BMW R 1250 GS odświeżone na 40. rocznicę linii GS 

BMW obchodzi 40. urodziny swoich kultowych motocykli GS. Z tej okazji powstały rocznicowe wersje, ale też m.in. odświeżono modele R 1250 GS i R 1250 GS Adventure. Dzięki temu te flagowe turystyczne enduro mają jeszcze lepiej sprawdzać się podczas dalekich wypraw.

BMW R 1250 GSBMW R 1250 GS i BMW R 1250 GS Adventure
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Zgodnie z najnowszymi wymogami silnik pracujący w BMW R 1250 GS (i jego odmianie do zadań specjalnych Adventure) spełnia teraz normę Euro 5. Udało się to zrobić bez poświęcania osiągów. Zatem ta jednostka napędowa nadal posiada pojemność 1254 cm3 i dalej generuje 136 KM przy 7750 obr./min i 143 Nm przy 6250 obr./min.

Jazdę BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure w nocy mają ułatwić nowe LED-owe światła adaptacyjne. Są one dostępne opcjonalnie, a ich działanie polega na tym, że w momencie skręcania światło mijania lekko obraca się w kierunku zakrętu dokładniej go oświetlając. Później ma być dodana też opcja powitania i pożegnania, a także "odprowadzenia do domu", czyli po prostu po zaparkowaniu jeszcze przez jakiś czas światła będą zapalone, aby ułatwić dojście z parkingu do domu.

BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS © Materiały prasowe | BMW

Obie wersje BMW R 1250 GS (standardowa i Adventure) już w podstawie otrzymują bogatsze wyposażenie. Wśród elementów niewymagających dopłaty można wymienić system BMW Integral ABS Pro, który pracuje nieco inaczej w zależności od ustawionego trybu jazdy. W standardzie jest też system dynamicznej kontroli trakcji i tryb "eco" pomagający ograniczyć zużycie paliwa. Na liście podstawowego wyposażenia są również gniazda 12 i USB 5 V.

Wśród elektronicznych asystentów za dopłatą oferowany jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Start Control Pro, który od standardowego różni się tym, że dobrze sprawdza się na różnych rodzajach nawierzchni. Ciekawym systemem, który dostępny jest wśród dodatków, jest dynamiczna kontrola hamowania silnikiem, która ogranicza poślizg tylnego koła przy redukcji biegu. O wygodę zadbają natomiast takie opcje jak podgrzewane siedziska kierowcy i pasażera, czy system pozwalający na zmianę wysokości kierownicy.

BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS © Materiały prasowe | BMW
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯