Dyskryminacja pieszych w Warszawie. Chcą usunąć żółte przyciski na przejściach dla pieszych

Miasto Jest Nasze - to warszawskie stowarzyszenie wpadło na pomysł ograniczenia liczby żółtych przycisków na przejściach dla pieszych w stolicy. Powód? Według nich sposób ich działania dyskryminuje pieszych. Akcja zebrała już 319 głosów.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | Michał Walczak
Arkadiusz Stando

Stowarzyszenie zwraca się do ratusza Warszawy o zmniejszenie liczby przycisków pozwalających pieszym przejść przez pasy. Piszą: "uważamy, że idea zastosowania żółtych przycisków została w Warszawie wypaczona. Zamiast ułatwiać pieszym przekroczenie jezdni – utrudniają im to" – przyciski zamiast przyspieszać zmianę światła, kolejkują ją w sposób niekorzystny dla pieszych. Ruch na przejściach w Warszawie często jest bardzo duży, sporo ludzi przechodzi przez nie przy każdym cyklu świateł. Według Miasto Jest Nasze umieszczanie przycisków w takich miejscach jest pozbawione sensu. Jak piszą w petycji: "Zmuszanie ich do naciskania przycisków jest wobec tego pozbawione sensu – skoro piesi zawsze przechodzą, to po co mają wciskać przycisk?"

Kolejnym problemem poruszanym przez autorów petycji jest niekonsekwencja. Chodzi o fakt, że na wielu przejściach są umieszczone przyciski, a nawet nie korzystając z nich, przechodzi się normalnie. Natomiast na innych, w przypadku nieprzyciśnięcia żółtego przycisku, zwyczajnie nie przejdziemy. Według nich wprowadza to niepotrzebny chaos, w którym często gubią się osoby starsze, a kłopoty mają również osoby niepełnosprawne.

Zdaniem stowarzyszenia składającego petycję, przyciski powinny być instalowane w miejscach rzadko uczęszczanych przez pieszych, tak, aby światła przełączały się w trybie ekspresowym, gdy ktoś już chce przejść. Trudno się z tym nie zgodzić, jednak jeśli chodzi o całokształt, to akcja mimo szlachetnej idei, raczej nie spowoduje rewolucji. Całą petycję można zobaczyć pod tym adresem.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025