Przygoda po włosku. Debiutuje Ducati DesertX

Jeśli w ofercie Ducati brakowało jakiegoś motocykla, to na pewno modelu adventure z prawdziwego zdarzenia. I wreszcie jest. DesertX to stylowy sposób na jazdę po bezdrożach całego świata.

Ducati DesertXDucati DesertX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina

Honda CRF1100L Africa Twin czy BMW R 1250 GS to tylko najbardziej kultowe modele rozrastającej się klasy adventure. Ducati do tej pory nie miało takiego motocykla. W końcu Multistrada to maszyna o innym charakterze - stworzona do dalekich podróży po asfaltowych drogach, ewentualnie okazjonalnego zjazdu na polne czy leśne szutry. Natomiast w przypadku Ducati DesertX już jego nazwa i zdjęcia pokazują, do czego ma służyć.

Ducati nie szło na skróty i kratownicowa rama modelu DesertX to nowa konstrukcja – inna niż ta zarówno w Multistradzie V2, jak i V4. Dzięki optymalizacji wielu elementów masa motocykla na sucho to 202 kg. Typowo dla segmentu adventure nowy włoski motocykl ma szprychowe koła o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu z oponami Pirelli Scorpion Rally STR.

Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati

Ducati DesertX może pochwalić się prześwitem wynoszącym 250 mm. Przy obu kołach znalazło się w pełni regulowane zawieszenie Kayaba. Z przodu jest to widelec średnicy 46 mm i skoku 230 mm, natomiast z tyłu pojedynczy amortyzator o skoku 220 mm. Zadbano też o odpowiednie hamulce z zaciskami Brembo. Przy przednim kole pracują dwie tarcze 320 mm, natomiast z tyłu pojedyncza 265 mm. Motocykl wyposażony jest w system cornering ABS.

Jak przystało na maszynę stworzoną do dalekich podróży, Ducati obiecuje, że bardzo mocno pracowano nad ergonomią modelu DesertX. Zadbano o to, aby na środku był możliwie wąski. Ma sprawdzać się zarówno na asfalcie, jak i poza nim, dlatego jedną z kluczowych kwestii była odpowiednia pozycja podczas jazdy na stojąco.

Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati

Siedzenie znajduje się na wysokości 875 mm, a zbiornik paliwa mieści 21 l, co powinno zapewnić niezły zasięg. Co ciekawe, już samo Ducati oferuje 8-litrowy kanister, który można przyczepić z tyłu motocykla. Skoro mowa o możliwościach przewozowych, to aluminiowe kufry dla modelu DeserX mieszczą łącznie 117 l.

Za napęd Ducati DeserX odpowiada dwucylindrowy silnik Testastretta o pojemności 937 cm3. Jest on minimalnie słabszy niż w Multistradzie V2 – jego maksymalna moc to 110 KM przy 9250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 92 Nm przy 6500 obr./min. Jednostka napędowa połączona jest z lekkim sprzęgłem i 6-stopniową skrzynią biegów o przełożeniach nieco zmienionych w stosunku do tego, co jest w Multistradzie V2.

Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati

Oczywiście Ducati DesertX wyposażone jest sporo elektroniki. Kierowca może wybierać spośród sześciu trybów jazdy. Oprócz czterech znanych z innych modeli jest też Enduro i Rally. Sam silnik może pracować w czterech ustawieniach. Wśród systemów wspomagających jest kontrola trakcji, kontrola unoszenia przedniego koła, kontrola hamowania silnikiem, wspomniany już cornering ABS (który ma trzy tryby pracy) i quickshifter.

Co ciekawe, Ducati zdecydowało, aby 5-calowy kolorowy wyświetlacz był pionowy. Ma to poprawić jego czytelność podczas jazdy na stojąco. Na samym ekranie może być prezentowanych sporo informacji, w tym nawigacja. Jak przystało na motocykl turystyczny, DesertX ma wysokiej jakości światła LED.

Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati

Ducati DesertX będzie dostępne u dealerów włoskiej marki od maja 2022 r. Oprócz standardowej odmiany można będzie wybrać też wersję na prawo jazdy A2.

Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati
Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati
Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati
Ducati DesertX
Ducati DesertX © Materiały prasowe | Ducati
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3