Europejskie hity sprzedaży w 2016 r. 

Europejski rynek samochodowy ma się dobrze i wciąż rośnie. Niemal 9 proc. wzrost odnotowano biorąc pod uwagę pierwszą połowę 2016 r., w samym tylko czerwcu wzrost wyniósł 5,3 proc. A to dane dotyczące tylko czołowej piątki krajów, które odpowiadają za 72 proc. sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie. To najlepszy wynik w tym okresie od 2008 r.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

/ 11Najlepiej sprzedające się w Europie modele aut 2016

Obraz
© Fotolia

Niemal 9-procentowy wzrost odnotowano biorąc pod uwagę pierwszą połowę 2016 r., w samym tylko czerwcu wyniósł on 5,3 proc. A to dane dotyczące tylko czołowej piątki krajów, które odpowiadają za 72 proc. sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie. To najlepszy wynik w tym okresie od 2008 r.

Czołowa piątka statystyk to: Niemcy z rezultatem 1 734 000 sprzedanych aut. Następnie jest Wielka Brytania - 1 420 000, Francja - 1 102 000, Włochy 1 050 000 i Hiszpania ze zdecydowanie słabszymi statystykami - 629 000 sprzedanych, nowych samochodów osobowych. W pierwszym półroczu 2016 łącznie "wielka piątka" odpowiada za sprzedaż 5 935 000 aut.

Liderem wśród producentów jest Volkswagen, który ma ponad 11 proc. rynku, ale odnotował niewielki, półprocentowy spadek w tej dziedzinie i jest to najsłabszy jego wynik od 2008 r. W ciągu 6 miesięcy firma sprzedała 660 000 samochodów.
Niemcom najgorzej wiodło się na rynkach UK, Niemiec i Francji, niewielką poprawę sprzedaży VW odnotował we Włoszech.

Poza za marką Volkswagen spadek sprzedaży odnotowały jedynie Nissan i Seat. Reszta producentów zapisuje na swym koncie nawet kilkunastoprocentowe wzrosty, a podium pierwszego półrocza uzupełniają Renault i Ford.

A jakie modele najchętniej wybierają klienci w Europie? Oto pierwsza 10 z list sprzedaży.

/ 1110. Ford Focus

Obraz
© zdjęcie producenta

Niestety systematycznie traci grunt pod kołami, goniony w swojej kategorii m.in. przez nowego Opla Astrę. Focus w ciągu pół roku zgubił 8 proc. ze swojej popularności, 13 proc. zyskał 11 w zestawieniu Peugeot 308, a o 16 proc. poprawiła swoje wyniki, kolejna w tabeli Astra. Wszystkie 3 modele sprzedały się w nieco ponad 80 tys. egzemplarzy, a różnice pomiędzy nimi wynoszą kilkaset sztuk.

/ 119. Nissan Qashqai

Obraz
© zdjęcie producenta

90 tys. sprzedanych aut to dobry rezultat, ale nie poprawia sytuacji firmy. Nissan należy do nielicznych producentów, którzy w 2016 r. zmniejszyli sprzedaż. I to mimo ewidentnego boomu na SUV-y.

/ 118. Renault Captur

Obraz

Będące w aliansie z Nissanem Renault notuje znacznie lepsze wyniki od swego azjatyckiego brata. W pierwszej połowie 2016 r. Captura kupiło niemal 93 tys. klientów. Model tez zaliczył 12-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z 2015 r.

/ 117. Fiat Panda

Obraz
© zdjęcie producenta

A szczegółowo mówiąc, Fiat znalazł w pierwszej połowie 2016 r. nabywców na 101 tys. sztuk tego modelu. I jest to wzrost na poziomie 21 proc. Absolutny rekord w pierwszej dziesiątce. Popularność trzeciej generacji Pandy może zadziwiać, ale trzeba pamiętać jakim powodzeniem, niemal od lat 80. XX w cieszy się ten model w Europie południowej.

/ 116. Peugeot 208

Obraz
© zdjęcie producenta

Mini Peugeota ma powody do zadowolenia. Model trafił na rynek w 2012 r. i wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem.

/ 115. Opel Corsa

Obraz
© zdjęcie producenta

W ciągu pierwszych 6 miesięcy na ten model zdecydowało się ponad 117 tys. klientów, oznacza to, że Corsa musi zacząć mocniej obawiać się konkurencji 208 i to, że traci w stosunku do swojego najbliższego rywala - Polo.

/ 114. Volkswagen Polo

Obraz
© zdjęcie producenta

Jako jedyny w czołówce z modeli tego producenta zapisał na swym koncie wzrost sprzedaży - jest o 7 proc. lepiej niż rok wcześniej. W sumie Polo wybrało w tym okresie niemal 129 tys. klientów.

/ 113. Ford Fiesta

Obraz
© zdjęcie producenta

Mocny oddech Polo na plecach i sprzedane niecałe 130 tys. egzemplarzy. Fiesta niestety zaliczyła spory spadek zainteresowania, tracąc 10 proc. i miejsce w rankingu na rzecz francuskiego rywala.

10 / 112. Renault Clio

Obraz
© zdjęcie producenta

Clio ma się dobrze, wręcz coraz lepiej. W pierwszym półroczu ma 5-procentowy wzrost sprzedaży i z salonów wyjechało nieco ponad 130 tys. sztuk tego modelu.

11 / 111. Volkswagen Golf

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemniej jednak VW nie ma powodów do radości. Zamiast wzrostu sprzedaży jest utrzymanie wyniku z 2015 r. 198 tys. sprzedanych aut czyni naturalnie z tego modelu niekwestionowanego lidera rynku i swojej klasy, ale VAG z pewnością liczył na więcej. Niestety afera spalinowa jeszcze długo będzie się odbijać na wynikach niemieckiego producenta

BC

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę