Dobre na kryzys - sytuacja na rynku motocykli

Obraz

Pomimo, że ciepłe miesiące możemy policzyć na palcach jednej ręki, polski rynek motocyklowy zdaje się tym nie przejmować. W ciągu ostatnich kilku lat, większość producentów notuje stały wzrost sprzedaży. Coraz bardziej zakorkowane miasta, wzrost cen paliwa i przede wszystkim rozwój sieci dilerskiej oraz serwisowej nie pozostają tu bez znaczenia. Również skuteczny marketing pozostawia trwały ślad w naszej świadomości. Importerzy zacierają ręce, a nas cieszy widok powiększającej się rzeszy motocyklistów.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Rok 2008 zapisał się, jako najlepszy okres dla jednośladów w ostatnim piętnastoleciu. Niemal 220 tysięcy zarejestrowanych nowych i używanych pojazdów to blisko 40% wzrost w stosunku do 2007 roku. Największy kawałek tortu zdobyła dla siebie Yamaha, tuż za nią uplasowała się Honda - spychając na trzecie miejsce Suzuki. Czwarta i piąta lokata przypadła w udziale Kawasaki i BMW.

Znaczną poprawę wolumenu sprzedaży odnotowują także marki niezbyt popularne na naszym rynku. Triumph wraz z Ducati, pomimo wysokiej ceny, zjednują sobie serca ponadczasową stylistyką i renomą, wypracowaną w ostatniej dekadzie. W tyle nie pozostaje również KTM. - „Austriacki producent off-roadowych maszyn, powoli zmienia image marki, rozszerzając asortyment o nowe modele. Wyniki sprzedaży zdają się potwierdzać słuszność nowej polityki firmy”- mówi sprzedawca z łódzkiego salonu motocyklowego Profi.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Zmienia się także wielkość sprzedaży w poszczególnych segmentach. Zdecydowana większość klienteli, kieruje się rozsądkiem i ekonomicznymi wytycznymi, decydując się coraz częściej na uniwersalne maszyny. Niezmienną popularnością cieszą się jednoślady sportowe i turystyczne. Gorzej sprzedają się natomiast, wyróżniające się dużą ilością chromów i głębokim bulgotem silnika choppery i criusery.

Pierwsze miesiące 2009 roku upłynęły pod znakiem mocnego wyhamowania ubiegłorocznych wyników. - „Dobrze sprzedawały się jedynie modele z ubiegłego rocznika”- powiedział nam właściciel Salonu Kawasaki Surpel w Łodzi. Odczuwalny jest niekorzystny kurs euro do złotówki. Motocykle podrożały o kilkanaście do kilkudziesięciu procent.

Piotr Mokwiński

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury