Elektryczna epidemia rozprzestrzenia się na wszystkie strony świata. Kolejną jej ofiarą stał się francuski koncern PSA, który ma zamiar rozpocząć seryjną produkcję małego, miejskiego elektrycznego auta.
Na początku tego roku, Francuzi wraz z Japończykami z Mitsubishi podpisali memorandum, w którym ogłosili chęć do współpracy i rozwoju japońskiej technologii wykorzystanej w samochodzie i-Miev. Dzisiaj oba koncerny podpisały ostateczne porozumienie, na podstawie którego powstanie europejska odmiana japońskiego auta.
Mitsubishi sprzedaje swój pojazd na japońskim rynku od początku lipca br. Jeszcze w tym roku Japończycy rozpoczną światową sprzedaż samochodu z kierownicą po prawej stronie. W krajach, gdzie obowiązuje ruch prawostronny auto pojawi się na koniec 2010 r.
Podobnie stanie się z jego francuskim bliźniakiem. Produkcja samochodu w Europie ma rozpocząć się na początku 2010 r. Zaś zgodnie z zapowiedziami PSA sprzedaż samochodu ruszy na koniec roku.
Można się domyślać, że PSA pójdzie podobną ścieżką, jak z modelem 107/C1/Aygo i podzieli się wiedzą z Toyotą. Zwłaszcza, że różnice między japońskim a francuskim samochodem ograniczają się jedynie do zmienionego przodu oraz tyłu samochodu.
Pierwszym japońsko-francuskim elektrycznym samochodem, jaki będzie można z bliska obejrzeć, będzie Peugeot ION, który zostanie pokazany na najbliższych targach motoryzacyjnych w Frankfurcie.
Jakub Wielicki