Ducati Multistrada V4 się zmieniło. Nie tylko w kwestii wyglądu
Ducati zaprezentowało nowe, odświeżone wydanie Multistrady V4 na rok 2025. Zmiany powinny przypaść do gustu fanom modelu i potencjalnym klientom.
"Nową" Multistradę poznacie przede wszystkim po przeprojektowanym przodzie, który zachował agresywną prezencję, ale zyskał szersze, inaczej wyprofilowane owiewki, które mają skuteczniej chronić kierowcę i pasażera przed wiatrem i deszczem.
Nowe są też światła, z czego tylne zyskało ciekawą funkcję o nazwie Ducati Brake Light Evo, dzięki której lampa będzie migać przy prędkościach poniżej 15 km/h. Zdaniem Ducati poprawi to bezpieczeństwo przy niskich prędkościach i uczyni motocykl bardziej widocznym dla innych uczestników ruchu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ducati Streetfighter V4 S - cena, informacje, dane techniczne, wideo
Włoscy inżynierowie popracowali również nad mechaniką. Zawieszenie ma być bardziej odporne na przysiadanie nawet pod pełnym obciążeniem, a koła odchudzone o 2 kg zmniejszają masę nieresorowaną. Są też kute.
Ducati chwali się także zaktualizowanym systemem odłączania cylindrów, które mogą być dezaktywowane nie tylko na wolnych obrotach, ale i podczas spokojnej jazdy, co ma przyczyniać się do obniżenia zużycia paliwa.
Lepiej pracować ma także system DSS Evo sterujący półaktywnym zawieszeniem. Powinien szybciej reagować na nierówności, a dzięki nowemu trybowi jazdy WET poprawi się prowadzenie na mokrej nawierzchni. Dodatkowo, w wydaniu Pikes Peak dostaniemy bardziej sportową pozycję za kierownicą, zawieszenie Öhlins, tryb Racing, jednostronny wahacz i 17-calowe przednie koło.
Odświeżona rodzina Multistrady V4 powinna trafić do salonów w październiku 2024 roku. Wówczas poznamy pełną specyfikację i ceny.