Trwa ładowanie...

BMW R 1250 GS odświeżone na 40. rocznicę linii GS

BMW obchodzi 40. urodziny swoich kultowych motocykli GS. Z tej okazji powstały rocznicowe wersje, ale też m.in. odświeżono modele R 1250 GS i R 1250 GS Adventure. Dzięki temu te flagowe turystyczne enduro mają jeszcze lepiej sprawdzać się podczas dalekich wypraw.

BMW R 1250 GS i BMW R 1250 GS AdventureBMW R 1250 GS i BMW R 1250 GS AdventureŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW
d1u6y09
d1u6y09

Zgodnie z najnowszymi wymogami silnik pracujący w BMW R 1250 GS (i jego odmianie do zadań specjalnych Adventure) spełnia teraz normę Euro 5. Udało się to zrobić bez poświęcania osiągów. Zatem ta jednostka napędowa nadal posiada pojemność 1254 cm3 i dalej generuje 136 KM przy 7750 obr./min i 143 Nm przy 6250 obr./min.

Jazdę BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure w nocy mają ułatwić nowe LED-owe światła adaptacyjne. Są one dostępne opcjonalnie, a ich działanie polega na tym, że w momencie skręcania światło mijania lekko obraca się w kierunku zakrętu dokładniej go oświetlając. Później ma być dodana też opcja powitania i pożegnania, a także "odprowadzenia do domu", czyli po prostu po zaparkowaniu jeszcze przez jakiś czas światła będą zapalone, aby ułatwić dojście z parkingu do domu.

BMW R 1250 GS Materiały prasowe
BMW R 1250 GSŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Obie wersje BMW R 1250 GS (standardowa i Adventure) już w podstawie otrzymują bogatsze wyposażenie. Wśród elementów niewymagających dopłaty można wymienić system BMW Integral ABS Pro, który pracuje nieco inaczej w zależności od ustawionego trybu jazdy. W standardzie jest też system dynamicznej kontroli trakcji i tryb "eco" pomagający ograniczyć zużycie paliwa. Na liście podstawowego wyposażenia są również gniazda 12 i USB 5 V.

d1u6y09

Wśród elektronicznych asystentów za dopłatą oferowany jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Start Control Pro, który od standardowego różni się tym, że dobrze sprawdza się na różnych rodzajach nawierzchni. Ciekawym systemem, który dostępny jest wśród dodatków, jest dynamiczna kontrola hamowania silnikiem, która ogranicza poślizg tylnego koła przy redukcji biegu. O wygodę zadbają natomiast takie opcje jak podgrzewane siedziska kierowcy i pasażera, czy system pozwalający na zmianę wysokości kierownicy.

BMW R 1250 GS Materiały prasowe
BMW R 1250 GSŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj