Fabia S2000 na rajdzie Monte Carlo

None

Obraz

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

/ 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

10 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

11 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

12 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

13 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

14 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

15 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

16 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© zdjęcie producenta

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

17 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

18 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

19 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

20 / 20Czeska rajdówka

Obraz
© Jakub Wielicki

Koncept S2000, zbudowany na bazie Fabii drugiej generacji, został po raz pierwszy zaprezentowany na 77. Geneva Motor Show w marcu 2007 roku. Model ten, nawiązując do ponad stuletniej historii ďż˝kody w świecie sportów motorowych, wskazuje kierunek rozwoju rajdowych pojazdów z Mladďż˝ Boleslav. Początkowo planowano debiut samochodu już w roku 2007, jednak prace nad rajdówką opóźniały się.
Pojazd został stworzony zgodnie z najnowszymi obowiązującymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ok. 260 KM; sekwencyjna skrzynia biegów posiada sześć przełożeń, a dyferencjały są mechaniczne. Długość Fabii S2000 to 3992 mm, a jej rozstaw osi to 2486 mm. W przeciwieństwie do seryjnej Fabii II model S2000 posiada napęd na cztery koła. Koniecznym wymogiem był także montaż klatki bezpieczeństwa oraz innych elementów typowych dla samochodu rajdowego, a wymaganych przez FIA.
Od sezony 2008 auto startuje, z wieloma sukcesami w serii Intercontinental Rally Challange w klasie Super 2000.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę