Fabryczna nawigacja to wyrzucone pieniądze

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/ autoswiat.pl
Obraz

Fabryczne nawigacje są niewspółmiernie drogie w stosunku do akcesoryjnych, często też nieaktualne już w chwili zakupu.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

W sklepie z elektroniką najnowsze markowe nawigacje samochodowe kosztują zwykle nie więcej niż 800 zł i tylko za modele z najwyższej półki zapłacić trzeba ponad 1000 zł. Dalekowschodni sprzęt kupić można już za kwotę o połowę mniejszą. Zawsze dostajemy przy tym nie tylko nawigator, lecz także legalną, aktualną mapę Polski czy Europy, zwykle z możliwością bezpłatnego pobierania aktualizacji co najmniej przez kilka miesięcy. Najczęściej około połowy ceny GPS-u stanowi właśnie koszt licencji na mapy.

Skąd takie ceny? Kwoty te u sprzedawcy w salonie samochodowym wywołają co najwyżej zażenowanie. Na fabryczną nawigację trzeba wydać od ok. 3 do 15 tys. zł! Radio z nawigacją do miejskiego Opla Corsy Enjoy kosztuje od 6 do 9,5 tys. złotych, z tym że do tańszej wersji dokupić trzeba jeszcze mapę za 500 zł.

Owszem, fabryczny GPS zapewnia zwykle znacznie wyższy komfort obsługi, bo wskazania są wyświetlane na desce rozdzielczej, a komunikaty emitowane przez głośniki zestawu audio. Czy jednak warto za niego płacić dziesięciokrotnie więcej niż za urządzenia przenośne? Naszym zdaniem nie, tym bardziej że często do nowych samochodów dołączane jest oprogramowanie sprzed kilku lat, a aktualizacje pojawiają się z dużym opóźnieniem. Jeśli potrzebujesz skutecznej nawigacji, nie kupuj fabrycznej!

Źródło artykułu: Auto Świat

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025