowy postój Schumachera oznacza dla kilkunastu mechaników czas wzmożonej pracy.
Ferrari 248 F1
Wyczynowe zawieszenie i nisko osadzone spojlery sprawiają, że Ferrari jest niemal przyklejone do nawierzchni.
Ferrari 248 F1
Układ kierowniczy F1 nie pozwoli nawet na wykonanie jednego obrotu kierownicą. Podczas jazdy najczęściej wystarczają ruchy dłoni w zakresie 180`
Ferrari 248 F1
Zawieszenie i karoseria jest na tyle sztywna, że przednie, wewnętrzne do zakrętu koło nieraz odrywa się od podłoża.
Ferrari 248 F1
Prześwit oraz skok zawieszenia określa się w milimetrach. Bolid sprawdzi się więc jedynie na gładkim torze.
Ferrari 248 F1
Ferrari i Schumacher na podium - widok był do niedawna stałym punktem większości GP.
Ferrari 248 F1
W kokpicie panuje wielka ciasnota. Podczas wsiadania trzeba demontować kierownicę.
Ferrari 248 F1
Najciekawszym elementem bolidu F1 jest 8-cylindrowy silnik w układzie V. Ferrari pilnie strzeże go jednak przez obiektywani aparatów.