Customowe BMW R 1200 GS od Roland Sands Design jak dakarowy motocykl sprzed lat

Roland Sands Design słynie z ciekawych customowych projektów. Ich ostatnie dzieło to BMW R 1200 GS, którego właściciel chciał maszynę lepiej sprawdzającą się w terenie. W efekcie dostał motocykl będący hołdem dla BMW GS, które w 1986 r. startowało w Rajdzie Dakar.

RSD Dakar RSRSD Dakar RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jose Gallina
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Motocykl nazwany RSD Dakar GS na zdjęciach zaczął jako zwykłe BMW R 1200 GS z 2008 r., ale zmienił się nie do poznania. Swoim wyglądem nawiązuje do dakarowego BMW GS z 1986 r., które do udziału w słynnym rajdzie zostało przygotowane przez specjalistów z HPN, a którym w zawodach wystartował utytułowany Gaston Rahier.

W oczy od razu rzuca się w oczy zmieniony zbiornik paliwa, który pochodzi z oryginalnego GS-a z 1986 r. Został on dostosowany do zamontowania na dużo nowszej maszynie. Na bardziej oldschoolowe przerobiono też błotniki. Rama została poddana tylko minimalnym modyfikacjom, a z przodu zamontowano zrobioną z aluminium owiewkę.

Prawdziwym wyzwaniem okazało się przerobienie przedniego zawieszenia. Oryginalny 41-milimetrowy widelec postanowiono zamienić na mierzący 45 mm element z Hondy Africa Twin z częściami Ohlins. Mechanicy z Roland Sands Design szybko przekonali się, że nie będzie to łatwym zadaniem. Aby móc dokonać takiej modyfikacji całą przednią ramę wymieniono na pochodzącą z BMW R nineT z 2018 r. Później cała operacja tego skomplikowanego przeszczepu wymagała jeszcze trochę pracy, ale udało się osiągnąć zamierzony efekt.

RSD Dakar GS
RSD Dakar GS © Materiały prasowe

Z przodu nie da się nie zauważyć też dużego LED-owego światła. Tutaj zdecydowano się na najnowszą technologię, a nie rozwiązanie retro. Dzięki temu nawet jazda po najciemniejszej pustyni ma nie być problemem. Natomiast w razie zgubienia się na takich bezdrożach, będzie można skorzystać nawigacji GPS Lowrance Elite-5 Ti. Zadbano też o takie smaczki, jak klamki hamulca i sprzęgła wykonane z włókna węglowego.

Roland Sands Design zdecydowało się na szprychowe felgi – 21-calową z przodu i 18-calową z tyłu – obute w opony Dunlop D908RR. Wydech dostarczył Akrapovic, dzięki czemu maszyna wygląda i brzmi bardziej rasowo.

RSD Dakar GS

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥