BMW R 1250 GS odświeżone na 40. rocznicę linii GS 

BMW obchodzi 40. urodziny swoich kultowych motocykli GS. Z tej okazji powstały rocznicowe wersje, ale też m.in. odświeżono modele R 1250 GS i R 1250 GS Adventure. Dzięki temu te flagowe turystyczne enduro mają jeszcze lepiej sprawdzać się podczas dalekich wypraw.

BMW R 1250 GSBMW R 1250 GS i BMW R 1250 GS Adventure
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Zgodnie z najnowszymi wymogami silnik pracujący w BMW R 1250 GS (i jego odmianie do zadań specjalnych Adventure) spełnia teraz normę Euro 5. Udało się to zrobić bez poświęcania osiągów. Zatem ta jednostka napędowa nadal posiada pojemność 1254 cm3 i dalej generuje 136 KM przy 7750 obr./min i 143 Nm przy 6250 obr./min.

Jazdę BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure w nocy mają ułatwić nowe LED-owe światła adaptacyjne. Są one dostępne opcjonalnie, a ich działanie polega na tym, że w momencie skręcania światło mijania lekko obraca się w kierunku zakrętu dokładniej go oświetlając. Później ma być dodana też opcja powitania i pożegnania, a także "odprowadzenia do domu", czyli po prostu po zaparkowaniu jeszcze przez jakiś czas światła będą zapalone, aby ułatwić dojście z parkingu do domu.

BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS © Materiały prasowe | BMW

Obie wersje BMW R 1250 GS (standardowa i Adventure) już w podstawie otrzymują bogatsze wyposażenie. Wśród elementów niewymagających dopłaty można wymienić system BMW Integral ABS Pro, który pracuje nieco inaczej w zależności od ustawionego trybu jazdy. W standardzie jest też system dynamicznej kontroli trakcji i tryb "eco" pomagający ograniczyć zużycie paliwa. Na liście podstawowego wyposażenia są również gniazda 12 i USB 5 V.

Wśród elektronicznych asystentów za dopłatą oferowany jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Start Control Pro, który od standardowego różni się tym, że dobrze sprawdza się na różnych rodzajach nawierzchni. Ciekawym systemem, który dostępny jest wśród dodatków, jest dynamiczna kontrola hamowania silnikiem, która ogranicza poślizg tylnego koła przy redukcji biegu. O wygodę zadbają natomiast takie opcje jak podgrzewane siedziska kierowcy i pasażera, czy system pozwalający na zmianę wysokości kierownicy.

BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS © Materiały prasowe | BMW
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka!
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie