- Z uwagi na spadek zamówień z rynków zagranicznych, dokąd jest adresowane prawie 98 proc. produkcji Fiat Auto Poland, dyrekcja fabryki w porozumieniu z organizacjami związkowymi podjęła decyzję, że dodatkowymi dniami urlopu zbiorowego będą 19 i 26 września - poinformował PAP rzecznik spółki, Bogusław Cieślar.
Codziennie z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjeżdża ponad 2 tys. samochodów - Fiatów Panda i 500, wersji Abarth, nowej Lancii Ypsilon oraz Forda Ka. Dwa dni zbiorowej przerwy urlopowej w zakładzie oznaczają więc zmniejszenie produkcji o ponad 4 tys. samochodów.
Według informacji z lipca tego roku, w całym 2011 r. łączna produkcja tyskiej fabryki powinna przekroczyć pół miliona egzemplarzy. W ubiegłym roku było to ok. 533,5 tys. aut. Po pierwszym półroczu tego roku wielkość produkcji zbliżyła się do 269 tys. samochodów, co stanowi 83 proc. produkcji w tym samym czasie zeszłego roku.
Na terenie tyskiej fabryki pracuje blisko 12 tys. osób, z czego ok. 5,5 tys. pracowników to załoga Fiata; pozostali pracują w spółkach kooperujących. Z powodu mniejszego popytu na samochody ograniczenie produkcji we wrześniu planuje także gliwicka fabryka Opla.
sj