Ducati DesertX debiutuje w wersji Rally. Sprawdzi się poza szlakiem
Ducati oficjalnie pochwaliło się nowym enduro. To dobrze znany już model DesertX w wydaniu Rally. Motocykl ma wszystko, czego potrzeba, by sprawdzić się w trudnym terenie.
Rally jest tak naprawdę niczym innym, jak jeszcze bardziej ekstremalnym wcieleniem modelu DesertX. Różnice dotyczą przede wszystkim zawieszenia i kół. Dużą zaletą modelu jest też obecność wersji na prawo jazdy A2.
Standardowe wydanie, tak jak podstawowy DesertX napędzane jest silnikiem Testastretta o pojemności 937 cm3. Generuje on 110 KM mocy przy 9250 obr./min. i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 6500 obr./min.). Chętni mogą jednak zdecydować się na zdławione wydanie oferujące tylko 47 KM, a przez to spełniające wymogi kategorii A2.
Warto odnotować, że najważniejsze zalety konstrukcji pozostają niezależne od mocy. Mowa przede wszystkim o zawieszeniu odpornym na terenowe trudy. Z przodu znajdziemy 48-milimetrowy widelec KYB z regulacją kompresji i odbicia. Z tyłu z kolei pracuje 46-milimetrowy amortyzator KYB, również z pełną regulacją.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
DesertX Rally nie rozczarowuje także prześwitem wynoszącym 280 mm. W opanowaniu pojazdu w trudnych warunkach z pewnością pomoże amortyzator skrętu Öhlins. Kluczowe są też koła mające 21 cali średnicy z przodu i 18 cali z tyłu. Warto wspomnieć o samych felgach lżejszych o około 0,5 kg w stosunku do oryginału, jak również standardowych oponach Pirelli Scorpion Rally STR.
Ducati DesertX Rally już niebawem trafi na wybrane rynki. Jak nietrudno się domyślać, będzie pewnie droższe od standardowego wydania. Szczegółową ofertę powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.