Trwa ładowanie...

Przygoda po włosku. Debiutuje Ducati DesertX

Jeśli w ofercie Ducati brakowało jakiegoś motocykla, to na pewno modelu adventure z prawdziwego zdarzenia. I wreszcie jest. DesertX to stylowy sposób na jazdę po bezdrożach całego świata.

Ducati DesertXDucati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati
d4chpks
d4chpks

Honda CRF1100L Africa Twin czy BMW R 1250 GS to tylko najbardziej kultowe modele rozrastającej się klasy adventure. Ducati do tej pory nie miało takiego motocykla. W końcu Multistrada to maszyna o innym charakterze - stworzona do dalekich podróży po asfaltowych drogach, ewentualnie okazjonalnego zjazdu na polne czy leśne szutry. Natomiast w przypadku Ducati DesertX już jego nazwa i zdjęcia pokazują, do czego ma służyć.

Ducati nie szło na skróty i kratownicowa rama modelu DesertX to nowa konstrukcja – inna niż ta zarówno w Multistradzie V2, jak i V4. Dzięki optymalizacji wielu elementów masa motocykla na sucho to 202 kg. Typowo dla segmentu adventure nowy włoski motocykl ma szprychowe koła o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu z oponami Pirelli Scorpion Rally STR.

Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati

Ducati DesertX może pochwalić się prześwitem wynoszącym 250 mm. Przy obu kołach znalazło się w pełni regulowane zawieszenie Kayaba. Z przodu jest to widelec średnicy 46 mm i skoku 230 mm, natomiast z tyłu pojedynczy amortyzator o skoku 220 mm. Zadbano też o odpowiednie hamulce z zaciskami Brembo. Przy przednim kole pracują dwie tarcze 320 mm, natomiast z tyłu pojedyncza 265 mm. Motocykl wyposażony jest w system cornering ABS.

d4chpks

Jak przystało na maszynę stworzoną do dalekich podróży, Ducati obiecuje, że bardzo mocno pracowano nad ergonomią modelu DesertX. Zadbano o to, aby na środku był możliwie wąski. Ma sprawdzać się zarówno na asfalcie, jak i poza nim, dlatego jedną z kluczowych kwestii była odpowiednia pozycja podczas jazdy na stojąco.

Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati

Siedzenie znajduje się na wysokości 875 mm, a zbiornik paliwa mieści 21 l, co powinno zapewnić niezły zasięg. Co ciekawe, już samo Ducati oferuje 8-litrowy kanister, który można przyczepić z tyłu motocykla. Skoro mowa o możliwościach przewozowych, to aluminiowe kufry dla modelu DeserX mieszczą łącznie 117 l.

Za napęd Ducati DeserX odpowiada dwucylindrowy silnik Testastretta o pojemności 937 cm3. Jest on minimalnie słabszy niż w Multistradzie V2 – jego maksymalna moc to 110 KM przy 9250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 92 Nm przy 6500 obr./min. Jednostka napędowa połączona jest z lekkim sprzęgłem i 6-stopniową skrzynią biegów o przełożeniach nieco zmienionych w stosunku do tego, co jest w Multistradzie V2.

Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati

Oczywiście Ducati DesertX wyposażone jest sporo elektroniki. Kierowca może wybierać spośród sześciu trybów jazdy. Oprócz czterech znanych z innych modeli jest też Enduro i Rally. Sam silnik może pracować w czterech ustawieniach. Wśród systemów wspomagających jest kontrola trakcji, kontrola unoszenia przedniego koła, kontrola hamowania silnikiem, wspomniany już cornering ABS (który ma trzy tryby pracy) i quickshifter.

d4chpks

Co ciekawe, Ducati zdecydowało, aby 5-calowy kolorowy wyświetlacz był pionowy. Ma to poprawić jego czytelność podczas jazdy na stojąco. Na samym ekranie może być prezentowanych sporo informacji, w tym nawigacja. Jak przystało na motocykl turystyczny, DesertX ma wysokiej jakości światła LED.

Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati

Ducati DesertX będzie dostępne u dealerów włoskiej marki od maja 2022 r. Oprócz standardowej odmiany można będzie wybrać też wersję na prawo jazdy A2.

Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati
Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati
Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati
Ducati DesertX Materiały prasowe
Ducati DesertXŹródło: Materiały prasowe, fot: Ducati
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj